hvilken hund til os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Maja_4000

Hvis jeg engang skal have hund , skal jeg have en westi ! (West highland white terrier) .. 
Mine forældre har en , og det er bare den sødeste og mest tålmodige hund man kan forstille sig .. Hun er SÅ god til børn og bare fantastisk ;D
Det er en race som ikke fælder - Men skal trimmes i stedet .. Så vil tro den er god til en allergiker ?  

Har ikke lige et billede :b Men det er helt sikkert en race som jeg ville anbefale ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Topp

syntes i skulle vælge en "allergi-hund" som feks puddel - selv om han IKKE har reageret ved andre racer - kan det LYN hurtigt komme når de kommer i huset - og det ville sku være synd for både jer og især hunden hvis den skal flytte igen - pga et i forvejen kendt problem

Anmeld

24. november 2010

Faith

Macrolf skriver:

Jeg vil varmt anbefale jer en mellempuddel.

Den er 100% allergivenlig, god til børn, nem at træne, loyal, og virkelig intelligent

Billedet er af vores kongepuddel da hun var hvalp. Jeg ved godt der er mange fordomme (især fra mænd) om pudler men selv min mand er blevet helt vild med Sally ud fra hendes fantastiske egenskaber. Det skal siges at vi hidtil kun har haft schæfer/labrador blandinger..

Der er en dame der hvor vi bor som har 2 voksne kongepudler. Jeg kan godt sige dig de er smukke! Synes det er relativt sjældent at man ser kongepudler og jeg ved faktisk ikke ret meget om racen.

Anmeld

24. november 2010

Mussi30

Maja_4000 skriver:

Hvis jeg engang skal have hund , skal jeg have en westi ! (West highland white terrier) .. 
Mine forældre har en , og det er bare den sødeste og mest tålmodige hund man kan forstille sig .. Hun er SÅ god til børn og bare fantastisk ;D
Det er en race som ikke fælder - Men skal trimmes i stedet .. Så vil tro den er god til en allergiker ?  

Har ikke lige et billede :b Men det er helt sikkert en race som jeg ville anbefale ! 

At sige at en westie ikke fælder er ikke HELT rigtigt

Mine forældre er de stolte ejere af netop denne bandit, og man skal i hvert fald ikke have sort tøj på omkring ham. Det er en fantastisk dejlig og smuk hund, men den fælder temmeligt meget.

Anmeld

24. november 2010

..

smillaluna skriver:

Der er en dame der hvor vi bor som har 2 voksne kongepudler. Jeg kan godt sige dig de er smukke! Synes det er relativt sjældent at man ser kongepudler og jeg ved faktisk ikke ret meget om racen.

Der findes heller ikke ret mange af dem men det er en skøn race. De er blide, smukke, nemme at træne og så er det jo verdens 2. klogeste race, kun overgået af bordecollien.

Hvilken farve har de to kongepudler?

Jeg vil aldrig have andet end kongepuddel mere

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

Macrolf skriver:

Jeg vil varmt anbefale jer en mellempuddel.

Den er 100% allergivenlig, god til børn, nem at træne, loyal, og virkelig intelligent

Billedet er af vores kongepuddel da hun var hvalp. Jeg ved godt der er mange fordomme (især fra mænd) om pudler men selv min mand er blevet helt vild med Sally ud fra hendes fantastiske egenskaber. Det skal siges at vi hidtil kun har haft schæfer/labrador blandinger..

Hvor mange forskellige puddel racer findes der?? Og hvilken?

Anmeld

24. november 2010

Faith

Macrolf skriver:

Der findes heller ikke ret mange af dem men det er en skøn race. De er blide, smukke, nemme at træne og så er det jo verdens 2. klogeste race, kun overgået af bordecollien.

Hvilken farve har de to kongepudler?

Jeg vil aldrig have andet end kongepuddel mere

Ok det vidste jeg ikke... altså det der med intelligensen.

Min mand har haft en hel del boxere, og den ligger så nok bare i den helt anden ende af skalaen

De to kongepudler er mørkegrå. Så smukke! Jeg standser altid og snakker lidt med dem når jeg kommer forbi.

Anmeld

24. november 2010

CamiRon

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Folkens

Vi skal jo flytte i hus til febuar, og vi har lovet Nicklas en hund...

Men har lidt svært ved at vælge. Læser meget frem og tilbage om forskellige racer og vi har nogen ting der SKAL opfyldes...

1) Det skal være en lille hunderace/mellem str. Vi har købt campingvogn, og skal ligge fast næste år, så skal være en der har en go str til at have med på camping.....

2) Min mand har allergi, så skal være en han kan tåle.

Hvad vil i anbefale, så kan vi have det med på råd? 

Hej Louise.

Vi har en dansk/svensk gårdhund og den race vil jeg klart anbefale! De er ikke ret store, meget tillidsfulde, lette at opdrage og tilmed lære kunster, og sætter stor pris på sin flok/familie. Vores er en han og 2 år gammel. (Har vedhæftet et billede af ham.) Han er så nem og dejlig. Han er rigtig glad for vores datter på 1½ år. Han er med os alle steder og fungerer godt sammen med f.eks. mine forældres gravhund og deres katte, men også med de hunde vi møder på gåture osv. Vi har haft ham med både i Givskud Løvepark, Djurs Sommerland, i sommerhuse osv. Han er glad for at køre bil og indretter sig der hvor han skal være.

Håber I finder den hund i vil have - glæder mig til (forhåbentlig) at kunne læse mere om hvad I vælger.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. november 2010

Albert/Alberthe1

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Folkens

Vi skal jo flytte i hus til febuar, og vi har lovet Nicklas en hund...

Men har lidt svært ved at vælge. Læser meget frem og tilbage om forskellige racer og vi har nogen ting der SKAL opfyldes...

1) Det skal være en lille hunderace/mellem str. Vi har købt campingvogn, og skal ligge fast næste år, så skal være en der har en go str til at have med på camping.....

2) Min mand har allergi, så skal være en han kan tåle.

Hvad vil i anbefale, så kan vi have det med på råd? 

Hejsa.

En lille/mellem hund som er allergivenlig må bestemt være en lasso apso... Det er en kanon hund... kender flere der har en og min kusine som har allergi og astma valgte netop denne race...

Anmeld

24. november 2010

Louisiana

Jeg ville foreslå en yorkshire terrier, for den fælder næsten slet ikke, så den er god til allergikerer. Den er også rolig, men elsker at lege

Eller en dansk/svensk gårdhund. Den har bare lidt mere energi, end yorkshiren. Og fælder mere.

Jeg tænkte også på en Jack Russel, men den skal aktiveres MEGET, og man skal virkelig have overskud til sådan én.

Glæder mig til at hører, hvad I finder frem til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.