hvilken hund til os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.169 visninger
66 svar
0 synes godt om
24. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa Folkens

Vi skal jo flytte i hus til febuar, og vi har lovet Nicklas en hund...

Men har lidt svært ved at vælge. Læser meget frem og tilbage om forskellige racer og vi har nogen ting der SKAL opfyldes...

1) Det skal være en lille hunderace/mellem str. Vi har købt campingvogn, og skal ligge fast næste år, så skal være en der har en go str til at have med på camping.....

2) Min mand har allergi, så skal være en han kan tåle.

Hvad vil i anbefale, så kan vi have det med på råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Nemesis

Mener at med din mands allergi så må det være en lille puddel i skal have.

http://www.pudelklubben.dk/om-racen/info.html

.-) Sisse

Anmeld

24. november 2010

Ryberg

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Folkens

Vi skal jo flytte i hus til febuar, og vi har lovet Nicklas en hund...

Men har lidt svært ved at vælge. Læser meget frem og tilbage om forskellige racer og vi har nogen ting der SKAL opfyldes...

1) Det skal være en lille hunderace/mellem str. Vi har købt campingvogn, og skal ligge fast næste år, så skal være en der har en go str til at have med på camping.....

2) Min mand har allergi, så skal være en han kan tåle.

Hvad vil i anbefale, så kan vi have det med på råd? 

Jeg er ikke hunde ejer, men ved at det ikke er "størrelsen" på hunden det handler om, det handler om hvad jeres temperament er til...

En lille hund kan være mange ting, men hvis i f.eks. køber en jack russel type hund, så skal den motioneres og aktiveres helt vildt... men er i til det, er det jo den type hund i skal gå efter....

Hvis i ikke er den aktive hunde type, skal i jo nok gå efter de hunde der ikke kræver stærk aktivering, f.eks. pingegeser...

En god familie hund er jo en labrador, og den er også god til camping.... den er lidt større, men den er bare alt muligt midt imellem det hele...

Jeg er ikke ekspert, men har fået mig en del erfaring mht. hund, og har på baggrund af alt det jeg har læst mig frem til, besluttet at jeg ikke skal være hundeejer Ihvertfald ikke endnu....

Hvad er din mand allergisk overfor?

Anmeld

24. november 2010

bøgelund

vi har en blanding mellem en foxterrier og dansk/svensk gårdhund. den er lille, vejer kun 5 kg.. 

en rigtig dejlig hund.. og meget rolig..  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

KittyGirl skriver:

Jeg er ikke hunde ejer, men ved at det ikke er "størrelsen" på hunden det handler om, det handler om hvad jeres temperament er til...

En lille hund kan være mange ting, men hvis i f.eks. køber en jack russel type hund, så skal den motioneres og aktiveres helt vildt... men er i til det, er det jo den type hund i skal gå efter....

Hvis i ikke er den aktive hunde type, skal i jo nok gå efter de hunde der ikke kræver stærk aktivering, f.eks. pingegeser...

En god familie hund er jo en labrador, og den er også god til camping.... den er lidt større, men den er bare alt muligt midt imellem det hele...

Jeg er ikke ekspert, men har fået mig en del erfaring mht. hund, og har på baggrund af alt det jeg har læst mig frem til, besluttet at jeg ikke skal være hundeejer Ihvertfald ikke endnu....

Hvad er din mand allergisk overfor?

Jamen ved det ik helt... Fx har vi en hold venner som har en bommulds hund, den kan han overhovedet ikke være i nærheden af. Så kender vi nogen som har en golden, den kan han godt tåle, min moster har en dansk/svensk gårdhund, den kan han også tåle, også har andre vi kender en labradore, den kan han ikke tåle. Mine forældre har en chihuahua den kan han også tåle......

Vi vil ikke have en stor hund.....

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

bøgelund1 skriver:

vi har en blanding mellem en foxterrier og dansk/svensk gårdhund. den er lille, vejer kun 5 kg.. 

en rigtig dejlig hund.. og meget rolig..  

Kæææft et ansigt den har.... Den snude der er bare for sød!

Anmeld

24. november 2010

Ryberg

LouiseNielsen skriver:

Jamen ved det ik helt... Fx har vi en hold venner som har en bommulds hund, den kan han overhovedet ikke være i nærheden af. Så kender vi nogen som har en golden, den kan han godt tåle, min moster har en dansk/svensk gårdhund, den kan han også tåle, også har andre vi kender en labradore, den kan han ikke tåle. Mine forældre har en chihuahua den kan han også tåle......

Vi vil ikke have en stor hund.....

men det handler mest om hvad i også er til.... find ud af hvad jeres overskud er til og hvad slags hunde menneske i er.. og vælg hunden derfra....

der er så mange der afskaffer sig hunde fordi det viser sig at være for stor en mundfuld...

Anmeld

24. november 2010

bøgelund

LouiseNielsen skriver:

Kæææft et ansigt den har.... Den snude der er bare for sød!

hun er enormt sød og lille.. alle tror det er en hvalp, men hun er 5 år.. hun smelter alles hjerter..

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

KittyGirl skriver:

men det handler mest om hvad i også er til.... find ud af hvad jeres overskud er til og hvad slags hunde menneske i er.. og vælg hunden derfra....

der er så mange der afskaffer sig hunde fordi det viser sig at være for stor en mundfuld...

Jamen vi har det sådan lidt af finder vi en hund vi falder pladask for, så læser vi om racen og tager derud fra...

Lige nu har vi Gravhund og dansk/svensk gårdhund i tankerne...

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

bøgelund1 skriver:

hun er enormt sød og lille.. alle tror det er en hvalp, men hun er 5 år.. hun smelter alles hjerter..

kan jeg godt forstå....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.