hvilken hund til os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Lone Jakobsen

LouiseNielsen skriver:

Ja 6000 er jo ik galt... Åhh glæder mig sådan til vi kan købe.. Hvordan gør du med hende når du har dagplejebørn? De må vel ik være sammen? Jeg vil jo gerne starte op som dagplejer når vi flytter ud i huset.

som privat dagplejer bestemmer man selv. min plan er at hunden ikke skal være sammen med børnene. men hvis forældrene siger god for det, så må hun da gerne være i rum med dem. der er noget de helt selv bestemmer.

som kommunel må hunden ikke være i nærheden af børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

LouiseNielsen

nutche skriver:

som privat dagplejer bestemmer man selv. min plan er at hunden ikke skal være sammen med børnene. men hvis forældrene siger god for det, så må hun da gerne være i rum med dem. der er noget de helt selv bestemmer.

som kommunel må hunden ikke være i nærheden af børnene.

Det er nemlig endnu en grund til at vælge en lille hund... Den ville kunne være oven på om dagen når jeg har børn, også være nede hos mig mens børnene sover....

Anmeld

25. november 2010

Lone Jakobsen

LouiseNielsen skriver:

Det er nemlig endnu en grund til at vælge en lille hund... Den ville kunne være oven på om dagen når jeg har børn, også være nede hos mig mens børnene sover....

det er også planen med min

Anmeld

25. november 2010

Louisiana

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Åhhh kongepudler er fantastiske!!! Der bor en her i området. Og der er vist under 10 i DK. De er så fine og har et fantastisk sind. 

Jeg har faktisk også lige for nylig, fået øjnene op for kongepudlen. Fandt lige et billede af én:

Det ér altså en speciel hund  Og der er ingen siger, at man SKAL klippe den sådan

Anmeld

25. november 2010

SSL

Louisiana28 skriver:

Jeg har faktisk også lige for nylig, fået øjnene op for kongepudlen. Fandt lige et billede af én:

Det ér altså en speciel hund  Og der er ingen siger, at man SKAL klippe den sådan

haha, er vild med din sidste kommentar  "og der er ingen der siger man SKAL klippe den sådan" hahaha..  

Anmeld

25. november 2010

Louisiana

SSL skriver:

haha, er vild med din sidste kommentar  "og der er ingen der siger man SKAL klippe den sådan" hahaha..  

Hehe

Anmeld

25. november 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Folkens

Vi skal jo flytte i hus til febuar, og vi har lovet Nicklas en hund...

Men har lidt svært ved at vælge. Læser meget frem og tilbage om forskellige racer og vi har nogen ting der SKAL opfyldes...

1) Det skal være en lille hunderace/mellem str. Vi har købt campingvogn, og skal ligge fast næste år, så skal være en der har en go str til at have med på camping.....

2) Min mand har allergi, så skal være en han kan tåle.

Hvad vil i anbefale, så kan vi have det med på råd? 

Med allergi vil jeg anbefale en asiatisk hunderace...især dem der har blålilla tunger.
Det kan det fx være en Lasa Apso eller en kryds af den slags. De er dejlige familiehunde, søde, sjove og intelligente. Og så er de ikke særligt store. Der er noget pelspleje, men en god gennembørstning et par gange om ugen er fint.

Det der er til det er, at asiatiske hunderacer, samt slædehunderacerne har en anden type pels end almindelige, som gør at mange allergikere, der ikke ellers kan tåle hund, godt kan tåle disse. (Inkl. undertegnede)
Pelshårene er nemlig 3-kantede hos de asiatiske modsat de andres, der er runde, når man ser et tværsnit i mikroskopet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.