hvilken hund til os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Ryberg

LouiseNielsen skriver:

Jamen vi har det sådan lidt af finder vi en hund vi falder pladask for, så læser vi om racen og tager derud fra...

Lige nu har vi Gravhund og dansk/svensk gårdhund i tankerne...

gode racer ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

MigSS

collie er en rigtig familie hund, og dener ikke så stor, dog meget pæn.. Det er en god hund, da den kan lide alle, børn, kat, andre hunde osv, og når den som styrer huset 'din mand' - den hunden kan mærke bestemmer ikke er hjemme, så tager den automatisk over, og ligger gerne i nærheden af jeres dør.. rigtig god hund, som kan med alt og alle , normalt..

- men ellers skal det være dansk svensk gårdhund, de passer godt ind til alle, og er lille og praktisk.

Men allergien sidder ikke i hårene på hunden, men dens hud, skæl der er arbejde i en collie hund, da den har så meget pels, men den er klart det værd

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

KittyGirl skriver:

gode racer ...

Syntes vi også....

Så tror godt det kunne være en af de to vi arbejder os ud fra...

Men høre stadig fra gode ider og erfaringer fra andre.... Så vi ik får os skaffet den forkerte hund!

Anmeld

24. november 2010

SSL

Mit råd det er, at låne en bog der omhandler hunderacer, eller læse fra top til bund, på nettet - det er meget individuelt hvad folk mener passer ind i børnefam., hvad den perfekte str. er osv osv osv..  Google er din ven - også må din mand og dig tjekke de forskellige racer som han vil kunne tåle  Held og lykke med det i hvert fald

Anmeld

24. november 2010

Mussi30

LouiseNielsen skriver:

Jamen ved det ik helt... Fx har vi en hold venner som har en bommulds hund, den kan han overhovedet ikke være i nærheden af. Så kender vi nogen som har en golden, den kan han godt tåle, min moster har en dansk/svensk gårdhund, den kan han også tåle, også har andre vi kender en labradore, den kan han ikke tåle. Mine forældre har en chihuahua den kan han også tåle......

Vi vil ikke have en stor hund.....

Så synes jeg måske det er lidt et stort valg at tage, hvis han kan tåle en retriver, men ikke en anden?? Golden og labrador er jo så tætte familiært at det ikke helt giver mening

Og jeg går ud fra at den du kalder bomuldshund er en bichon frise? Som jo ellers skulle være en af de allermest allergivenlige hunderacer.

Puha et svært valg... Men som det første er det nok vigtigt at finde ud af hvad han ikke kan tåle. Altså få taget en allergitest hos lægen (jeg ved ikke om han kan være mere præcis). Som regel er det jo hundenes skæl man er allergisk overfor, men det kan jo være at det er anderledes i din mands tilfælde.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke I skal købe en hund, før I er 100% sikre på at han kan tåle den.

God jagt

Og så liiige et lille billede af min egen terrorist

Anmeld

24. november 2010

MigSS

Gravhund er nok den sidste jeg ville anbefale, da det som regle er en hund, der ikke er til alle mennesker, det i hvert fald min erfaring. Den er lidt reseveret,

Anmeld

24. november 2010

MTS

Jeg har læst at Bichon Frise er en allergi venlig hund. Selfølgelig er der stadig nogle der ikke kan tåle den. Og det er også en lille og rigtigt sød hund.

bichon frise puppy

Anmeld

24. november 2010

Faith

Ja jeg hælder jo mest til en Cavalier, da man simpelthen ikke får en blidere og rolig hund.... Men den har jo en del pels, og så er det jo nok ikke lige den optimale race for din mand.

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

MigSS skriver:

Gravhund er nok den sidste jeg ville anbefale, da det som regle er en hund, der ikke er til alle mennesker, det i hvert fald min erfaring. Den er lidt reseveret,

Har selv far barns ben rigtig go erfaring med gravhunde....

Anmeld

24. november 2010

SSL

goodiedk skriver:

Så synes jeg måske det er lidt et stort valg at tage, hvis han kan tåle en retriver, men ikke en anden?? Golden og labrador er jo så tætte familiært at det ikke helt giver mening

Og jeg går ud fra at den du kalder bomuldshund er en bichon frise? Som jo ellers skulle være en af de allermest allergivenlige hunderacer.

Puha et svært valg... Men som det første er det nok vigtigt at finde ud af hvad han ikke kan tåle. Altså få taget en allergitest hos lægen (jeg ved ikke om han kan være mere præcis). Som regel er det jo hundenes skæl man er allergisk overfor, men det kan jo være at det er anderledes i din mands tilfælde.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke I skal købe en hund, før I er 100% sikre på at han kan tåle den.

God jagt

Og så liiige et lille billede af min egen terrorist

NÅÅÅÅRH!! Det er da en Cairn Terrier, ikk???  

Puha, jeg ville også være bange for at købe hund hvis jeg ikke vidste hvordan familien ville reagere  Ja, gad vide om lægen kan teste det nærmere mht. allergien?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.