hvilken hund til os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Lone Jakobsen

LouiseNielsen skriver:

Hvad kan du fortælle om den race... Kæft den er nuttet!

Har lige været inde og kigge billeder af racen. Ik dem allesammen der er lige kønne, men det gør dem da bare så nuttet....

ja hvad kan jeg fortælle:

det er en race som tidligere blev brugt i cirkus. den blev trimmet op til forbenene, så den fremstod som en "lille løve"

det er en aktiv hund, den kræver motion og aktivering for ikke at kede sig når den er alene. den fælder ikke i hår, men i totter, hvilket gør den super dejlig kontra en hund der fælder overalt. dens pels kræver daglig børstning for ikke at give pelsknuder, men den kan klippes i bund om sommeren.

den er super lærenem, elsker at lære, og er super god til børn. den er kærlig og forsigtig, men den passer på sin familie, og reagere når der kommer nogen.

der udover er den så allegivenlig (både mig og min mellemste søn har hunde allergi)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

smillaluna skriver:

Der er en dame der hvor vi bor som har 2 voksne kongepudler. Jeg kan godt sige dig de er smukke! Synes det er relativt sjældent at man ser kongepudler og jeg ved faktisk ikke ret meget om racen.

Åhhh kongepudler er fantastiske!!! Der bor en her i området. Og der er vist under 10 i DK. De er så fine og har et fantastisk sind. 

Anmeld

25. november 2010

kimfrit

Vi har her på vores vej nogle som har en hund der hedder en "bomuldshund" - Coton-de-tulear- og den er bare en lille sød kridhvid en. Og den har ingen underuld, d.v.s. den fælder overhovedet ikke. De har fortalt mig, at den slags bliver købt af allergikere, da der åbenbart ikke er noget i dens pels, som kan genere hvad der nu end bliver generet

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/allergi_mod_k%C3%A6ledy.asp

Anmeld

25. november 2010

LouiseNielsen

nutche skriver:

ja hvad kan jeg fortælle:

det er en race som tidligere blev brugt i cirkus. den blev trimmet op til forbenene, så den fremstod som en "lille løve"

det er en aktiv hund, den kræver motion og aktivering for ikke at kede sig når den er alene. den fælder ikke i hår, men i totter, hvilket gør den super dejlig kontra en hund der fælder overalt. dens pels kræver daglig børstning for ikke at give pelsknuder, men den kan klippes i bund om sommeren.

den er super lærenem, elsker at lære, og er super god til børn. den er kærlig og forsigtig, men den passer på sin familie, og reagere når der kommer nogen.

der udover er den så allegivenlig (både mig og min mellemste søn har hunde allergi)

Er helt sikert en race vi vil have med i vores tanker...

Anmeld

25. november 2010

Lone Jakobsen

LouiseNielsen skriver:

Er helt sikert en race vi vil have med i vores tanker...

ku være jeg sku få valpe på min

Anmeld

25. november 2010

LouiseNielsen

nutche skriver:

ku være jeg sku få valpe på min

Lyder da som en rigtig god ide....

Anmeld

25. november 2010

Lone Jakobsen

LouiseNielsen skriver:

Lyder da som en rigtig god ide....

tror bare ikke det er noget manden er så vild med  børnene ville ellers elske det

Anmeld

25. november 2010

LouiseNielsen

nutche skriver:

tror bare ikke det er noget manden er så vild med  børnene ville ellers elske det

Kan du ik finde billeder på nettet af små hvalpe i den race, så kan du logge lidt med det...

Er det en dyr hund? Sad bare lige og kiggede på nettet og de bliver solgt meget forskellige priser. Men vil ikke have en der er for billig, hvis det betyder der er noget galt med den.... Og det er svært at vide hva normal prisen er??

Anmeld

25. november 2010

Lone Jakobsen

LouiseNielsen skriver:

Kan du ik finde billeder på nettet af små hvalpe i den race, så kan du logge lidt med det...

Er det en dyr hund? Sad bare lige og kiggede på nettet og de bliver solgt meget forskellige priser. Men vil ikke have en der er for billig, hvis det betyder der er noget galt med den.... Og det er svært at vide hva normal prisen er??

hmm som tingene ser ud lige nu så er det en vældig dårlig ide med et hjem fuld af dagplejebørn... så er et kuld hundevalpe nok ikke det helt rigtige

vi gav 6000 for vores for 5 år siden. vi købte den hos en avler der hed Tina, som bor nord for skive (op mod fur)

vores hund hedder rigtigt La tinas nynne meen lidt svært at kalde når hun er ude

Anmeld

25. november 2010

LouiseNielsen

nutche skriver:

hmm som tingene ser ud lige nu så er det en vældig dårlig ide med et hjem fuld af dagplejebørn... så er et kuld hundevalpe nok ikke det helt rigtige

vi gav 6000 for vores for 5 år siden. vi købte den hos en avler der hed Tina, som bor nord for skive (op mod fur)

vores hund hedder rigtigt La tinas nynne meen lidt svært at kalde når hun er ude

Ja 6000 er jo ik galt... Åhh glæder mig sådan til vi kan købe.. Hvordan gør du med hende når du har dagplejebørn? De må vel ik være sammen? Jeg vil jo gerne starte op som dagplejer når vi flytter ud i huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.