må jeg være skuffet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Hvor er det altså trist at det skal ende ud i en slags "familie-fejde"

ja helt vildt.. gør jeg slet ikke har lyst til at blive gidt, men på den anden side. hvorfor skal han ødelægge min dag- han er sku selv gift så han ved hva det betyder.

tror fisme og han var blevet skuffet hvis jeg havde meldt afbud på grund af småkage bagning og håndbold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Marco2

Normalt er et bryllup jo en stor begivenhed som er planlagt laaang tid i forvejen. Det her "bryllup" er ikke den samme slags da det er et der hovsa lige er blevet besluttet og skal foregå om ca. 3 uger. Og der er jo ikke som sådan et bryllup men en borgerlig vielse. Det er meeeget kort tid til et bryllup. Og når det er så kort varsel, så kommer det automatisk til ikke at få den samme betydning som et "almindeligt" bryllup.

Så det med at det er din store dag mm falmer lidt når det er sådan noget der lige  er besluttet "over natten". Hvis det er et bryllup der har været længe planlagt og skal foregå om 6 mdr. eller lign. kan jeg forstå at du er skuffet, men det her signalerer ikke de store forventninger. 

Så tror du skal flytte datoen for den borgerlige vielse til et senere tidspunkt hvis du gerne vil ha at det skal være "din store dag" så folk har tid til at planlægge og glæde sig til det istedet for at det er noget der bliver "presset ned over hovedet" på dem på så kort tid.

AG

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Zafir skriver:

Mmm... Altså - det er din bror - så ja et bryllup må vægte højere end en håndhold kamp. Men jeg forstår også at en håndboldkamp kan være vigtig, fordi de små glæder sig. Så må din niece tage sammen med en veninde.

MEN - når det er sagt, så ved jeg hvordan det er bare at planlægge fødselsdagsfest i slutningen af november/starten af december. Så det er EKSTEEEEEEEEEEEEMT sent I er ude med invitationerne...

Da jeg fyldte 30 år (for 2 år siden) vidste jeg i 2 år i forvejen at jeg fyldte en lørdag Jibiii!!!!... Så jeg inviterede 2 år i forvejen, fordi ejg ville holde en MEGA fest... Jeg havde lejet hele forsamlingshuset og det skulle fyldes op med familie og frænder fra fjern og nær. Og SELVOM jeg inviterede 2 år forinden og huskede folk på det, havde jeg ALLIGEVEL et frafald på 30% - pga årstiden. Folk de har alle muuuuuuuulige undskyldninger op til jul. - Og kigger indad, mod deres egen familie. De sidste 5 afbud fik jeg dagen før.

Så altså - ja, du kan godt være skuffet, men du kan ikke gøre så meget ved det, når I inviterer så kort tid for inden. Men jeg ville også forvente at min bror smed alt, hvis jeg havde et tæt forhold med min bror...

Ej hvor er det bare dårligt med afbud på noget man ved to år fremover, så må man næsten tænkte om de overhoved er venner når de ikke har lyst til at komme til noget som lyder som en brag af en god fest. (dem er der sgu ikke nok af mere efterhånden) Selvfølgelig kan folk blive rigtig syge lige op til, men ofte er folk altså lidt for dårlig til at komme til de ting man inviterer til.

Til trådstarter: Hvorfor holder du dit bryllup med så kort varsel? Så er der jo sikkert rigtig mange som ikke kan komme.

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Ej hvor er det bare dårligt med afbud på noget man ved to år fremover, så må man næsten tænkte om de overhoved er venner når de ikke har lyst til at komme til noget som lyder som en brag af en god fest. (dem er der sgu ikke nok af mere efterhånden) Selvfølgelig kan folk blive rigtig syge lige op til, men ofte er folk altså lidt for dårlig til at komme til de ting man inviterer til.

Til trådstarter: Hvorfor holder du dit bryllup med så kort varsel? Så er der jo sikkert rigtig mange som ikke kan komme.

vi har inviteret 17 det er vores søskende plus børn- vores forældre og bedste forældre. og de er de eneste som åbenbart ikke synes det er ok

men kan godt være de synes det er kort varsel, men så vælger de da lige i dag selv, at invitere til min nieces fødselsdag søndag den 19.

Anmeld

13. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

Hej!

skriver lige ano, da jeg ikke ved hvem som kigger med.

men problemet er jeg skal giftes i starten af december- blev besluttet i mandags.

ringer så rundt i mandags til de personer som skal med og fortæller dem det og spørger om de kan.  det eneste sted der er forhindring er at min niece skal spille håndbold kamp- hun er 5. regner dä med at det skal hun ikke så.

snakker så med dem i dag- da jeg hører en lille fugl synge om min bror ikke kommer.

så fortæller de at de ikke ved det, da de synes det er meget kort varsel(det ved jeg godt) og de mener jeg forventer at folk smider alt. Ja et eller andet sted så synes jeg mit bryllup er vigtigere end en 5 årigs håndboldkamp.

men nu er problemet så også at der skulle være bagt julesmåkager den dag.

kan ikke se om man ikke bare kan rykke det eller...

men er det ok jeg er skuffet eller???

Selvfølgelig vil man gerne have alle med, og kan da godt forstå man er skuffet, men samtidig kan jeg også godt forstå familien, da det jo er meget sen varsel at give, og derfor kan man jo heller ikke forvente man bare skal smide alt, personligt, har vi kun 1 weekend indtil videre, inden jul, hvor vi ikke skal noget, så vi er meget travle, og der er meget at å inden jul, så jeg kan måske godt forstå, hvis din familie, har lidt svært ved bare at skulle smide alt, fordi i pludsleig har valgt at blive gift. Men jeg håber selvfølgelig at det hele løser sig, og i finder ud af noget

Anmeld

13. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

nej men grunden til at det bliver der er på grund af mandens arbejdstider og det skal være inden bebser kommer. ellers havde vi ventet et par år på det store kirkebryllup, men  bliver rådhuset på grund af babyen og så er det kun det tætteste familie som er inviteret.

næste ledige weekend for manden ville være i slutningen af februar og der er jeg jo lige op over og ved heller ikke hvordan jeg har det osv,

Nu er det ikke for at være ond, men tænker at din mands planer vel ikke er mere vigtige end din brors planer, når vi snakker bryllup, når det nu er jeres bryllup. Men hvis i føler det haster, og man er ked af folk har svært ved at komme netop pga årstiden, kunne det så tænkes, der var mulighed for at slå bryllup og barnedåb sammen det var jo evt også en mulighed

Anmeld

13. november 2010

Kløver

Marco2 skriver:

Normalt er et bryllup jo en stor begivenhed som er planlagt laaang tid i forvejen. Det her "bryllup" er ikke den samme slags da det er et der hovsa lige er blevet besluttet og skal foregå om ca. 3 uger. Og der er jo ikke som sådan et bryllup men en borgerlig vielse. Det er meeeget kort tid til et bryllup. Og når det er så kort varsel, så kommer det automatisk til ikke at få den samme betydning som et "almindeligt" bryllup.

Så det med at det er din store dag mm falmer lidt når det er sådan noget der lige  er besluttet "over natten". Hvis det er et bryllup der har været længe planlagt og skal foregå om 6 mdr. eller lign. kan jeg forstå at du er skuffet, men det her signalerer ikke de store forventninger. 

Så tror du skal flytte datoen for den borgerlige vielse til et senere tidspunkt hvis du gerne vil ha at det skal være "din store dag" så folk har tid til at planlægge og glæde sig til det istedet for at det er noget der bliver "presset ned over hovedet" på dem på så kort tid.

AG

Anmeld

13. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

vi har inviteret 17 det er vores søskende plus børn- vores forældre og bedste forældre. og de er de eneste som åbenbart ikke synes det er ok

men kan godt være de synes det er kort varsel, men så vælger de da lige i dag selv, at invitere til min nieces fødselsdag søndag den 19.

For at være ærlig, synes jeg der er stor forskel på et bryllup, og en fødselsdag, synes da det er i god til man inviterer til fødselsdag, og det er jo noget man ved sker hvert år, har selv fødselsdag i dec. Et bryllup giver jo også flere forventninger, for det er jo ikke noegt som sker hvert år, men en engangs oplevelse, af de store, hvor man ligesom en feks barnedåb, forventer at få besked i god tid, og så god tid som muligt, jeg har først termin 3 marts, men har pga barnedåben skal holdes i maj, allerede bestilt plads, og har dog ikke sendt indbydelser ud, men har meddelt de nærmeste hvornår datoen bliver, så de kan have en chane for at planlægge det, i forhold til arbejde osv, hvis de vil med.

Selvfølgelig vil i gerne have folk med, men synes ikke man kan bebrejde dem for at invitere til en alm børnefødselsdag omkring samme tidspunkt, for er ikke helt det samme. Ikke i mine øjne ihvertfald

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

så du mener ikke arbejde er vigtigere end småkager???

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

Sanne og Nicklas skriver:

Syntes du reager noget voldsomt på de ikke kan/vil komme.

Det er en meget meget kort varsel i december månede og et barn på 5 år glæder sig utrolig meget til sådan slags.

Ang julekage bagningen ja hvis det nu har været planlagt meget længe og er noget de gør hver år så er det måske også lidt træls at skulle aflyse det.

Men ja hvad ved jeg. Vi inviterede jo bare til barnedåb

småkagerne er noget de har planlagt efter i mandags og er ikke noget de gør hvert år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.