min kæreste er far..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Shibby

Tark ^^

Jeg er stadig kun ved overvejelsen da det er fornylig at jeg er begyndt at tænke i de her baner.

-Syntes bare stadig at manden burde få et valg for NEj det har han sgu ikk hvis kvinden vælger barnet! Vil du ha det her barn og betale oven i hatten selvom du betaler for hjemlige udgifter og transport eller vil du "bare" betale 1170 pr måned som evig reminder om det knald du fortryder bittert? Valget er dit..  

Wee..Fede muligheder. Kvinden er lige så dum og tankeløs som manden hvis hun lader ham sprøjte uden beskyttelse. Sex har en konsekevns,det gælder sgu for begge parter men sjovt nok er det altid manden der ender som svinet

Kvinden kan i det mindste vælge det hele fra hvis det ikke lige passer hende at blive mor eller hun ikk føler hun er klar,magter det eller slet ikke kan se sigselv som mor eller frygter økonomisk sammenstyrtning og et kollaps i livet. Det kan kvinden frigøre sig fra hvis hun har lyst eller føler for det. Kvinden gør hvad der er det rigtige for hende,- de færreste giver manden en reel chance. Han får bare kastet den her i krydderen: " Du skulle ha holdt p***** i bukserne kammerat".. Flot..Men hvad med kvinden.. Hun tænkte sgu lige så meget med f***** som manden tænkte med p*****..!!! Begge parter burde få muligheden for at frasige sig det her.

Og i det her tilfælde syntes jeg manden skal lyttes til. Det er uretfærdigt hvis han skal betale med tilbagevirkene kraft hvis det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

felicity

Thalia skriver:

Nu har jeg kun lige skimmet tråden, men ærligt så er min umiddelbare tanke at det er utroligt modigt at du tør være sammen med sådan en fyr.

Personligt er jeg ude af stand til at respektere forældre der kan fravælge børn på den måde. Altså det kan godt være han ikke ønskede et barn, men medmindre ex'en voldtog ham med henblik på graviditet, så har han jo altså selv valgt at dyrke sex og dermed risikere at blive far.

Og hvis han kan fravælge det barn han har med ex'en så kan han vel også fravælge børn i får sammen fx... Altså hvis nu jeres forhold går skidt.

Men stakkels barn altså

Anmeld

8. november 2010

Svei

Thalia skriver:

Han har sQ da selv valgt at dyrke sex med pigen, og de fleste ved altså godt at dyrker man sex er der ALTID risiko for graviditet.

Jeg kan slet ikke se hvordan man kan retfærdiggøre de udtalelser han er kommet med. Enten er han utroligt umoden eller også er han bare et rigtigt dumt svin. Og uanset hvilken af delen der er gældende så ville jeg ikke selv turde få børn med sådan et menneske.

Men barnet lider jo ikke mere end andre børn uden en far og måske langt mindre...at han dyrker sex er jo ikke det samme som at han vil have børn...det er kun kvindens valg og hun har valgt at få barn uden en far....

Anmeld

8. november 2010

Svei

quar20 skriver:

Nej men nu mener jeg jo der er forskel på at få hjælp til en graviditet også et kærestepar som så blir gravide..!! Om man så går fra hinanden eller holder det skjult for hinanden er ikke noget vi kan blande os i..!!

SELVOM han ikke ville have et barn med hende, eller på det tidspunkt - burde man så ikke stå ved at man nu har fået vedkendt at man er far til et barn i verdenen, også betale hvad der så måtte betales..!!?

Syntes også man burde se lidt længere frem end ens egen snude og lade vær med at komme med sådan nogle latterlige kommentarer med at smække døren i hvis drengen kommer om 15 år og vil spørger til sin far?..  Sku man ikke lige tænke over tingene først FØR der blir sagt sådan nogle ting..!! Det mener jeg...!

Jeg syntes det er smask ærgeligt at de to mennesker som burde være ansvarlige voksne overfor det her barn har en krig imellem sig - for det kan barnet altså mærke på moderen som han bor hos..! Ikke at det måske lige gælder den bio. far men at hun kæmper med noget..!! Det går da også ud over barnet helt ekstremt..!!

Jamen, vi kan da altid blive enige om at det kunne være meget mere optimalt, men i det her tilfælde er det et faktum at denne her mand IKKE har valgt at få et barn...så hvorfor skulle han så pludselig efter tre år blande sig....jeg kan slet ikek forstå alle jer der himler op,...kvinden har den fulde ret til at bestemme om barnet bliver eller ej, men man kan dælme da ikek tvinge en mand til at være far. Jeg kan sagtens forstå denne her mand og jeg synes på ingen måde han skader barnet...barnet har levet uden en far i tre år, hvor ville det være skrækkeligt hvis en fremme mand (for barnet) pludselig ville bryde ind i dennes liv....

Anmeld

8. november 2010

Svei

Shibby skriver:

Tark ^^

Jeg er stadig kun ved overvejelsen da det er fornylig at jeg er begyndt at tænke i de her baner.

-Syntes bare stadig at manden burde få et valg for NEj det har han sgu ikk hvis kvinden vælger barnet! Vil du ha det her barn og betale oven i hatten selvom du betaler for hjemlige udgifter og transport eller vil du "bare" betale 1170 pr måned som evig reminder om det knald du fortryder bittert? Valget er dit..  

Wee..Fede muligheder. Kvinden er lige så dum og tankeløs som manden hvis hun lader ham sprøjte uden beskyttelse. Sex har en konsekevns,det gælder sgu for begge parter men sjovt nok er det altid manden der ender som svinet

Kvinden kan i det mindste vælge det hele fra hvis det ikke lige passer hende at blive mor eller hun ikk føler hun er klar,magter det eller slet ikke kan se sigselv som mor eller frygter økonomisk sammenstyrtning og et kollaps i livet. Det kan kvinden frigøre sig fra hvis hun har lyst eller føler for det. Kvinden gør hvad der er det rigtige for hende,- de færreste giver manden en reel chance. Han får bare kastet den her i krydderen: " Du skulle ha holdt p***** i bukserne kammerat".. Flot..Men hvad med kvinden.. Hun tænkte sgu lige så meget med f***** som manden tænkte med p*****..!!! Begge parter burde få muligheden for at frasige sig det her.

Og i det her tilfælde syntes jeg manden skal lyttes til. Det er uretfærdigt hvis han skal betale med tilbagevirkene kraft hvis det er

Helt og aldeles enig...jeg forstår så slet ikek at der er så mange kvinder der ikke tænker på barnet og bare får børn med mænd de ikke lever med og som ikke gider dem eller barnet...men det er jo en anden sag.

Ville bare skrive jeg var enig..

Anmeld

8. november 2010

Thalia

Jbk skriver:

Men barnet lider jo ikke mere end andre børn uden en far og måske langt mindre...at han dyrker sex er jo ikke det samme som at han vil have børn...det er kun kvindens valg og hun har valgt at få barn uden en far....

At det juridisk og praktisk set er kvindes valg, skyldes jo altså at det er hendes krop det bliver gravid.

Det ændrer ikke på at sex og prævention er et gensidigt ansvar, og at begge parter derfor kan og skal drages til ansvar hvis præventionen svigter eller man af anden grund bliver uønsket gravid.

Og at der også er andre børn der lever uden en far, er for mig at se ingen grund til at nogen skal fritages for at tage ansvar for egne handlinger.

Anmeld

9. november 2010

Thalia

Shibby skriver:

Tark ^^

Jeg synes ærlig talt at det er lidt en grim bagatellisering af det at få en abort du kommer med her.

Jeg kender faktisk ingen der synes at det med at få en abort er noget man "bare lige gør", det kan have kæmpe store konsekvenser for kvinderne både psykisk og fysisk, mens det modsat er en meget nem måde for fyren at slippe for noget som helst ansvar.

Anmeld

9. november 2010

N&J

vmullepiigen skriver:

det er sådan at min kæreste lige har været igennem en fadertest skab .. & prøverne har vist han er faderen til hans x-kærestes søn. det er hele 3 år siden hun fik sin dreng og først nu har hun kørt en sag oppe..  kan han tage det i retten hvor han kan slippe for at betale børnepenge?? det eneste sammen hver han har haft med barnet var hvor han lige var kommet til verden..  min kæreste ønsker ingen kontakt til hverken hende eller barnet da hun tog ham ved næsen.. kan man stille noget op????

Nej det kan man ikke, og ærligt talt, så må din kæreste jo have været klar over risikoen siden han var med til fødslen, så kunne han jo selv have sørget for at få ordet det med faderskabet, han har ret til at få det prøvet tror han det kunne være hans barn, men i sidste ende så vil han altid skulle betale, da det altså også er hans ansvar at barnet er kommet til denne verden. Om hun snød ham eller ej, aner jeg intet om, men en version af en historie plejer sjældent at udgøre hele sandheden, og den eneste din kæreste straffer er sit barn.. ÆV.. hvor er det synd for barnet, og til orientering så kan de kæreste trække de 999 kr. af fader bidraget fra i skat, så det er kun de restende 200 kr eller deromkring han skal betale hver måned. 

Anmeld

9. november 2010

N&J

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg har godt nok faktisk ondt af dig.. Det er noget af et dilemma du står i lige nu.. Hmm.. Men har du ikke en eller anden trang til, at møde din kærestes søn? Kan du ikke fortælle ham, at du faktisk er lidt bange for at få barn med ham efter alt det her? At du har ondt af den her dreng og snakke måske lidt ud fra din papsøns synspunkt? Fortælle hvordan du har det med det..

Du siger han ikke vil snakke om det, men kan du ikke sige, at I bliver nødt til at finde en løsning, så jeres "søn" kan være en del af jeres liv, for ellers vil du ikke have børn med ham? (jeg ved jo overhovedet ikke om det er sådan du har det med det hele, men det var nok sådan jeg ville gøre) - Sige enten så får du skabt noget kontakt til din søn og tager dig sammen og viser dig som den far du nu engang er, eller også kan jeg ikke få barn med dig!

Hvis du arbejder med hende, kan du så ikke prøve og snakke med hende? Et eller andet?

Måske er han bange? Ja jeg ved det ikke, prøver bare at finde en løsning måske..

Jeg er så enig med dig at det er helt skræmmende... jeg ville ALDRIG være sammen med en mand der ikke ville sit eget barn, tænk hvis vi gik fra hinanden og han gjorde det samme mod et fælles barn vi havde fået sammen, fandme nej... og hvad er han for en rollemodel for et barn... uha.. jeg var løbet skrigende bort, men nu er jeg også på den anden side, så det er selvfølgelig langt nemmere at sige nu.. 

Anmeld

9. november 2010

Meliora

vmullepiigen skriver:

han siger han nægter betale hende, da hun tog røven på ham og sagde hun var på p-piller. & han aldrig har villet ha noget at gøre med barnet.. men jeg tror heller ikke han kan slippe, tror også han simpelt og enkelt skal betale..

Så fordi hans ekskæreste er en kælling, skal det lille søde barn vokse op uden en far? Hold kæft hvor er din kæreste streng, sådan kan man da ikke tillade sig at opføre sig!

Det er hans kød og blod! Bare det at han prøver at løbe fra sit ansvar giver mig kvalme. Han burde være lykkelig, for et barn er livets største gave, og det skal i hvert fald ikke gå ud over et uskyldigt lille barn at dets forældre ikke elsker hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.