Jbk skriver:
Jamen, vi kan da altid blive enige om at det kunne være meget mere optimalt, men i det her tilfælde er det et faktum at denne her mand IKKE har valgt at få et barn...så hvorfor skulle han så pludselig efter tre år blande sig....jeg kan slet ikek forstå alle jer der himler op,...kvinden har den fulde ret til at bestemme om barnet bliver eller ej, men man kan dælme da ikek tvinge en mand til at være far. Jeg kan sagtens forstå denne her mand og jeg synes på ingen måde han skader barnet...barnet har levet uden en far i tre år, hvor ville det være skrækkeligt hvis en fremme mand (for barnet) pludselig ville bryde ind i dennes liv....
Her må jeg faktisk give dig ret. Min bedste veninde har en dreng som ikke ser sin far. Ham var fra fødslen ikke interesseret i at få et forhold til drengen, men da han var 2½-3 år gammel ville han godt alligevel. Og det var altså skrækkeligt at være øjenvidne til, det var så skræmmende for den her dreng, han var virkelig bange og utryg.
De startede selvfølgelig ikke ud med, at han skulle have sønnen hver anden weekend, men bare med simple legemøder ved kommunen i en lang periode, for derefter at trappe det op til faren skulle have ham med hjem i et par timer en gang hver 14 dag. Det gik sådan okay ved legemøderne hos kommunen, men han var ikke helt tryg ved ham, og da det kom til, at han skulle med sin far hjem i et par timer gik det helt galt, han skreg, og sparkede og kæmpede og kæmpede for ikke at komme ud af døren, han var SÅ bange.. Men han skulle jo afsted, mig og min veninde har grædt mange tåre ved at sende ham afsted på den måde, drengen sagde jeg elsker dig, må jeg ikke nok blive hjemme ved dig, imens han hulker og klamre sig om halsen af en.. Hvorfor han var SÅ bange for ham ved vi ikke, der er ALDRIG blevet snakket grimt om faren, min veninde havde fra fødslen lavet et fotoalbum med forskellige billeder af faren, så sønnen viste hvordan han så ud. Og faren virker på ingen måder som en skidt fyr, han var faktisk meget sød. MEN sønnen var bare SÅ SÅ SÅ bange, så det endte efter flere måneders kamp med at faren opgav. Han kunne selv se hvor meget der påvirkede den her lille dreng på en meget dårlig måde...
Jeg har selv en dreng på 3 år nu, og hvis jeg selv skulle gå det igennnem med ham, det ville simpelthen knuse mit hjerte.. Ikke alle reagere så kraftigt som min venindes søn, men det var simpelthen frygtelig at være en del af...
Anmeld