Jeg er fucked! Virkelig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

sarahb

synes virkelig det lyder meget mærkeligt det her, der er jo mange ting der skal tjekkes op på til en læge undersøgelse. Og du bliver ikke bare kaldt til scanning hvis du ikke har været til læge.
Synes det er lidt at være ligeglad.

Kan slet ikke finde hoved og hale i din historie og må indrømme jeg aldrig har hørt ligende.
Bor du ikke med dine forældre?
Hvad med din kæreste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Nej ikke rigtig. For jeg har haft min mens... Først her de sidste par uger jeg er blevet opmærksom på det... Altså min mave er begyndt at vokse, ømem bryster, kvalme osv

hvad siger din kæreste (hvis du har en?) til det hele?

det lyder som om du er fast besluttet på at beholde barnet uanset hvad, så jeg vil lige sige tillykke

og så vil jeg råde dig til at tale med dine forældre og fortælle dem sandheden.. de ved, stensikkert!!!, at det var en graviditetstest! den med avisen osv var for at tvinge dig til at fortælle sandheden, mon ikke?

De kan sagtens forsøge at tvinge dig til en abort,men så vidt jeg ved er det stadig dig der bestemmer og når/hvis du er over 12 fulde uger skal der søges særlig tilladelse til abort og det kan du jo bare lade være med..

knus

Anmeld

28. oktober 2010

annec

syntes godt nok også at alt det her lyder lidt underligt??

Anmeld

28. oktober 2010

M.O.A.R.

Jo, men syntes stadigvæk det er overflødigt. Det kaldes jo også en tryghedsscanning/for-sjov-scanning. Hvis jeg ville have den syntes jeg at jeg ligeså godt kunne betale for den selv...

Men vil allerhelst vente til næste scanning, og se...

Tryghedsscanning og forsjov scanning har jeg nu aldrig hørt en NF blive omtalt som

NF er jo for at se om der først og fremmest er hjerteblink, og om bebs også vokser som h*n skal og vigigst af alt, fastsætte termin..

Og så for at måle nakkefolden for at se hvor stor sandsynligen er for at bebs ville blive handicappet.

Og som andre siger, så ser man jo lille bebs for første gang til den scanning. Det er et virkelig stort og uorglemmeligt øjeblik.

Men du lyder ikke glad for at være gravid? (det måske kun mig der synes det lyder sådan)

Og hvorfor i al verden har du ikke været til lægen??

Alt i alt lyder det her indlæg meget underlig og mystisk?

- Malene, ung mor til Simon 08.05.2010

Anmeld

28. oktober 2010

DLM

Anonym skriver:

Jo, men syntes stadigvæk det er overflødigt. Det kaldes jo også en tryghedsscanning/for-sjov-scanning. Hvis jeg ville have den syntes jeg at jeg ligeså godt kunne betale for den selv...

Men vil allerhelst vente til næste scanning, og se...

jeg ville nu ikke kalde det en for sjov scanning, de ser jo efter at bebs har det godt og hvad risikoen for downs syndrom er + det er super skønt at se den lille rode rundt i maven, og du skal jo ha lavet vandrejournal og til jordmoder

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

synes virkelig det lyder meget mærkeligt det her, der er jo mange ting der skal tjekkes op på til en læge undersøgelse. Og du bliver ikke bare kaldt til scanning hvis du ikke har været til læge.
Synes det er lidt at være ligeglad.

Kan slet ikke finde hoved og hale i din historie og må indrømme jeg aldrig har hørt ligende.
Bor du ikke med dine forældre?
Hvad med din kæreste?

Okay. Jeg prøver forfra!

Jeg bor hos min søster i hverdagen, da hun bor tættere på mit gymnasium, end jeg selv gør normalt. Det letter en del for mig.

Min eks og jeg gik fra hinanden lige i starten af september.

Jeg går til læge imorgen, for at få tjekket op på det.

Det med scanningen er fordi jeg helt mener det er unødvendigt at se bebsen så tidligt i ens graviditet. Mange gange får man slet ikke noget ud af det.

Håber det måske hjalp lidt!... Ellers så spørger du bare igen!

P.S. OG ja! Jeg syntes altså også det virker mærkeligt med mine forældres reaktion, men dem om det!

Anmeld

28. oktober 2010

Maja88

Anonym skriver:

Nej ikke rigtig. For jeg har haft min mens... Først her de sidste par uger jeg er blevet opmærksom på det... Altså min mave er begyndt at vokse, ømem bryster, kvalme osv

nej man kan skam sagtens fravælge nakkefolds scanningen. men jeg tog det bare som en gratis scanning

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

Anonym skriver:

Okay. Jeg prøver forfra!

Jeg bor hos min søster i hverdagen, da hun bor tættere på mit gymnasium, end jeg selv gør normalt. Det letter en del for mig.

Det med scanningen er fordi jeg helt mener det er unødvendigt at se bebsen så tidligt i ens graviditet. Mange gange får man slet ikke noget ud af det.

P.S. OG ja! Jeg syntes altså også det virker mærkeligt med mine forældres reaktion, men dem om det!

en NF scanning er da den vigtigste scanning, for det første for at se liv, for det andet for at finde ud af hvor langt du er henne, for det tredje for at se hvor stor risiko der er for down syndrom. Det er da alverden man får ud af den scanning.

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

MaleneF skriver:

Tryghedsscanning og forsjov scanning har jeg nu aldrig hørt en NF blive omtalt som

NF er jo for at se om der først og fremmest er hjerteblink, og om bebs også vokser som h*n skal og vigigst af alt, fastsætte termin..

Og så for at måle nakkefolden for at se hvor stor sandsynligen er for at bebs ville blive handicappet.

Og som andre siger, så ser man jo lille bebs for første gang til den scanning. Det er et virkelig stort og uorglemmeligt øjeblik.

Men du lyder ikke glad for at være gravid? (det måske kun mig der synes det lyder sådan)

Og hvorfor i al verden har du ikke været til lægen??

Alt i alt lyder det her indlæg meget underlig og mystisk?

- Malene, ung mor til Simon 08.05.2010

Sorry, det er bare det jeg mange gange både har hørt og læst at den bliver.

Jeg er glad nok for at være gravid, men jeg er bare hunderæd for alle andres meninger om det

Anmeld

28. oktober 2010

M.O.A.R.

Anonym skriver:

Okay. Jeg prøver forfra!

Hvordan kan det være unødvendigt??
Og jeg har ALDRIG hørt om nogen som ikke har fået noget ud af det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.