Men men men vi glemmer allesammen det sundhedsmæssige perspektiv!
Jeg vil på ingen måde gøre nogen kede af det og dette er ikke personligt møntet på nogen herinde.
Som mor mener jeg man har et ansvar for at passe på sig selv og sin krop og leve sundt, således at man holder længst muligt. Der er rigtig mange livsstilssygdomme, som kan udvikle sig, hvis man er for overvægtig. Hvis man er overvægtig, har ens krop det ikke godt (uanset hvor pæn man selv synes man er). Hvis kroppen ikke har det godt, er der meget stor risiko for at udvikle sygdomme og dø tidligt. Man skylder sine børn at leve længst muligt.
Desuden kan jeg ikke lade være med at tænke på, at hvis man selv spiser så usundt, at man er blevet meget overvægtig, hvad får ens børn så at spise? Lærer de usunde vaner - fx vi kan kun hygge, hvis der er god mad og kage? Og bliver børnene også tykke?
Jeg synes også man som forældre har et ansvar overfor sine børn i forhold til at leve sundt og ikke spise så mange kalorier, så man bliver overvægtig - tænk hvis børnene får samme vaner osv. og dør tidligere pga. livsstilssygdomme?
Det er bare nogle ting jeg kommer til at tænke på efter at have læst denne debat...
Og PS - hvis man spiser sig til en meget stor overvægt, så mener jeg man har nogle psykiske problemer, man burde se nærmere på. Kroppen beder kun om det mad, den har brug for, og spiser man alt for meget mere end det, så er det et andet behov man dækker end det ernæringsmæssige - så er det nok noget følelsesmæssigt!
Hilsen fra en som også selv kæmper med kiloene og elsker mad!
Anmeld