Tyk = Grim... (Nej sku)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Muffinmus

Hmm, den er lidt svær, for skal man være rocker hård i udtalelsen, så kan en kvindekrop på 100 kg være lige så fin som en på 65 kg, det handler jo både om appelsinhud, muskler og andet godt:-)

Og igen, snakker vi KUN ansigt, eller KUN krop kan der altså også være meget stor forskel, uden at skulle sige noget ondt om nogle:-)

Personligt ligger jeg i den ok ende, kropsmæssigt, dvs jeg har enkelte deller og lidt appelsinhud, men synes da det er lidt ok når man nu snart er 30. Ville sgu gerne ligne en på 17 oven i, og have en smækker krop der ikke har været gravid. Men eftersom man ikke kan gå tilbage i tiden, bå synes jeg faktisk jeg ser ok ud., Ville gerne ændre ting hist og her:-)

Og så handler det også om tøjstil og om man gør lidt ud af sig selv eller ej. Så smukhed udseenede mæssigt har mange kanter:-)

Kender sørme også tynde mennesker der er "grimme" fordi der stikker ben ud hist og her, så det er ´jo heller ikke flot at være for tynd, lige som det heller ikke generelt er så klædeligt at være alt for tyk. Hvor grænser går er svær at sige synes jeg:-) DEt handler jo alt ialt også en del om personlighedden sammen med.

Og så er der helbredet, for der er eingen tvivl om at tykke mennesker ofte ikke lever så længe..om det er synd for børnene kan diskuteres herefter jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Meliora

Jbk skriver:

Hvorfor er det overfladisk at tænde på en bestemt type mand...sådan tror jeg de fleste har det...og som skrevet ville jeg slet ikke tænde på en tyk..

Fordi man jo nogen gange forelsker sig i folk der ikke nødvendigvis ligner den drømmefyr man har forestillet sig, men som så viser sig at være THE ONE:-)

Anmeld

26. oktober 2010

baby2010

Men men men vi glemmer allesammen det sundhedsmæssige perspektiv!

Jeg vil på ingen måde gøre nogen kede af det og dette er ikke personligt møntet på nogen herinde.

Som mor mener jeg man har et ansvar for at passe på sig selv og sin krop og leve sundt, således at man holder længst muligt. Der er rigtig mange livsstilssygdomme, som kan udvikle sig, hvis man er for overvægtig. Hvis man er overvægtig, har ens krop det ikke godt (uanset hvor pæn man selv synes man er). Hvis kroppen ikke har det godt, er der meget stor risiko for at udvikle sygdomme og dø tidligt. Man skylder sine børn at leve længst muligt.

Desuden kan jeg ikke lade være med at tænke på, at hvis man selv spiser så usundt, at man er blevet meget overvægtig, hvad får ens børn så at spise? Lærer de usunde vaner - fx vi kan kun hygge, hvis der er god mad og kage? Og bliver børnene også tykke?

Jeg synes også man som forældre har et ansvar overfor sine børn i forhold til at leve sundt og ikke spise så mange kalorier, så man bliver overvægtig - tænk hvis børnene får samme vaner osv. og dør tidligere pga. livsstilssygdomme?

Det er bare nogle ting jeg kommer til at tænke på efter at have læst denne debat...

Og PS - hvis man spiser sig til en meget stor overvægt, så mener jeg man har nogle psykiske problemer, man burde se nærmere på. Kroppen beder kun om det mad, den har brug for, og spiser man alt for meget mere end det, så er det et andet behov man dækker end det ernæringsmæssige - så er det nok noget følelsesmæssigt!

Hilsen fra en som også selv kæmper med kiloene og elsker mad!

Anmeld

26. oktober 2010

baby2010

Men men men vi glemmer allesammen det sundhedsmæssige perspektiv!

Jeg vil på ingen måde gøre nogen kede af det og dette er ikke personligt møntet på nogen herinde.

Som mor mener jeg man har et ansvar for at passe på sig selv og sin krop og leve sundt, således at man holder længst muligt. Der er rigtig mange livsstilssygdomme, som kan udvikle sig, hvis man er for overvægtig. Hvis man er overvægtig, har ens krop det ikke godt (uanset hvor pæn man selv synes man er). Hvis kroppen ikke har det godt, er der meget stor risiko for at udvikle sygdomme og dø tidligt. Man skylder sine børn at leve længst muligt.

Desuden kan jeg ikke lade være med at tænke på, at hvis man selv spiser så usundt, at man er blevet meget overvægtig, hvad får ens børn så at spise? Lærer de usunde vaner - fx vi kan kun hygge, hvis der er god mad og kage? Og bliver børnene også tykke?

Jeg synes også man som forældre har et ansvar overfor sine børn i forhold til at leve sundt og ikke spise så mange kalorier, så man bliver overvægtig - tænk hvis børnene får samme vaner osv. og dør tidligere pga. livsstilssygdomme?

Det er bare nogle ting jeg kommer til at tænke på efter at have læst denne debat...

Og PS - hvis man spiser sig til en meget stor overvægt, så mener jeg man har nogle psykiske problemer, man burde se nærmere på. Kroppen beder kun om det mad, den har brug for, og spiser man alt for meget mere end det, så er det et andet behov man dækker end det ernæringsmæssige - så er det nok noget følelsesmæssigt!

Hilsen fra en som også selv kæmper med kiloene og elsker mad!

Anmeld

26. oktober 2010

M.O.A.R.

Jeg HADER den slags udtalelser med at overvægtige mennesker er grimme!

Jeg er også selv overvægtig, jeg er ikke stolt over hvad vægten siger, men den siger nu 118, jeg har ikke kunne smide de sidste kilo efer graviditeten fordi jeg ærlig talt har været for doven!

Jeg har altid været overvægtig, min mor og søster er tynde (og under 65 kg), min far er lidt rubust men alligevel ikke så meget igen. Så jeg hører tit moralprædiker osv. selvom de selvfølgelig også elsker mig for den jeg er.

Jeg har en dejlig mand der elsker mig som jeg er, og som også selv kæmper med vægten og vi har så besluttet at lægge vores livstil lidt om

Jeg er SÅ ligeglad med hvad andre siger eller tænker. Jeg er den jeg er, og sådan er det!!!

Her er lidt mor billeder, og lidt fotograf billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. oktober 2010

M.O.A.R.

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Har idag haft en hæftig debat med en bekendt på facebook som mener at når man vejer over 100 kg så er og bliver man bare grim... Uanset om ansigtet er kønt eller ej! Seriøst, jeg bliver sku ked af at høre sådan noget.... Jeg er ikke flov over hvordan jeg ser ud, syntes bestemt ikke jeg er grim. Jeg er en stor pige (104 kg) men betyder da ikke jeg føler mig grim... Selvfølgelig vil jeg gerne tabe mig, men det er ikke noget jeg er klar til lige nu... Hun mener ikke jeg kan være en god mor for mine børn fordi jeg er tyk  Har intet med det at gøre, for mine børn lider ikke under jeg er tyk... Jeg tumler, spiller bold, løber efter osv osv med mine børn.. Tager dem med i badeland, trods jeg ik er en skønhed i badedragt, for det skal netop ikke gå ud over mine børn at mor spiser for meget og lavet for lidt...

Hva mener du/i omkring det emne?

Og vis gerne dig selv hvis du er en 100 + kg pige! Og skriv gerne vægten på hvis du som jeg ikke er flov over din vægt...

+ at du er fantastisk smuk Louise! Helt uden tvivl, og ingen skal komme og sige noget andet!

Anmeld

28. oktober 2010

Hvem?

MaleneF skriver:

Jeg er også selv overvægtig, jeg er ikke stolt over hvad vægten siger, men den siger nu 118, jeg har ikke kunne smide de sidste kilo efer graviditeten fordi jeg ærlig talt har været for doven!

Jeg har altid været overvægtig, min mor og søster er tynde (og under 65 kg), min far er lidt rubust men alligevel ikke så meget igen. Så jeg hører tit moralprædiker osv. selvom de selvfølgelig også elsker mig for den jeg er.

Jeg har en dejlig mand der elsker mig som jeg er, og som også selv kæmper med vægten og vi har så besluttet at lægge vores livstil lidt om

Jeg er SÅ ligeglad med hvad andre siger eller tænker. Jeg er den jeg er, og sådan er det!!!

Anmeld

28. oktober 2010

twinboys

ej nu stopper hun sikke en udtalelse... jeg brækker mig...

Synes du er så køn og smuk en pige så hvis det er dig hun mener må hun altså søge øjenlæge eller skifte briller

synes du er en super smuk kvinde

som vi sagde i 80érne du er kys mig dejlig...

Majbritt

Anmeld

28. oktober 2010

Loa

MaleneF skriver:

(Suuuper gode billeder.... dem med vingerne er da lige i skabet)

Anmeld

28. oktober 2010

tinasmor

Jbk skriver:

Jeg ville aldrig kunne falde for en der var tyk, så ville aldrig komme til at elske denne som mere end ven....men ikke nogen seksueltiltrækning....

Jeg har det på samme måde. Det er ikke fordi jeg vil se ned på en mand/kvinde hvis de var overvægtige, men bare fordi jeg aldrig ville kunne tænde på ham. Har haft mange overvægtige venner og synes jo de er dejlige for de mennesker som de er (tyk, tynd, mørk eller lys) det er jo bare det fysiske. Men at være tiltrukket af det bliver jeg aldrig.

Heldigvis er der jo massere både kvinder og mænd som sagtens kan elske/fysisk tiltrækning, lige meget hvilke kilo vægten står på, og det er jo kun dejligt.

Der skal jo være noget til os alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.