Pia. skriver:
Så du mener at overvægtige mennesker er ligeglade med sig selv og bare lader stå til.... !!! Eller misforstår jeg dig..
Du har selv været meget overvægtig og tænk hvis folk havde set dig med de samme øjne som du ser på overvægtige ...?
Jeg har også selv prøvet det på egen krop og heldigvis så folk mig ikke sådan - eller de mennesker som er mig tæt i hvertfald...
Men er da rigtig glad for jeg ikke er det mere - men det gør mig da ikke til en anderledes person andet end min krop vejer mindre end den gjorde...
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl eller midsdorstår, men det er sådan jeg læser det !! ... Blev bare chokkeret over din udmelding om overvægtige mennesker...
Nu er det ikke mig der har skrevet indlægget.
Men jeg vil sige et eller andet sted så LADER man jo står til. Om det så er 10 kilo man gerne vil tabe eller om det er 60 kilo man skal tabe. For ofte VIL man jo rigtig gerne ned i vægt hvis man er overvægtig. Man vil gerne have det bedre med sig selv, man vil måske gerne have det lidt mere overskud når man skal lave noget fysisk osv. Men det er bare det med at komme i gang. Og det kan jo være endnu mere uoverskueligt for en der skal tabe 60 kilo en end der vil tabe 10 kilol. Men begge to står jo får den samme kedelige beslutning. Nemlig dem om man vil gøre noget for det, eller om man vil stå til=lade tingene være som de er, og forblive overvægtige.
Mange gange tager man sig jo ikke "sammen" fordi det bare er så mega hårdt at ændre sine vaner, og få tid til at dyrke motion osv. Derfor vælger mange jo også at sige: Jamen jeg er den vægt jer er, og det har jeg det ok med (eller også siger man til sige selv: Ok, jeg ville ønske jeg kunne tabe mig, men jeg orker bare ikke, at skulle leve helt anderledes for at få det til at fungerer)
Det med at man er ligeglad med sig selv, det tror jeg så ikke der er nogen mennesker der er. Jeg tror de fleste virkelig gerne VIL tabe sig. Jeg skal da ikke komme og sige, at der ikke er nogen der virkelig elsker sig, lige som de er. Hvis der er det, så er det jo bare SÅ skønt.
Jeg ved bare at jeg selv har en meget overvægtig søster. Hun er så ked af at være stor. Men hun LADER stå til. Men jeg kan sagtens forstå det. Jeg kæmper selv med (få kilo) men stadigvæk, jeg VED jo hvor svært det er, og hvor kedeligt det bliver når man hele tiden skal sige nej til alt. Men et eller andet sted så lader hun (og jeg) jo stå til. Man kan vælge, at måske bruge alt den engergi som man(i hverdtald mig og hende) bruger på at være kede af vores vægt, kunne vi jo bruge på at gøre noget ved det. Men det er bare så drøn svært.
Jeg synes ikke jeg har en dårlig holdning til overvægtige. For jeg kan kun levende forestille mig hvor hårdt det må være at tabe sig, og hatten af for dem der kan. Jeg har læst at det er nemmere for en alkoholiker og en narkoman at forblive "clean" end det er for overvægtige at holde vægten efter et evt vægttab. Det viser jo bare, at det ofte har mere at gøre end "bare mad" og det med at "lade stå til" mener jeg ikke som noget disideret negativt (altså= Dovne, som ikke gider gøre noget) men jeg synes, at når man ved hvad der skal til, og man så ikke gør det. Så lader man jo stå til, og fred være med det, hvis man har det godt, så betyder det jo ikke noget hvad vægten siger.