Hvor langt ville I gå for at få et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

aarhusmor

vi har endnu ikke opgivet at få et barn mere, på trods af 32 MA og SA'ere.

Vi har ingen penge, men får vi penge, er vi villige til at rejse til udlandet og få nogle donoræg sat op. Vi ved ikke om de vil sætte sig fast, men vi vil gerne prøve.

Jeg ville gerne adoptere, men efter en stressdepression i 2005 er det umuligt.

Vi vil gerne bruge en "lovlig" rugemor og har fået det tilbudt. Men hende der tilbyder har KOL og jeg vil ikke sætte hendes helbred i fare. Så hellere erkende at vi kun har ét barn.

Så vi fortsætter ufortrødent indtil jeg går i overgangsalderen og der er nok heller ikke så mange år til.

Skejby sygehus har opgivet at hjælpe os, men havde glemt at afmelde os. Så vi var på listen igen, så vi kunne få behandling. Pga. sygdom er det på statens regning. Men vi har takket nej. Vi ønsker ikke at prøve igen, når de ikke tror på at der kan komme nok æg ud af det og nogen af de æg virker. Jeg har meget høje æggeledere og det er ekstremt smertefuldt at få taget æggene ud, og når det så ikke virker, suk!

Så vi fortsætter som sagt, fordi vi ikke har noget valg. Jeg nægter at bruge beskyttelse når jeg nu gerne vil have et barn mere, og jeg bliver let gravid.

Men håbet er efterhånden lidt halvdødt. Jeg tror ikke det lykkes. Men håber da hver gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Svei

ønskebarn74 skriver:

Jeg synes det er sindsygt at vi ikke kan for noget der er sket for 20år siden pga. noget et andet menneske har gjort imod mig... Som fik mig så langt ud...

Det synes jeg godt nok også....

Anmeld

23. oktober 2010

ønskebørn74

morx4 skriver:

Nej hvor ledt!

det er da helt urimeligt at de er så strikse når der er så mange små børn som ikke har noget hjem!

nu er jeg jo æggedoner(nybegynder) så undre: er det ikke noget i kan bruge?

Ved ikke om det bliver nødvendigt endnu... Vi skal igang med det første IVF forsøg efter at vi endelig fandt ud af hvad der er i vejen...

Anmeld

23. oktober 2010

morx4

ønskebarn74 skriver:

Ved ikke om det bliver nødvendigt endnu... Vi skal igang med det første IVF forsøg efter at vi endelig fandt ud af hvad der er i vejen...

pøj-pøj med det. håber i får held med det! :-)

Anmeld

23. oktober 2010

Maria.

Jeg har været i behandling 2 gange for at få mine børn.. Første gang blev jeg gravid i 4. Forsøg og anden gang lykkedes det i første forsøg.. Jeg har PCO.. Selvom det var rigtig hårdt både psykisk og fysisk, så overvejede jeg på intet tidspunkt at stoppe..

Anmeld

23. oktober 2010

CamillaValby

Jeg vil faktisk sige at jeg har overvejet at stoppe. Jeg har været igennem 3 behandlinger, men man ønsker jo at få en guldklump. Så vi bliver nok ved, også selvom at vi skal betale selv.

Anmeld

23. oktober 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Har selv 3 skønne unger, der er kommet helt af sig selv.. Næsten.

Jeg er "desværre" en af de piger, der bare skal have mandens frakke hængende i gange, så er jeg gravid... Og det har også sine ulemper.

Men i det tilfælde hvor jeg eller min mand ikke selv ville kunne på naturligvis, så ville jeg tænke donor eller adoption. 

Anmeld

23. oktober 2010

Dinna88

Jbk skriver:

Ovenpå alle de debatter om brugerbetaling på barnløshedsbehandling, så kommer jeg til at tænke på hvor langt I vil eller ville gå for et barn..hvor mange behandlinger og nederlag man skal igennem før man giver op, eller giver man overhoved op..hvad med adoption, var det en mulighed?

Personligt kunne jeg slet ikek forestille mig at skulle have andet en egne børn, men da jeg sad som barnløs for 15 år siden, der var den del også med inde over, så måske jeg var gået hele vejen...

Hvor langt vil I gå og kunne I have forestillet jer et liv uden børn?

Jeg aner virkelig heller ikke hvor langt jeg ville gå, men adoption ville ikke være et "nederlag" Jeg kunne sagtens finde at adoptere et barn, selvom jeg (muligvis??) kan få børn!

Anmeld

23. oktober 2010

LISBETH:-)

Jeg synes at min egen personlige historie fortæller at jeg vil gå langt. Og jeg mener at man på ingen måde kan sætte sig ind i den smerte man gennemgår ved ikke at kunne få børn, hvis man ikke selv har været hele møllen igennem.

Anmeld

23. oktober 2010

Vidunderligeunger

Hvis jeg ikke selv på naturlig vis kunne få børn, så tror jeg faktisk ikke jeg ville have nogen. Så ville jeg finde noget andet at putte ind i mit liv i stedet for. Min kæreste og jeg snakkede om det i dag og vi er faktisk rørende enige. Også hvis jeg nu af en eller anden grund ikke kan blive gravid med nr. to naturligt - så "nøjedes" vi med een

vi har så en datter på 5 mdr, så det er svært at sige, men jeg tror ikke jeg ville have børn, hvis ikke det kunne blive naturligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.