Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Smølf

For mig er det ikke et spørgsmål om "Hvorfor får de barnløse, når andre grupper ikke får?". Det burde ikke være "enten eller", men snarere "både og".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Svei

qp skriver:

Allerførst!.... - Nogle mener, at det er en menneskeret at få børn, de føler sig berettiget til at få børn på trods af, at naturen måtte mene det modsatte.  Men hvorfor skal børn sættes i verden med alle midler og magt for, at berige andres egoistiske behov for oplevelser og ubetinget kærlighed? Hvorfor skal børn ikke have ret til, at være mennesker i sin egen ret?

Jeg må erkende, at jeg ikke er tilhænger af " det er en sygdom og derfor bør det offentlig betale”! Der er da et utal af sygdomme som det offentlige ikke betaler for - eks. psykolog, tandlæge, fysioterapi o.a.

Har man eks. nogle psykiske skavanker får man et tilskud fra det offentlige men det er stadig alt for dyrt, at rende til psykolog hvis man er middelklasselønnet/ pensionist/ studerende/ kontanthjælpsmodtager?

I forhold til sidstnævnte så mener jeg absolut det er vigtigere, at samfundet tager hånd om de psykisk svage som allerede er eksistenser i vores samfund frem for, at bringe nye individer til.

Der render eksempelvis mennesker rundt i gaderne hvis tænder nærmest er gået i forrådnelse, mange kan ikke komme i betragtning til forskellige jobs pga. dette - hvorfor skal de ikke hjælpes frem for enlige eller par der ikke kan få børn?

Jeg tror at de fleste af jer nok vil have opfanget min holdning til emnet hvis i har læst mit indlæg igennem, - men for mig kunne det være rigtig interessant, at høre hvilke tanker i har omkring overnævnte?

Jeg er meget enig,,,,mener man skal bruge penge på dem der er her først og fremmest og ikke på dem der ikke er her endnu.

Det er ingen mmenneskeret at få børn og har man råd til børn, så har man også råd til at betale for at få hjælp til at få dem.

Sat helt på spidsen så kan man jo sige at fra naturens side er der helt sikkert en grund til at nogle mennesker ikke kan få børn, at de svage bliver valgt fra.

Men ja, jeg er ret enig med dig.

God weekend...

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Loa skriver:

Det er jo så tydeligt at se, at folks holdninger kommer ud fra den situation de selv står i.... Overvægtige syntes fedme operationer skal betales af det offentlige, dem der ikke kan få børn syntes at hjælp til dette skal betales af det offentlige osv...... Der kan jo være mange grunde til begge dele (for lige at holde mig til de to områder) Og begge ting kan skyldes noget der ikke er selvforskyldt.....

Min holdning er nok at ingen af delene burde betales af det offentlige.... Meeeeen det er jo en kæmpe lang debat, for når jeg nu skriver at jeg syntes ikke at min skat skal være med til at hjælpe folk der ikke kan få børn, så kører møllen jo med hvorfor skal folk der aldrig bliver syge så betale til læger osv....... Det er jo pisse svært at sætte en grænse for hvad der skal betales af det offentlige og hvad der ikke skal....

For det er jo heller ikke fair at sige at dem der ikke kan få børn, skal have hjælp, hvis dem der er overvægtige selv skal betale for at komme noget til livs, der evt. skyldes en sygdom.....

Det er jo et velfærdssamfund vi lever i, men det er bare rigtig rigtig svært at betale alt for alle, så tror egentlig bare jeg vil konstatere at jeg er møg glad for jeg hverken er politiker, eller står i en af de situationer og har brug for hjælp/behandling.....

Jeg har både været fed og ikke kunen få børn og mener ikke noget af det skal betales af det off. De der fedmeoperationer er så misforforstået hvis du spørger mig...at symptombehandle kan alle jo regne ud ikke er smart....hvorfor behandle kroppen når det er hovedet den er gal med...

Anmeld

22. oktober 2010

Omerovic

til at starte med, da jeg læste dit indlæg tænkte jeg, det mener du sku da ikke.. Men som jeg kom længere ned i teksten, så sad jeg endelig og gav dig ret.Så skide godt skrevet

Anmeld

22. oktober 2010

Sasja77

Tankevækkende....Selvfølgelig vil man som barnløs eller overvægtig tale deres sag for at det offentlige yder hjælp vedrørende dette! Og det kan jeg sagtens forstå...
Vi har selv kæmpet i mange år og fik hjælp til at få vores datter hvilke vi jo selvfølgelig er ufattelige lykkelige for! Hvorfor valgte vi den løsning fremfor at adopterer når der nu er så mange børn både i DK og udenlands der har brug for en far og mor? -Fordi adoptionssystemet er helt ufatteligt både psykisk og fysisk at komme igennem! Vi VILLE gerne adopterer men kunne kun holde til første runde og gav simpelthen op! Jeg tænker selv at dem som beslutter sig for at gå igennem en behandling for barnløshed virkelig VIRKELIG har tænkt det igennem for det kan være så sindsygt hårdt at gennemgå. Ligesom jeg tror at de fleste overvægtige virkelig har gennemtænkt det hele inden de lægger sig under kniven. Der vil altid eksisterer ligegyldighed hos nogle men ikke alle så det er ikke fair at skære alle over en kam. Men jeg må dertil også tilføje at nej jeg synes ikke at alle uden undtagelse har ret til at få børn og måske det kunne være en idé at mennesker skulle igennem nogle langt mere dybdegående samtaler inden de bliver sat videre til behandling for det ene eller det andet...
Og så til sidst; Det er vigtigt at der kommer børn til verden for at få samfundet til at køre rundt og vi har ikke nok af dem!

Kram herfra en mor som er lykkelig over at hun "nåede" at få barn inden man måske skal betale selv...

Anmeld

22. oktober 2010

Sunflower

Jbk skriver:

Jeg er meget enig,,,,mener man skal bruge penge på dem der er her først og fremmest og ikke på dem der ikke er her endnu.

Det er ingen mmenneskeret at få børn og har man råd til børn, så har man også råd til at betale for at få hjælp til at få dem.

Sat helt på spidsen så kan man jo sige at fra naturens side er der helt sikkert en grund til at nogle mennesker ikke kan få børn, at de svage bliver valgt fra.

Men ja, jeg er ret enig med dig.

God weekend...

Tja... Jeg er så en af de "svage" du hentyder til. Jeg vil ikke sige andet med det, end at det faktisk gør lidt ondt at læse netop den holdning, når jeg faktisk er ganske normal og egentlig "bare" ønsker mig et barn men ikke kan få det på naturligvis. Jeg er bare SÅ meget MOR, men mangler dersværre barnet. Men du har jo selv stået i situationen, så du ved vel hvordan den slags kommentarer kan føles. (jeg ved godt at din udtalelse er sort / hvidt og ikke noget personligt)

Jeg vil også sige, at selvom man (endnu) kan få det offentlige til at betale, har kæresten og jeg valgt det private hvor vi selv betaler. Udredningen har vi ikke betalt for men selve behandlingerne har vi selv betalt. Jeg er kun 25, så jeg kunne sagtens have valgt de 3 forsøg man får gratis i det offentlige men har altså ikke gjort det... Set i bakspejlet skulle jeg alligevel ha' startet i det offentlige. Jeg har hele tiden tænkt at vi tager 3 forsøg i det private, lykkedes det ikke, kan vi så prøve i det offentlige. Nu må vi skrabe flere penge sammen i stedet hvis ikke det lykkedes. Ved ikke hvor jeg ville hen med det her indlæg, ville nok bare give jer en bid af mine tanker... og sige, at det altså ikke er alle der gør brug af systemets ydelser til trods for at det er gratis.

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Sunflower skriver:

Tja... Jeg er så en af de "svage" du hentyder til. Jeg vil ikke sige andet med det, end at det faktisk gør lidt ondt at læse netop den holdning, når jeg faktisk er ganske normal og egentlig "bare" ønsker mig et barn men ikke kan få det på naturligvis. Jeg er bare SÅ meget MOR, men mangler dersværre barnet. Men du har jo selv stået i situationen, så du ved vel hvordan den slags kommentarer kan føles. (jeg ved godt at din udtalelse er sort / hvidt og ikke noget personligt)

Jeg vil også sige, at selvom man (endnu) kan få det offentlige til at betale, har kæresten og jeg valgt det private hvor vi selv betaler. Udredningen har vi ikke betalt for men selve behandlingerne har vi selv betalt. Jeg er kun 25, så jeg kunne sagtens have valgt de 3 forsøg man får gratis i det offentlige men har altså ikke gjort det... Set i bakspejlet skulle jeg alligevel ha' startet i det offentlige. Jeg har hele tiden tænkt at vi tager 3 forsøg i det private, lykkedes det ikke, kan vi så prøve i det offentlige. Nu må vi skrabe flere penge sammen i stedet hvis ikke det lykkedes. Ved ikke hvor jeg ville hen med det her indlæg, ville nok bare give jer en bid af mine tanker... og sige, at det altså ikke er alle der gør brug af systemets ydelser til trods for at det er gratis.

jeg mener slet ikke at fordi naturen ville sortere så skal man også bare finde sig i det...nu er vi jo ikke et samfund hvor kun de stærke overlever, men et samfund hvor de svage får hjælp og det synes jeg er vigtigt...at hjælpe de svage.

Jeg mener bare ikke man som samfund skal betale hjælp til børn...

Anmeld

22. oktober 2010

Sunflower

Jbk skriver:

jeg mener slet ikke at fordi naturen ville sortere så skal man også bare finde sig i det...nu er vi jo ikke et samfund hvor kun de stærke overlever, men et samfund hvor de svage får hjælp og det synes jeg er vigtigt...at hjælpe de svage.

Jeg mener bare ikke man som samfund skal betale hjælp til børn...

Og det er jeg udemærket klar over du mente Ville bare ikke lade det gå forbi at jeg for et kort øjeblik følte mig meget ramt (Smæk fyldt med hormoner og sådan - der skal desværre ikke så meget til)

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Sunflower skriver:

Og det er jeg udemærket klar over du mente Ville bare ikke lade det gå forbi at jeg for et kort øjeblik følte mig meget ramt (Smæk fyldt med hormoner og sådan - der skal desværre ikke så meget til)

Kan jeg godt forstå...heldigvis er det der var svaghed i tidernes morgen ikke det der nødvendigvis er svaghed i vores samtid..

Anmeld

22. oktober 2010

LouiseNielsen

Nej det er ikke en menneskeret at få børn...

Men det er den allerstørste oplevelse og gave man som menneske kan få. Og jeg betaler gerne mere i skat, for at de barnløse kan få hjælp til at blive forældre......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.