Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

SpunkenJo

Jbk skriver:

Jeg er meget enig,,,,mener man skal bruge penge på dem der er her først og fremmest og ikke på dem der ikke er her endnu.

Det er ingen mmenneskeret at få børn og har man råd til børn, så har man også råd til at betale for at få hjælp til at få dem.

Sat helt på spidsen så kan man jo sige at fra naturens side er der helt sikkert en grund til at nogle mennesker ikke kan få børn, at de svage bliver valgt fra.

Men ja, jeg er ret enig med dig.

God weekend...

HELT ENIG!

Vi må tage os af dem som er her i forvejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Mumto3

Ja, der bliver født for få børn i Danmark, og det taler for at det offentlige betaler barnløsbehandlingerne

MEN man ved også at børn der er kommet til verden med hjælp har langt sværre ved selv at få børn end normalgruppen. Så ved at der er mange der får hjælp til at få børn, skal vi regne med at problemet er endnu større om 25 år, når disse børn selv vil sætte børn i verden.

Anmeld

22. oktober 2010

Barbamama

Jeg er både enig og uenig! Jeg synes helt bestemt at barnløse skal have deres behandling betalt. Jeg har set med egne øjne hvad det gør ved et menneske der brændende ønsker sig et barn at hun ikke kunne få det på gammeldags facon. Og hvis vi selv stod i samme kattepine ville vi sgu ikke have råd til at fyre 25.000kr af på at lave en baby. Og ja det er da et egoistisk behov at få et barn. Jeg ville da have et barn af total egoistiske grunde! SÅdan tror jeg da det er for de fleste. Ellers må I jo sige mig imod.

Men jeg kan godt se hvorfor du synes vi skal tage os af de skæve eksistenser der er i Dk og sørge for at der er psykologbehandling til dem der kræver det. Så må man sgu finde et andet sted at spare....

Anmeld

22. oktober 2010

Sasja77

Mumto3 skriver:

Ja, der bliver født for få børn i Danmark, og det taler for at det offentlige betaler barnløsbehandlingerne

MEN man ved også at børn der er kommet til verden med hjælp har langt sværre ved selv at få børn end normalgruppen. Så ved at der er mange der får hjælp til at få børn, skal vi regne med at problemet er endnu større om 25 år, når disse børn selv vil sætte børn i verden.

Hej :-)
Må jeg spørge hvor du har de fakta fra?

Anmeld

22. oktober 2010

Michala

Jeg er, for så vidt angår hjælp til barnløshed, fuldstændig enig med dig.

Dog må jeg (som selv er fedmeopereret) dog lige give mit besyv med i den kategori. Jeg kan her TILDELS give dig ret i, at der er nogle der ikke overholder de foreskrifter der bliver udstukket efter en sådan operation, og det er bare drøn ærgeligt. Man bør nok, i stedet for at generalisere, og sige at alle "fede" selv er ude om det (hvilket man altså ikke er, dette er videnskabeligt bevist), måske lave en dybere psykologisk test af folk, inden man godkender dem til en fedmeoperation. Fuldstændig ligesom man gør, hvis en eks-alkoholiker skal have transplanteret en ny lever eksempelvis.

Der er jo rent faktisk mange der overholder foreskrifterne til punkt og prikke. Jeg kender efterhånden rigtig mange der er blevet opereret, og det er måske 1-2 der opfører sig som du antyder, resten er blevet slanke (eller er godt på vej dertil), og nyder deres nye liv, som bedre mennesker, fulde af selvtillid, kan være der bedre for deres børn, er mindre syge, og en langt mindre belastning for samfundet i form af færre sygedage, og mindre sygdom i det hele taget. Så fedmeoperationen har jo en langt større præventiv effekt end jeg tror du er klar over.

Men ok... det er altid nemt at skyde med skarpt på de fede, for de kan jo bare tage sig sammen

Kh Mette, 37+1

At man vælger at få en fedmeoperation må være ens egen sag, men jeg synes bare at det skulle betales af egen lomme. Det er ikke længe siden at de tog det op i nyhederne:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/ECE1012819/fedmeopererede-bliver-fede-igen-/

Skal lige siges, at jeg på ingen måde mener, at det må "de fede" selv klare. Jeg synes bare ikke en operation er den rette vej, men noget psykologisk der skal tages hånd om. Ved godt at motivation er en kæmpe faktor, men hvis man alligevel skal lære at spise sundt bagefter, hvorfor så ikke lære det fra starten og undlade operationen? Nogle skal endda tabe sig meget inden, og hvorfor så ikke fortsætte den kurs?

Jeg forventer ikke svar, men det er bare mine tanker om det

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Michala skriver:

At man vælger at få en fedmeoperation må være ens egen sag, men jeg synes bare at det skulle betales af egen lomme. Det er ikke længe siden at de tog det op i nyhederne:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/ECE1012819/fedmeopererede-bliver-fede-igen-/

Skal lige siges, at jeg på ingen måde mener, at det må "de fede" selv klare. Jeg synes bare ikke en operation er den rette vej, men noget psykologisk der skal tages hånd om. Ved godt at motivation er en kæmpe faktor, men hvis man alligevel skal lære at spise sundt bagefter, hvorfor så ikke lære det fra starten og undlade operationen? Nogle skal endda tabe sig meget inden, og hvorfor så ikke fortsætte den kurs?

Jeg forventer ikke svar, men det er bare mine tanker om det

Er meget enig og det viser sig jo også at de operationer ikke er så stor en succes...mange bliver fede igen eller spiser simpelthen stadig forkert,,det er hovedet der skal arbejdes med, ikke symptomet=fedmen,

Anmeld

22. oktober 2010

anna-jonas

morNov2010 skriver:

Jeg er, for så vidt angår hjælp til barnløshed, fuldstændig enig med dig.

Dog må jeg (som selv er fedmeopereret) dog lige give mit besyv med i den kategori. Jeg kan her TILDELS give dig ret i, at der er nogle der ikke overholder de foreskrifter der bliver udstukket efter en sådan operation, og det er bare drøn ærgeligt. Man bør nok, i stedet for at generalisere, og sige at alle "fede" selv er ude om det (hvilket man altså ikke er, dette er videnskabeligt bevist), måske lave en dybere psykologisk test af folk, inden man godkender dem til en fedmeoperation. Fuldstændig ligesom man gør, hvis en eks-alkoholiker skal have transplanteret en ny lever eksempelvis.

Der er jo rent faktisk mange der overholder foreskrifterne til punkt og prikke. Jeg kender efterhånden rigtig mange der er blevet opereret, og det er måske 1-2 der opfører sig som du antyder, resten er blevet slanke (eller er godt på vej dertil), og nyder deres nye liv, som bedre mennesker, fulde af selvtillid, kan være der bedre for deres børn, er mindre syge, og en langt mindre belastning for samfundet i form af færre sygedage, og mindre sygdom i det hele taget. Så fedmeoperationen har jo en langt større præventiv effekt end jeg tror du er klar over.

Men ok... det er altid nemt at skyde med skarpt på de fede, for de kan jo bare tage sig sammen

Kh Mette, 37+1

Så velskrevet, og totalt enig. Der er nemlig evidens for, at fedme er en sygdom, der er kodet af et bestemt gen. Og at den bedste behandling er gastic bypass, både på det medmenneskelige og det samfundsøkonomiske plan.

Så, tak for dit besyv...........

Desuden mener jeg bestemt at barnløse skal tilbydes behandling via det offentlige, for jeg mener at det at få børn er en MENNESKERET. Det er en del af et menneskes basale behov, at reproducere sig. Den holdning qp lægger for dagen, er for mig meget fjern, og må bunde i en liberalistisk overbevisning, nemlig at " Enhver er sin egen lykkesmed".

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

LouiseNielsen skriver:

Nej det er ikke en menneskeret at få børn...

Men det er den allerstørste oplevelse og gave man som menneske kan få. Og jeg betaler gerne mere i skat, for at de barnløse kan få hjælp til at blive forældre......

Jeg er så enig!! Jeg ved hvor svært det er at stå i en sådan situation ikke at kunne få børn selv. Jeg syntes det er noget fis, at der bliver brokket over at der bliver født for få børn i Danmark! Hvorfor så indfører brugerbetaling på dem så VIRKELIG inderligt ønsker det her barn. Det er da kun og sætte samfundet mere i stå. Der er mange der ikke ville have råd til at betale den DYRE pris for at blive hjulpet til drømme barnet. Nej det er ikke en menneskeret at få børn. MEN er sikker på at alle er enige med mig i, at det da må være/er den største oplevelse et menneske kan få. Hvis bruger betaling skulle indfører på så lille et område som barnløse ( som dog er voldsomt stigende ) Hvorfor så ikke berører andre punkter (både størrer og mindre) Syntes ikke man kan se så sort/hvidt på det desværre. Men heldigvis har vi hver vores holdning.

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Kruse90 skriver:

Jeg er så enig!! Jeg ved hvor svært det er at stå i en sådan situation ikke at kunne få børn selv. Jeg syntes det er noget fis, at der bliver brokket over at der bliver født for få børn i Danmark! Hvorfor så indfører brugerbetaling på dem så VIRKELIG inderligt ønsker det her barn. Det er da kun og sætte samfundet mere i stå. Der er mange der ikke ville have råd til at betale den DYRE pris for at blive hjulpet til drømme barnet. Nej det er ikke en menneskeret at få børn. MEN er sikker på at alle er enige med mig i, at det da må være/er den største oplevelse et menneske kan få. Hvis bruger betaling skulle indfører på så lille et område som barnløse ( som dog er voldsomt stigende ) Hvorfor så ikke berører andre punkter (både størrer og mindre) Syntes ikke man kan se så sort/hvidt på det desværre. Men heldigvis har vi hver vores holdning.

Så længe man ikke hjælper de stakkels børn der allerede er født til et godt liv, så kan jeg ikek forstå man skal betale for at der kommer flere børn...er sikker på man nok skal finde pengene...det koster over 30.000kr at få passet et lille barn i et år, det skal man kunne finde når barnet er der, så kan man sikkert også finde dem til at lave et barn,,....

Anmeld

22. oktober 2010

Frk. Himmelblå

LouiseNielsen skriver:

Nej det er ikke en menneskeret at få børn...

Men det er den allerstørste oplevelse og gave man som menneske kan få. Og jeg betaler gerne mere i skat, for at de barnløse kan få hjælp til at blive forældre......

Well put!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.