Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

SoffiLine

Jbk skriver:

Du svarer ikke på mit spørgsmål...jeg er ret ligeglad med hvad andre byder deres børn, der er så meget jeg ikke forstår at jeg jo ikke kunne lave andet end at tænke på det...men hvis argumentet med at de udsættes for så meget skal bruges, så må det da være på den måde at når nu de udsættes for så meget så skal man da sørge for at beskytte mod det man kan...det giver da mening?

Jeg er glad for jeg har givet mine unger de absolut bedste betingelser og jeg ville aldrig kunne bebrejde mig selv at mine børn blev syge eller er syge for jeg ved jeg gjorde alt jeg kunne...ville simpelthen ikke have samviitighed til andet....dermed ikke sagt at andre ikke har og fred med det, de skal selv leve med valget og evt konsekvensen af selvsamme.

og du er ikke den eneste der giver sine unger de bedste betingelse, ryger eller ej. i ser sgu forkantet på tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Pige2009

Fines mor skriver:

Faktum er, at vores fødevarer er smæk fyldt med stoffer som ødelægger vores liv, og det tror jeg ikke mange tænker over i hverdagen. Vi kan ikke engang sikre os, at vores økologiske produkter er økologiske- selvom de er statskontroleret snydes der! Bleer bliver bleget, r fyldt med phatalater osv.

Ja..det er grimt, nok ligeså grimt som rygning, da det er hele vores liv.

Efter jeg er blevet ansat i "miljøet" er jeg blevet meget skræmt over hvad vi bydes ;-// Så rygning, tjaaa.. det er jo bare et af de stoffer som er på marked. ;-/

I øvrigt, så syntes jeg rygerne er utrolig flinke til at ryge udenfor, den ros skal de ha ;-)))

Men det skal de jo også alle offentlige steder

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

er hverken nedladende eller provokerende, du læser bare ikke det jeg skriver - du ber nærmest om at få det skåret ud i pap.

hvis man skal snakke om  være nedladende er det alle de ikke-rygere der konstant ser ned på rygere, osv

kan du hygge dig

Jeg læste det og konkluderede, at jeg ikke var hele nede med hvad du prøvede på at skrive. 

Jeg ser skam ikke ned på rygere, så den kan du ikke bruge mod mig

Jamen, i lige måde da.

Anmeld

19. oktober 2010

maria_wlt

Dinna88 skriver:

Der er ingen grund til at blive nedladende og provokerende bare fordi det ikke er alle der er enige med dig

NEJ...

Hvis man KUN kan tage det SÅ personligt og gå ned på et barnligt niveau så ignorer da de her emner for pokker så vi andre kan snakker sammen uden endnu et emne bliver lukket...

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

Jeg synes da bestemt rygning er et misbrug Men hvorfor er alkoholisme så at have et misbrug?

Jo, det er jo det. Der er dog grader af det omsorgssvigt.

Der er forskel på at drikke en flaske rødvin om ugen, eller et glas vin hver aften end at drikke 40 genstande pr. uge. Så det må være der grænsen går.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Så er vi enige..

Det vidste jeg Min veninde er endda gået så vidt som at kalde mig Øko-kællingen og det er jeg stolt af!

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

maria_wt skriver:

NEJ...

Hvis man KUN kan tage det SÅ personligt og gå ned på et barnligt niveau så ignorer da de her emner for pokker så vi andre kan snakker sammen uden endnu et emne bliver lukket...

Tak, jeg ville nemlig IKKE starte en sur debat

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

maria_wt skriver:

NEJ...

Gå efter bolden ;-))))

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

SoffiLine skriver:

og du er ikke den eneste der giver sine unger de bedste betingelse, ryger eller ej. i ser sgu forkantet på tingene.

Hvis man ved noget er skadeligt og man udsætter sine børn for det, så giver man dem ikke de bedste betingelser...men som ryger må man jo have vurderet at det er godt nok.

Men bevidst at udsætte sit barn for sundhedsskadelige stoffer det kan jo aldrig være de bedste betingelser...

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Jeg synes da bestemt rygning er et misbrug Men hvorfor er alkoholisme så at have et misbrug?

Jo, det er jo det. Der er dog grader af det omsorgssvigt.

nok findes der kun dumme svar, men det der var sgu et dumt spørgsmål

men, google er din ven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.