Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Dinna88

Fines mor skriver:

Jeg vil da gerne se den som ryger 80 om dagen, jeg tvivler på det er en oplyst mor i dagens Danmark !!

Jeg ved ikke noget om børn eller noget i forhold til hende, det var bare som i "det kan lade sig gøre"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

SoffiLine

Jbk skriver:

Jeg er ikke bedrevidende, men jeg ved hvad videnskaben har bevist...rygning er skadeligt og dem der ryger ved ikke om det netop er deres barn der dør af det...kan gpdt forstå hvis man som ryger prøver at fornægte det, for det må virkelig ikke være rart at leve med...

jeg personligt fornægter ingenting, står ved alt hvad jeg siger og gør og jeg personligt blir ikke fornærmet over alle de mennesker der tror de er så meget bedre, fordi de ikke ryger. men blir sgu lidt fornærmet på andre rygers vegne.

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Jeg synes da bestemt rygning er et misbrug Men hvorfor er alkoholisme så at have et misbrug?

Jo, det er jo det. Der er dog grader af det omsorgssvigt.

Det er alkoholisme, fordi det faktisk er anerkendt som en sygdom af WHO, det er der en stor forskel i.

Jeg tror noget af forskellen også kan ligges i at man ser rygning som et luksusproblem, hvor alkoholisme er mere et socialt problem og graden af afhængighed er meget mere ekstrem ved stoffer og alkohol.

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

Dinna88 skriver:

Ja, mon ikke det er det der nager dem? Men igen! Min debat skulle ikke ende ud i noget negativt

Det gør det altid med rygning, nok fordi man rammer noget som rygere helst ikke vil indse....at de skader deres børn pga deres afhængighed. Men alle har et valg også rygerne....og så må man jo være klar på at ens barn en dag spørger hvordan man kunne udsætte dem for det og evt være skyld i de ikke kan få børn....

Åh, godt jeg aldrig har røget, det må virkelig være en voldsom afhængighed....

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

det skal du være velkommen til hvis det kan gøre dig glad

siger blot præcis hvad fanden jeg mener!!!!!!!

Oki doki, så gør jeg det. Du er en debat - du må med glæde sige hvad du mener, men på en pæn måde! 

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Laulund87 skriver:

Hvis du føler dig så meget ramt..Hvorfor hopper du ikke bare over de her debatter i stedet for at bruge en masse spildt krudt på noget hvor du ikke føler dig forstået?

Føler mig udemærket forstået, så vidt jeg har læst mig frem til er det ikke mig der ikke føler sig forstået

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

Hvis ikke den her debat skal ende med at blive låst lige om lidt, foreslår jeg at nogle stykker finder kammertonen frem

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Oki doki, så gør jeg det. Du er en debat - du må med glæde sige hvad du mener, men på en pæn måde! 

siger tingene på en ligeså pæn og fredelig måde som alle andre

men det jo aldrig sjovt at få igen af samme skuffe vel

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

SoffiLine skriver:

jeg personligt fornægter ingenting, står ved alt hvad jeg siger og gør og jeg personligt blir ikke fornærmet over alle de mennesker der tror de er så meget bedre, fordi de ikke ryger. men blir sgu lidt fornærmet på andre rygers vegne.

Jeg tror ikke jeg er bedre, jeg ved bare jeg giver mit barn bedre betingelser og større chance for et sundt liv end rygere gør. Det er ikek noget man kan diskutere, det er bare sådan det er. Men det generer dig vel ikke, for du har selv valgt at ryge og dermed taget det valg du mener er bedst.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Skal du sgu også være....jeg tænker altid midt når nogen kalder andre for hellige feks, der hænger ligesom en lille dunst at dårlig samvittighed ved når det slynges ud...

Jeps. Men ingen dårlig samvittighed her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.