Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

CiSo

Laulund87 skriver:

Hvis ikke den her debat skal ende med at blive låst lige om lidt, foreslår jeg at nogle stykker finder kammertonen frem

nemlig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Dinna88

wamse skriver:

Det er alkoholisme, fordi det faktisk er anerkendt som en sygdom af WHO, det er der en stor forskel i.

Jeg tror noget af forskellen også kan ligges i at man ser rygning som et luksusproblem, hvor alkoholisme er mere et socialt problem og graden af afhængighed er meget mere ekstrem ved stoffer og alkohol.

Okay, det vidste jeg ikke!
Om rygning er et luksus problem, det ved jeg nu ikke.... Og det er der nu mange argumenter imod. Men! Det område bevæger jeg mig ikke ind på fordi, igen, debatten ikke skulle handle om hvad der er et misbrug eller ej Det udvikler sig bare negativt, hvilket allerede er ved at ske, desværre. 

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Laulund87 skriver:

Bliver rygning ikke et misbrug hvis man ikke kan holde eller man får abstinenser af at holde?

Eller er det bare et forbrug man er for svag til at stoppe hvis man gerne vil?

Jeg undrer mig bare, ikke noget negativt..

Jamen du er helt klart ude i noget af der, hvor jeg selv gerne ville kunne få en ordenlig definition Jeg forsøgte at google mig lidt frem til om der fandtes en ordenlig adskillelse af tingene, men kan ikke finde det.

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Jbk skriver:

Det gør det altid med rygning, nok fordi man rammer noget som rygere helst ikke vil indse....at de skader deres børn pga deres afhængighed. Men alle har et valg også rygerne....og så må man jo være klar på at ens barn en dag spørger hvordan man kunne udsætte dem for det og evt være skyld i de ikke kan få børn....

Åh, godt jeg aldrig har røget, det må virkelig være en voldsom afhængighed....

Du har fat i det helt rigtige, dét er sikkert

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

Baagøe skriver:

Jeps. Men ingen dårlig samvittighed her

Heller ikke her....og det er skøøøønt...

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

SoffiLine skriver:

Føler mig udemærket forstået, så vidt jeg har læst mig frem til er det ikke mig der ikke føler sig forstået

Okay, men hvis du er ligeglad og er glad for dine valg, hvorfor så bruge energi på at fortælle at det er okay at ryge? Bare du synes det er helt ok er den vel ikke længere?

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Jeg tror ikke jeg er bedre, jeg ved bare jeg giver mit barn bedre betingelser og større chance for et sundt liv end rygere gør. Det er ikek noget man kan diskutere, det er bare sådan det er. Men det generer dig vel ikke, for du har selv valgt at ryge og dermed taget det valg du mener er bedst.

Lige præcis! Det er de valg vi selv foretager, der gør os og vore børn til det vi er

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

siger tingene på en ligeså pæn og fredelig måde som alle andre

men det jo aldrig sjovt at få igen af samme skuffe vel

Nej, det gør du bestemt ikke

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

wamse skriver:

Jamen du er helt klart ude i noget af der, hvor jeg selv gerne ville kunne få en ordenlig definition Jeg forsøgte at google mig lidt frem til om der fandtes en ordenlig adskillelse af tingene, men kan ikke finde det.

Det er nok ikke nemt at kalde rygning det ene eller det andet..I mit hoved er rygning et misbrug, selvom det lyder voldsomt

For hvis man gerne vil holde, men ikke føler man kan, må det da være et MISbrug

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Heller ikke her....og det er skøøøønt...

Min tese er også at de rygere der bliver sure over vores holdning til netop rygning selv har et stik af dårlig samvittighed, fordi de inderst inde godt ved, at det altså ikke er særlig smart at ryge under graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.