Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

maria_wlt

Jbk skriver:

Men når nu der er så meget vi ikke kan beskytte mod, er det så ikke endnu mere vigtigt at beskytte imod det man nu kan?

Lige mine ord.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

wamse

Fines mor skriver:

Som jeg læser det, så er det i form af amfetamin, altså "hårde" stoffer, det opfatter jeg ikke rygning som.

Det er præcis også sådan jeg læser det Jeg kan ikke se, hvor man finder sammenligningen med en ryger i teksten.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Men når nu der er så meget vi ikke kan beskytte mod, er det så ikke endnu mere vigtigt at beskytte imod det man nu kan?

Selvfølgelig, Eva! Derfor køber jeg også altid økologisk, vasker i Care/Neutral, og udsætter ikke Laura for tobaksrøg osv., hvis jeg kan undgå det

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

SoffiLine skriver:

det er et valg man tager, og hvis folk vil ryge så lad dem - dem der ikke vil, lad dem.

Du svarer ikke på mit spørgsmål...jeg er ret ligeglad med hvad andre byder deres børn, der er så meget jeg ikke forstår at jeg jo ikke kunne lave andet end at tænke på det...men hvis argumentet med at de udsættes for så meget skal bruges, så må det da være på den måde at når nu de udsættes for så meget så skal man da sørge for at beskytte mod det man kan...det giver da mening?

Jeg er glad for jeg har givet mine unger de absolut bedste betingelser og jeg ville aldrig kunne bebrejde mig selv at mine børn blev syge eller er syge for jeg ved jeg gjorde alt jeg kunne...ville simpelthen ikke have samviitighed til andet....dermed ikke sagt at andre ikke har og fred med det, de skal selv leve med valget og evt konsekvensen af selvsamme.

Anmeld

19. oktober 2010

CiSo

Jbk skriver:

giver dig helt ret!

og roooooolig nu alle herinde, skulle vi ikke prøve om vi kunne holde en pæn tone.

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

wamse skriver:

Men den handler om folk der misbruger, og hvem siger så at det at ryge er et misbrug og ikke et forbrug?

I den tekst du lagde ind her, kan man da ikke trække rygere ind som misbrugere, med mindre man har defineret at det er et misbrug og ikke forbrug. For så vil vi jo alle være misbrugere af et eller andet, og ikke bare forbrugere.

Jeg kan godt på et eller andet plan følge at man jo mere eller mindre bevidst udsætter sit barn for en risiko, men gælder det så ikke alle former for risiko?

Jeg synes da bestemt rygning er et misbrug Men hvorfor er alkoholisme så at have et misbrug?

Jo, det er jo det. Der er dog grader af det omsorgssvigt.

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

Baagøe skriver:

Selvfølgelig, Eva! Derfor køber jeg også altid økologisk, vasker i Care/Neutral, og udsætter ikke Laura for tobaksrøg osv., hvis jeg kan undgå det

Så er vi enige..

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Der er ingen grund til at blive nedladende og provokerende bare fordi det ikke er alle der er enige med dig

er hverken nedladende eller provokerende, du læser bare ikke det jeg skriver - du ber nærmest om at få det skåret ud i pap.

hvis man skal snakke om  være nedladende er det alle de ikke-rygere der konstant ser ned på rygere, osv

kan du hygge dig

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

wamse skriver:

Det er præcis også sådan jeg læser det Jeg kan ikke se, hvor man finder sammenligningen med en ryger i teksten.

Hvis rygning var "hårde" stoffer, så kunne man ikke købe dem i butikkerne i Danmark. Det er med 110 % sikkerhed !!!!

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

wamse skriver:

Men den handler om folk der misbruger, og hvem siger så at det at ryge er et misbrug og ikke et forbrug?

I den tekst du lagde ind her, kan man da ikke trække rygere ind som misbrugere, med mindre man har defineret at det er et misbrug og ikke forbrug. For så vil vi jo alle være misbrugere af et eller andet, og ikke bare forbrugere.

Jeg kan godt på et eller andet plan følge at man jo mere eller mindre bevidst udsætter sit barn for en risiko, men gælder det så ikke alle former for risiko?

Bliver rygning ikke et misbrug hvis man ikke kan holde eller man får abstinenser af at holde?

Eller er det bare et forbrug man er for svag til at stoppe hvis man gerne vil?

Jeg undrer mig bare, ikke noget negativt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.