Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Nej, det er bestemt ikke en fed tanke! Men jeg ved ikke hvor vidt det rækker, desværre. Altså, hvornår man kan sige, at det er omsorgssvigt. Det er nok en situation der skal vurderes ved hver enkelt Desværre har det ikke noget at skulle sige her i DK.

nej man så lad os frede alle andre end rygerne  

også selvom de ikke spiser sundt, og gør det ene eller andet under graviditeten. hvor føre det hen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

CiSo

Jeg vil understrege at jeg stadigvæk syntes det er forkert at ryge i en graviditet.. 

Men jeg syntes heller ikke man kan stille det op imod et misbrug, det er alligevel at overdrive det!

Lad rygerne om deres børn, de har taget deres valg og selvfølgelig vil de altid stå indenfor deres valg, man kan jo så håbe på de ved hvad de gør.

Nogle mennesker tager et valg andre et andet, og så længe der ikke er nogen der skal bestemme over andre, så kan man ligeså godt blande sig udenom.. 

Og vidste faktisk ikke at det var omsorgssvigt.. Det er forkert, men vil da mene at man kan give sit barn så meget andet godt så..

Nu prøver jeg at være blid og se det med rygernes briller, og kan da godt lidt forstå dem.. 

Vil bare gerne understrege, at i min verden kan jeg bare slet ikke forstå det.

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

jeg synes det er så langt ude! kan blive lidt arrig. for folk der ikke ryger, men som måske spiser eller drikker noget fyldt med det ene eller andet blir jo netop IKKE slået i hovedet.

Jeg ved ikke om du lagde mærke til at jeg f.eks. skrev at folk der har et stort forbrug af skyllemiddel vel også i princippet udsætter barnet for omsorgssvigt? Jeg har intet skrevet der rammer dig personligt Men jeg lader den ligge der, for det er ikke det tråden er om. (Hvilket jeg også gjort klart da jeg skrev det!)

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Jeg har ikke bogen ved mig, men jeg mener, at det er en bog ved navn "Psykologi håndbogen." Det kaldes passivt fysisk omsorgssvigt. Nedstående er lidt om det. Der står bl.a. at hvis moderen har spist dårligt under graviditeten, så er det også omsorgssvigt. Det er altså ikke min holdning og det er ikke for at pege på folk og sige, at de er nogle dårlige mødre. Det er stof til eftertanke

Passivt fysisk om sorgssvigt:  

Hyppigste form for omsorgssvigt.

Hyppigste tegn: fejlernæret og usoigneret.

Alvorlige forsømmelser fra den voksnes side, manglende          tilfredsstillelse af fysiske  -> barnets sundhedstilstand er i fare.

Kan ske under graviditeten, f.eks. hvis mor er misbruger. (Af noget der kan skade barnet)

Der skal gribes ind lige efter fødslen, ikke først når sundhedsplejersken kommer ind i billedet.

Svært at afsløre + håndtere.

Ida:

Ida er født af 30-årig alkohol- og pillemisbruger.

Mor = psykisk belastet, begyndte på afvænning inden fødslen.

Fødslen sættes i gang 3 uger før tid, kejsersnit

Ved fødslen er Ida undervægtig, udviser abstinenssymptomer i det første døgn. à behandles.

Alkoholiseret fostertilværelse, tegn: spiser dårligt, utilpas under måltiderne, sart ift. sansepåvirkninger, dårligt hjerte, længe om at trives, karakteristiske ansigtstræk = Føtalt Alkohol Syndrom. Dog har hun udviklingspotentiale.

Passivt fysisk omsorgssvigt fordi:  Mor var misbruger, spiser dårligt (fejlernæret), mor har forsømt lægebesøg under graviditeten.

Ok, jeg har godt nok bogen(læser til pædagog), men kan ikke se det der i. Men kan sagtens se det du siger, når det gælder stofmisbrug, men hvor henne læser du at det sidestilles med rygning?

Det er vist kun hvis man slår lighed mellem en misbrugere og en ryger, at det kan sammenlignes. Sådan læser jeg i hvert fald teorien.

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

Dinna88 skriver:

Jamen, jeg ved det ikke. Det må jo være, hvis moderen, vedvidende om at det er skadeligt, har et stort forbrug (misbrug?) af mad med pesticider. Jeg er ikke ekspert på området, det var ikke for at opstille en decideret debat, blot for at lade folk vide noget om det

Faktum er, at vores fødevarer er smæk fyldt med stoffer som ødelægger vores liv, og det tror jeg ikke mange tænker over i hverdagen. Vi kan ikke engang sikre os, at vores økologiske produkter er økologiske- selvom de er statskontroleret snydes der! Bleer bliver bleget, sutter fyldt med phatalater osv.

Ja..det er grimt, nok ligeså grimt som rygning, da det er hele vores liv.

Efter jeg er blevet ansat i "miljøet" er jeg blevet meget skræmt over hvad vi bydes ;-// Så rygning, tjaaa.. det er jo bare et af de stoffer som er på marked. ;-/

I øvrigt, så syntes jeg rygerne er utrolig flinke til at ryge udenfor, den ros skal de ha ;-)))

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Jeg ved ikke om du lagde mærke til at jeg f.eks. skrev at folk der har et stort forbrug af skyllemiddel vel også i princippet udsætter barnet for omsorgssvigt? Jeg har intet skrevet der rammer dig personligt Men jeg lader den ligge der, for det er ikke det tråden er om. (Hvilket jeg også gjort klart da jeg skrev det!)

du rammer ikke mig personligt, jeg griner bare lidt af det

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

nej man så lad os frede alle andre end rygerne  

også selvom de ikke spiser sundt, og gør det ene eller andet under graviditeten. hvor føre det hen?

Ingen kommentarer til den lille fredning dér.
Hvad mener du med det sidste? 

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

wamse skriver:

Ok, jeg har godt nok bogen(læser til pædagog), men kan ikke se det der i. Men kan sagtens se det du siger, når det gælder stofmisbrug, men hvor henne læser du at det sidestilles med rygning?

Det er vist kun hvis man slår lighed mellem en misbrugere og en ryger, at det kan sammenlignes. Sådan læser jeg i hvert fald teorien.

Som jeg læser det, så er det i form af amfetamin, altså "hårde" stoffer, det opfatter jeg ikke rygning som.

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Ingen kommentarer til den lille fredning dér.
Hvad mener du med det sidste? 

det jeg skriver

læs igen og du forstår - ellers ærgeligt. er ikke typen der igen og igen vil forklare mig

det står jo så simpelt

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

wamse skriver:

Som sagt, så er jeg ikke sikker på at det er den bog Men jeg ved, at det er i en af de bøger vi bruger. På den anden side, så blander vi vores viden fra flere bøger. Hm. Og der er det ikke blot en teori - der er lavet statistikker osv. omkring det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.