Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Pige2009

VIPpigen skriver:

Armen altså, skal vi gå i så små sko, så skal vi pakke vores børn ind i bobleplast ligesom den reklame for et forsikringsselskab...

VI kan IKKE passe 100% på vores børn, men vi (forældre) vil yde 100% for at gøre det.

Jeg syntes der er STOR forskel på om det er omsorgssvigt at ryge under/efter graviditet, eller at banke dit barn, låse barnet inde, eller ikke give det mad.

Jeg er selv  ikke ryger, og bruger heller ikke skyllemiddel i mit vasketøj, spiser helst økologisk (dog ikke altid) men det gør bestemt ikke mig til en bedre mor(kommende) end naboen som ryger, eller bruger skyllemiddel.

Syntes ikke det kan sættes op i så firkantede kasser. Men der har vi heldigvis igen hver vores holdning.

Virkelig godt skrevet Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig, men der vil altid være ting, som vores børn ikke kan beskyttes mod, selvom vi ønskede det anderledes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Dinna88

Fines mor skriver:

Faktum er, at vores fødevarer er smæk fyldt med stoffer som ødelægger vores liv, og det tror jeg ikke mange tænker over i hverdagen. Vi kan ikke engang sikre os, at vores økologiske produkter er økologiske- selvom de er statskontroleret snydes der! Bleer bliver bleget, sutter fyldt med phatalater osv.

Ja..det er grimt, nok ligeså grimt som rygning, da det er hele vores liv.

Efter jeg er blevet ansat i "miljøet" er jeg blevet meget skræmt over hvad vi bydes ;-// Så rygning, tjaaa.. det er jo bare et af de stoffer som er på marked. ;-/

I øvrigt, så syntes jeg rygerne er utrolig flinke til at ryge udenfor, den ros skal de ha ;-)))

Det er skam frygteligt. Jeg ved ikke så meget om det, men det tror jeg nærmest også er bedst, for så ville jeg vel ende med at spise ingenting? Her til sommer har jeg dog spist mange hjemmeproducere ting fra haven (Jeg er veganer)

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

Baagøe skriver:

Virkelig godt skrevet Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig, men der vil altid være ting, som vores børn ikke kan beskyttes mod, selvom vi ønskede det anderledes...

Men når nu der er så meget vi ikke kan beskytte mod, er det så ikke endnu mere vigtigt at beskytte imod det man nu kan?

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

det jeg skriver

læs igen og du forstår - ellers ærgeligt. er ikke typen der igen og igen vil forklare mig

det står jo så simpelt

Så lær at formulere dig bedre
Men det er fint nok, så stopper vi den bare her.  

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Jbk skriver:

Men når nu der er så meget vi ikke kan beskytte mod, er det så ikke endnu mere vigtigt at beskytte imod det man nu kan?

det er et valg man tager, og hvis folk vil ryge så lad dem - dem der ikke vil, lad dem.

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Så lær at formulere dig bedre
Men det er fint nok, så stopper vi den bare her.  

formulere mig helt fint lille du

du kan bare ikke forstå det

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Som sagt, så er jeg ikke sikker på at det er den bog Men jeg ved, at det er i en af de bøger vi bruger. På den anden side, så blander vi vores viden fra flere bøger. Hm. Og der er det ikke blot en teori - der er lavet statistikker osv. omkring det.

Men den handler om folk der misbruger, og hvem siger så at det at ryge er et misbrug og ikke et forbrug?

I den tekst du lagde ind her, kan man da ikke trække rygere ind som misbrugere, med mindre man har defineret at det er et misbrug og ikke forbrug. For så vil vi jo alle være misbrugere af et eller andet, og ikke bare forbrugere.

Jeg kan godt på et eller andet plan følge at man jo mere eller mindre bevidst udsætter sit barn for en risiko, men gælder det så ikke alle former for risiko?

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

VIPpigen skriver:

Armen altså, skal vi gå i så små sko, så skal vi pakke vores børn ind i bobleplast ligesom den reklame for et forsikringsselskab...

VI kan IKKE passe 100% på vores børn, men vi (forældre) vil yde 100% for at gøre det.

Jeg syntes der er STOR forskel på om det er omsorgssvigt at ryge under/efter graviditet, eller at banke dit barn, låse barnet inde, eller ikke give det mad.

Jeg er selv  ikke ryger, og bruger heller ikke skyllemiddel i mit vasketøj, spiser helst økologisk (dog ikke altid) men det gør bestemt ikke mig til en bedre mor(kommende) end naboen som ryger, eller bruger skyllemiddel.

Syntes ikke det kan sættes op i så firkantede kasser. Men der har vi heldigvis igen hver vores holdning.

Der er stor forskel som du selv skriver, derfor er de to eksempler du tager også delt op i to forskellige "kategorier" For du har nemlig ret. Der er kæmpe forskel. Det var jo nemlig heller ikke en decideret debat det her, blot for at informere folk.  

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

Det er da en utrolig svag udtalelse at sige at der er så mange ting vores børn bliver udsat for så vi skal bare lade stå til?!

Rygning, parfume osv kan vi jo vælge fra og hvorfor så ikke gøre det?

Ja man kan ikke pakke dem ind i bobleplast og undgå bilos..Og hvad så? Så er det ligegyldigt med alt det andet for de bliver skadet alligevel? 

Den tankegang fatter jeg slet ikke

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

formulere mig helt fint lille du

du kan bare ikke forstå det

Der er ingen grund til at blive nedladende og provokerende bare fordi det ikke er alle der er enige med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.