Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Laulund87

maria_wt skriver:

Nej ingen er perfekte... heldigvis... Og vi kan ikke beskytte dem fra alt, men jeg vil ihvertfald beskytte mine børn fra det jeg kan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Dinna88

Fines mor skriver:

Er det så også omsorgssvigt at give sine børn mælk fyldt med pesticider?

Det udtaler jeg mig ikke om, da det ikke er det tråden handler om. Tråden handler om når den lille er INDE i maven  

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

wamse skriver:

Vil absolut heller ikke siddestille rygning med et misbrug af fx stoffer og alkohol. Men jeg ved faktisk ikke deffinationen på forskellen på et misbrug og forbrug Et af forskellene  på fx stoffer og smøger, er jo at stofferne er ulovlige.  Jeg tror at ved et misbrug af stoffer og alkohol under en graviditet, der ved man at der sker skader af barnet, hvor det med smøger "kun" er et måske.

Jeg har haft et misbrug af ecstacy og amfetamin, og den dag idag hvor jeg er gravid lægger jeg urinprøver. Det er noget jeg selv har valgt. men som tidligere misbruger ved jeg at der er forskel på forbrug og misbrug. synes bare det er så langt ude at nu er rygning et misbrug om et omsorgssvigt. for igen, man kan ikke beskytte sig selv eller sine børn mod alverdens farer. så må det jo også være omsorgssvigt.

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

maria_wt skriver:

Nej ingen er perfekte... heldigvis... Og vi kan ikke beskytte dem fra alt, men jeg vil ihvertfald beskytte mine børn fra det jeg kan..

Enig man skal gøre sit bedste, så kan man ikke forlange mere af folk;-))) Hvis folk vil ryge med deres barn i maven, så fred være med dem;-)

Jeg er selv barn af 2 ryger, og må indrømme jeg da ikke har taget "skade" efter min mening - jo så meget skade, at jeg er en pest for rygerne, for jeg kan godt finde på at jagte dem *GGGGGG*

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

Dinna88 skriver:

Det udtaler jeg mig ikke om, da det ikke er det tråden handler om. Tråden handler om når den lille er INDE i maven  

Pesticider er også med til at give kræft, så derfor spørg jeg - og det hæmmer sædcelleproduktionen hos drengebørn.

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

maria_wt skriver:

præcis, og det vil jeg også og jeg er ryger. vil gøre alt hvad jeg kan, men man kan ikke beskytte sig selv eller andre 100 procent imod alle de farlige ting der er i verden

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

Dinna88 skriver:

Barnet får jo mad fra mor i maven, så hvis mor ikke lever økologisk. så vil den blive smæk fyldt med E stoffer, hormonforstyrrende stoffer osv. det er naturligvis heller ikke en fed tanke ;-/

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

SoffiLine skriver:

Jeg har haft et misbrug af ecstacy og amfetamin, og den dag idag hvor jeg er gravid lægger jeg urinprøver. Det er noget jeg selv har valgt. men som tidligere misbruger ved jeg at der er forskel på forbrug og misbrug. synes bare det er så langt ude at nu er rygning et misbrug om et omsorgssvigt. for igen, man kan ikke beskytte sig selv eller sine børn mod alverdens farer. så må det jo også være omsorgssvigt.

Jeg har også selv haft et misbrug af ecstacy, speed, kokain og beroligende piller, og synes derfor, som dig, at man på ingen måde man kan sidestille rygning og med et misbrug.

Jeg har selv røget i de 2 første graviditeter, men ikke i den sidste.

Anmeld

19. oktober 2010

<3

Dinna88 skriver:

Det er pr. definition omsorgssvigt, hvis man har et misbrug (Kald det forbrug hvis man vil om f.eks. rygning) der kan skade ens barn. 

Alt med måde, ja, men også hvis man VED at risikoen er der? Den med bilos er måske ikke så holdbar, for det er et globalt problem, ikke et man selv som sådan vælger. Selv på landet vil man blive udsat for det. Men det var nu ikke det tråden skulle være om Det er bare, om folk tænker over, at det faktisk defineres som omsorgssvigt?

Synes du har fat i noget af det rigtige. For man kan nemlig begynde at tale om omsorgssvigt hvis man gør noget man ved er farligt, ikke hensigtmæssigt eller andet. Men hvor går grænsen? Vi ved alle at rygning er farligt, kemi er farligt og pesticider mm i maden, så derfor er det bedst at spise økologisk.

Men bilos er umuligt at komme udenom i dagens Danmark mens økonomien kan spille en væsenligt rolle i hvordan man lever. Er det så pludseligt samfundets ansvar hvis en børnefamilie ikke har råd til at bo et sted med børneværelse eller spise økologisk?

Spændende!

Anmeld

19. oktober 2010

Svei

Jeg synes man svigter ved at udsætte sit barn for bevidste skadespåvirkninger...om det så er omkring rygning, vold, alkohol eller noget helt fjerde, så synes jeg det er sørgeligt ikke at tage de få hensyn man kan gøre for at give barnet de bedste betingelser.

Omsorgssvigt vil jeg nu ikke kalde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.