Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

wamse

Vil absolut heller ikke siddestille rygning med et misbrug af fx stoffer og alkohol. Men jeg ved faktisk ikke deffinationen på forskellen på et misbrug og forbrug Et af forskellene  på fx stoffer og smøger, er jo at stofferne er ulovlige.  Jeg tror at ved et misbrug af stoffer og alkohol under en graviditet, der ved man at der sker skader af barnet, hvor det med smøger "kun" er et måske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Hvis du nu ser på det jeg skrev, så var det ikke udelukkende henvendt mod rygere Der er simpelthen så mange ting, som kan defineres som omsorgssvigt, mens barnet ligger i maven, men det er jo primært misbrug for der ligges vægt på. 

så skal jeg lige fortælle dig IGEN at der er STOR forskel på MISBRUG og FORBRUG

Og ved sgu hvad jeg snakker om da jeg HAR været i et MISBRUG!

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

SoffiLine skriver:

Så meget enig! Og at kalde rygere for MISBRUGERE er SÅ langt ude. Der er stor forskel på at ha et FORBRUG og så et MISBRUG! 

Er sgu snart så træt af at høre om det eller læse om det Rygere bliver altid set ned på, og nu yder vi omsorgssvigt til vores børn/baby i maven. Hold da k*ft, hvor langt ude det mon ender

Min mand er også ryger, det var han dog ikke da vi mødtes og fik børn sammen. Men mange ting gjorte, at han desværre begyndte igen. Idag ryger han på sit kontor indeni i huset, jeg har forsøgt at få ham udenfor uden held. ;-/ Jeg må dog respektere, at han også bor her og betaler huslejen, så nu gider jeg ikke kæmpe med ham mere. Han må ryge derinde, og resten af huset er frede.

Nogle ting i livet må man slutte fred med, også rygning;-)

Jeg tror ikke kun på, at det er rygning som ødelægger vores børns liv, jeg tror mange fødevarer ødelægger os indefrem. Alle de påvirkninger vi får udefra, og som vi bevist æder hverdag gør, at vi bla. får kræft. Så om nogle dør af rygning eller kræft osv. det kan vist være det samme.

Men igen... altså med måde;-)))

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Dinna88 skriver:

Det er pr. definition omsorgssvigt, hvis man har et misbrug (Kald det forbrug hvis man vil om f.eks. rygning) der kan skade ens barn. 

Alt med måde, ja, men også hvis man VED at risikoen er der? Den med bilos er måske ikke så holdbar, for det er et globalt problem, ikke et man selv som sådan vælger. Selv på landet vil man blive udsat for det. Men det var nu ikke det tråden skulle være om Det er bare, om folk tænker over, at det faktisk defineres som omsorgssvigt?

der er stadig meget stor forskel på forbrug og misbrug

og den med bilos kan sagtens bruges, rygning er jo også über alles

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

maria_wt skriver:

Hvis man deler ordet op så er det jo faktisk.... det er jo faktisk svigt af omsorg.. 

Rygning, kemi i alle former, fedme...osv....

Jeg synes man skal gå mere "til" gravide der ryger, men direkte fængsel er vist lidt overdrevet...

Det er heller ikke fængsel, men behandling Tvang til det. 

Jeg havde en case om en kvinde der var stof- og alkoholmisbruger som fødte en velskabt pige. hun døde dog MEGET kort efter fødslen, hvor det så viste sig, a den lille pige havde 5 forskellige stoffer i sin krop. Og her blev der intet gjort, fordi man i DK ikke kan tvinge en moder i behandling, til trods for at man VED at det hun har gang i skader barnet.

Om der skal tages hårdere fat i rygere vil jeg ikke udtale mig om, selvom jeg har en stærk holdning derved. For det var ikke det tråden skulle være om Den er ikke til for at ramme folk.

Anmeld

19. oktober 2010

SoffiLine

Fines mor skriver:

Min mand er også ryger, det var han dog ikke da vi mødtes og fik børn sammen. Men mange ting gjorte, at han desværre begyndte igen. Idag ryger han på sit kontor indeni i huset, jeg har forsøgt at få ham udenfor uden held. ;-/ Jeg må dog respektere, at han også bor her og betaler huslejen, så nu gider jeg ikke kæmpe med ham mere. Han må ryge derinde, og resten af huset er frede.

Nogle ting i livet må man slutte fred med, også rygning;-)

Jeg tror ikke kun på, at det er rygning som ødelægger vores børns liv, jeg tror mange fødevarer ødelægger os indefrem. Alle de påvirkninger vi får udefra, og som vi bevist æder hverdag gør, at vi bla. får kræft. Så om nogle dør af rygning eller kræft osv. det kan vist være det samme.

Men igen... altså med måde;-)))

kan ikke være mere enig!

Anmeld

19. oktober 2010

maria_wlt

SoffiLine skriver:

Der bliver vidst gået rigeligt "til" gravide rygere

Hvis ikke en ryger ønsker at stoppe, så lad da dem om det

Prøv tænk på hvordan alle i ikke-rygere ville ha det hvis der blev stukket til jer konstant

Ingen er perfekte, og ingen kan beskytte sig mod ALLE verdens farlige ting Er det os omsorgssvigt?

Nej ingen er perfekte... heldigvis... Og vi kan ikke beskytte dem fra alt, men jeg vil ihvertfald beskytte mine børn fra det jeg kan..

Anmeld

19. oktober 2010

Fines mor

Dinna88 skriver:

Det er pr. definition omsorgssvigt, hvis man har et misbrug (Kald det forbrug hvis man vil om f.eks. rygning) der kan skade ens barn. 

Alt med måde, ja, men også hvis man VED at risikoen er der? Den med bilos er måske ikke så holdbar, for det er et globalt problem, ikke et man selv som sådan vælger. Selv på landet vil man blive udsat for det. Men det var nu ikke det tråden skulle være om Det er bare, om folk tænker over, at det faktisk defineres som omsorgssvigt?

Er det så også omsorgssvigt at give sine børn mælk fyldt med pesticider?

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

SoffiLine skriver:

der er stadig meget stor forskel på forbrug og misbrug

og den med bilos kan sagtens bruges, rygning er jo også über alles

Igen - tråden er ikke til for at ramme rygere, det vil jeg slet ikke udtale mig om, det er blot stof til eftertanke

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Hvem har lavet denne definition? Du skriver det som om det er fakta, så er jeg interesseret i af vide, hvor du har fundet frem til det henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.