Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Diana...

michella80 skriver:

Den tror jeg faktisk heller ikke jeg har lyst til at se...

Nej det kan jeg godt forstå det er også rigtig skræmmende. Og håber at efter den har været fremme at det har fået mange til at tænke anderledes. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Dinna88

FruRafn skriver:

Yep:-( i sådan nogle tilfælde synes jeg kommunen burde skride ind, for stakkels det lille barn:-(

Det er PRÆCIS det dette tråd skulle være om!! Hvornår skal de skride ind? For i Sverige og Norge gør de det jo, når de vurderer at der er brug for det, og så endda med tvang. Men ikke i DK? 

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Diana... skriver:

Nej det kan jeg godt forstå det er også rigtig skræmmende. Og håber at efter den har været fremme at det har fået mange til at tænke anderledes. 

Jeg er holdt op med at se sådanne nogle ting efter jeg er blevet mor for jeg bliver så ked af det og jeg tænker alt for meget på det i ALT for lang tid bagefter!

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

FruRafn skriver:

Fordi du skrev at debatten var helt ude i hampen:-)

Okay har udtrykt mig forkert jeg synes det er ude i hampen igen at starte en debat som er så oplagt til at folk skal blive sure på hinanden.. netop som igår! beklager

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

FruRafn skriver:

Yep:-( i sådan nogle tilfælde synes jeg kommunen burde skride ind, for stakkels det lille barn:-(

Tjaaa det ved jeg så ikke om jeg synes for så kunne kommunen vidst ikke lave andet. Jeg er enig i at børn ikke skal udsættes for røg hverken i eller uden for maven, men at det bliver kommunens opgave mener jeg ikke. Der er børn der er udsat for langt værre ting (som desværre ikke får hjælp) som burde få hjælp fra kommunen.

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

Diana... skriver:

Jamen hun skriver jo ikke direkte at det er misbrug hun spørg. Og der bliver da diskuteret i en pæn tone hvad misbrug er jeg kan kun se et par personer som ikke kan tåle denne debat for ellers diskutere alle andre det da pænt. Jeg kan altså ikke forstå hvad det er i bliver så sure over i læser jo ikke hvad der stå men hvad i gerne ville havde der stod. Men nu svaret du ikke mig? Hvorfor gik du ikke bare uden om tråden hvis du kan lide at folk har forskellige holdninger til dette? 

Knus

Altså helt ærligt.. jeg kom med et spørgsmål til trådstarter og forventede et svar.. hvor var det lige du kom ind i billedet?

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

michella80 skriver:

Tjaaa det ved jeg så ikke om jeg synes for så kunne kommunen vidst ikke lave andet. Jeg er enig i at børn ikke skal udsættes for røg hverken i eller uden for maven, men at det bliver kommunens opgave mener jeg ikke. Der er børn der er udsat for langt værre ting (som desværre ikke får hjælp) som burde få hjælp fra kommunen.

Jeg er helt enig der skal vidst holdes øje nogen andre steder først.

Anmeld

19. oktober 2010

Meliora

Dinna88 skriver:

Det er PRÆCIS det dette tråd skulle være om!! Hvornår skal de skride ind? For i Sverige og Norge gør de det jo, når de vurderer at der er brug for det, og så endda med tvang. Men ikke i DK? 

I Danmark er der ALT for få tvangsfjernelser, børn bliver misbrugt, får tæv, lever med misbrugsforældre, og går ofte for lud og koldt vand før kommunen overhovedet overvejer at gå ind i sagen. Synes at kommunen skulle skride ind MEGET tidligere end de gør i sag, for børnenes skyld.

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Naannaa87 skriver:

Altså helt ærligt.. jeg kom med et spørgsmål til trådstarter og forventede et svar.. hvor var det lige du kom ind i billedet?

Det er en debat - hvis du ville noget med MIG så skulle du jo ikke skrive på et offentligt site hun må skam gerne svare.

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

FruRafn skriver:

I Danmark er der ALT for få tvangsfjernelser, børn bliver misbrugt, får tæv, lever med misbrugsforældre, og går ofte for lud og koldt vand før kommunen overhovedet overvejer at gå ind i sagen. Synes at kommunen skulle skride ind MEGET tidligere end de gør i sag, for børnenes skyld.

Men kommune skulle måske træde ind der før de træder ind ang forældre der ryger jeg synes at de problemer du beskriver er langt være og der skal gøre noget før der skal gøres noget fra kommunen ang rygere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.