Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Stumpen

FruRafn skriver:

I Danmark er der ALT for få tvangsfjernelser, børn bliver misbrugt, får tæv, lever med misbrugsforældre, og går ofte for lud og koldt vand før kommunen overhovedet overvejer at gå ind i sagen. Synes at kommunen skulle skride ind MEGET tidligere end de gør i sag, for børnenes skyld.

Så enig.. Der var engang en der skrev herinde at -jeg mener det var hendes veninde der var socilarådgiver- at fra der ligger en indberetning til den bliver set på, at der kan der gå et år!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Meliora

Naannaa87 skriver:

Altså helt ærligt.. jeg kom med et spørgsmål til trådstarter og forventede et svar.. hvor var det lige du kom ind i billedet?

Det er ligesom ideen med at debatere, alle kan fremføre deres mening og blande sig. Ellers sku du jo have sendt en pb, hvis kun én må svare:-)

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

FruRafn skriver:

I Danmark er der ALT for få tvangsfjernelser, børn bliver misbrugt, får tæv, lever med misbrugsforældre, og går ofte for lud og koldt vand før kommunen overhovedet overvejer at gå ind i sagen. Synes at kommunen skulle skride ind MEGET tidligere end de gør i sag, for børnenes skyld.

nemlig. Et barn kan jo være skadet for livet ved det.

Så skal man jo også til at se på om det er uagtsomt manddrab hvis ens barn dør efter fødslen, grundet stoffer i kroppen? Det eksempel brugte jeg tidligere. En lille pige blev født velskabt, men hendes krop kunne ikke klare at indholde metadon, ketogan osv. Så hun døde.

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Stumpen skriver:

Så enig.. Der var engang en der skrev herinde at -jeg mener det var hendes veninde der var socilarådgiver- at fra der ligger en indberetning til den bliver set på, at der kan der gå et år!!!

Ja det er bare uhyggeligt!!!! Det er også derfor alle de sager dukker op rundt omkring i landet hvor der er børn der er blevet misbrugt eller omsorgssvigtet i mange år uden der er nogen der har gjort noget.

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

Dinna88 skriver:

Det er en debat - hvis du ville noget med MIG så skulle du jo ikke skrive på et offentligt site hun må skam gerne svare.

Ryster på hovedet!

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

Naannaa87 skriver:

Altså helt ærligt.. jeg kom med et spørgsmål til trådstarter og forventede et svar.. hvor var det lige du kom ind i billedet?

Jeg kommer ind samme sted som dig. Du siger at hun selv er uden om at tråden løber som den gør men det er jo netop sådan nogen indlæg som du skrev der gør den løber af sporet den kørte så fint og der blev diskutere godt uden problemer. 

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

Dinna88 skriver:

nemlig. Et barn kan jo være skadet for livet ved det.

Så skal man jo også til at se på om det er uagtsomt manddrab hvis ens barn dør efter fødslen, grundet stoffer i kroppen? Det eksempel brugte jeg tidligere. En lille pige blev født velskabt, men hendes krop kunne ikke klare at indholde metadon, ketogan osv. Så hun døde.

Gud hvor forfærdeligt hvor det sket henne det har jeg slet ikke hørt. 

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

FruRafn skriver:

Det er ligesom ideen med at debatere, alle kan fremføre deres mening og blande sig. Ellers sku du jo have sendt en pb, hvis kun én må svare:-)

Den er go fin

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Naannaa87 skriver:

Ryster på hovedet!

Hvorfor den kommentar? Du må da kunne skrive noget brugbart, når du er så sikker i din sag? Altså, luften er alt for negativ i denne tråd. Vi bør som voksne mennesker kunne gøre noget ved det.

Anmeld

19. oktober 2010

Stumpen

michella80 skriver:

Ja det er bare uhyggeligt!!!! Det er også derfor alle de sager dukker op rundt omkring i landet hvor der er børn der er blevet misbrugt eller omsorgssvigtet i mange år uden der er nogen der har gjort noget.

Ja det er uhyggeligt og skræmmende, så mange chancer uegnende forældre får, for at kommunerne skal spare penge og ikke tvangsfjerner børn...

Vi er tilbage ved den klassiske eksempel: Jørn "er du mors lille dreng"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.