Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Barbamama

Macrolf skriver:

http://www.sst.dk/publ/publ2003/gravidrygn.pdf

Så kan man i hvertfald ikke sige at man ikke ved hvad det gør ved fosteret

Fuuuck det vidste jeg faktisk ikke det her: (er da pisse uhyggeligt!) 

Ja, hvis du ryger under en ultralydsundersøgelse,

kan man ligefrem

se, at fostrets åndedrætsøvelser

bliver svagere eller helt

stopper. En enkelt cigaret kan give

en svagere og mere uregelmæssig

rytme i helt op til halvanden time

efter, du har røget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Barbamama

michella80 skriver:

kan man ligefrem

efter, du har røget.

Vil lige sige at jeg altså ikke selv har røget, men jeg blev da noget chokeret over at barnet ikke får luft ordentligt...

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

michella80 skriver:

kan man ligefrem

efter, du har røget.

Ej jeg får helt ondt i maven

Anmeld

19. oktober 2010

Faith

Laulund87 skriver:

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

FruRafn skriver:

Denne debat er ikke lige så langt ude i hampen som det at ryge når man er gravid:-) forstår ikke hvorfor jer der udsætter jeres ufødte børn for den slags, ikke kan være voksne nok til at sige "ja vi vælger at sætte vores lyst højere end vores barns helbred, velvidende om de pinsler vi udsætter dem for" i stedet for at betvivle hvor farligt i tror det IKKE er, og komme med alle mulige historier om folk der har fået normale børn.

Hvorfor skriver du det til mig?? Jeg stillede damen et spørgsmål som du selv kan læse længere oppe.. Hvorfor skal du så skrive alle de ting til mig ??

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Laulund87 skriver:

Ja det er da pisse synd... Og ja I må hellere end gerne skælde mig ud eller svine mig for den kommentar, men hvis man ser et lille foster for sig der ikke kan trække vejret må det sgu da gøre ondt i de flestes hjerter!

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

BabyStella! skriver:

Jeg ville gerne ha´ skrevet anonym, men skidt - jeg har jo gjort en god gerning, mener jeg selv.

Min lillebrors ekskæreste røg hash, mens hun var gravid. Heldigvis fejler datteren ikke noget nu, indtil videre. Da hun var blevet født, sagde moderen at hun ville stoppe med og ryge, både hash og cigaretter... Hun mente at det var i orden, når hun jo røg udenfor, problemet var bare at hun tog barnet med derud

For et par mdr. siden flyttede hun tættere på mig - ikke at vi snakker samme overhovedet! Men vi har fælles venner og de fortalte mig at hun stadig ikke er stoppet med at ryge hverken hash eller cigaretter, og jeg ved også at hun tager piller (for at blive skæv), mens barnet er hjemme. Hendes nye kærester er heller ikke særlig interesseret i barnet, så det meste af tiden får hun lov til bare og sidde for sig selv og lege; hun er snart 2 år.

Efter alt hvad jeg har fået at vide omkring den måde, de levede på, fra vores fælles venner, som heller ikke var vilde med den måde, hun opdragede sin datter på, så kunne jeg ikke holde kæft mere. Jeg ringede til kommunen og de har taget sagen i deres hænder. Hun har været under opvågning før, pga. hendes misbrug, så der skete hurtigt noget i sagen.

Igen fra fælles bekendte ved jeg at datteren nu bor hos din mormor, som hun alligevel var ved det meste af tiden, og moderen er kommet på afvænning.

Sådan skal et barn IKKE leve, med misbrug og ligegyldighed - det kalder jeg omsorgssvigt!

Tror bestemt ikke du bliver stemplet for den gode gerning, så det er da kun positivt, at du ikke er ano? Det er da også SÅ synd, du har da klart gjort det rette det lyder forfærdeligt. Især når man så har læst en søøørens masse om konsekvenserne af omsorgssvigt. 

Hvor gammel er datteren? For måske kan hun være så ung/lille, at konsekvenserne af omsorgssvigt som foster ikke ses endnu?

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

michella80 skriver:

Ja det er da pisse synd... Og ja I må hellere end gerne skælde mig ud eller svine mig for den kommentar, men hvis man ser et lille foster for sig der ikke kan trække vejret må det sgu da gøre ondt i de flestes hjerter!

Det må det, ellers er der da noget galt

Anmeld

19. oktober 2010

Faith

michella80 skriver:

Rigtig godt skrevet

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Naannaa87 skriver:

Jeg synes det er lige stramt nok når hun ligger op til at en ryger er en misbruger og derfor forstår jeg godt at folk har reageret som de nu har gjort (rygerne) .. Jeg er ligeglad med skyllemiddel osv, jeg synes bare det er sjovt hun skriver at det ikke er for at folk skal blive uenige om rygning igen, men det er jo netop det hun lægger op til! i mine øjne..

Nej nej nej. Rygning og skyllemidlet var eksempler - og som jeg skreb, så blev jeg da inspireret af trådene om rygning. Men hensigten var da ikke, at folk skulle diskutere rygning under graviditet. Så er der jo noget DU har misforstået, hvilket du så skal indse, og stoppe der. Det udvikler sig blot negativt, igen, hvilket jeg synes er uretfærdigt overfor os andre. Kan du ikke selv se det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.