BabyStella! skriver:
Jeg ville gerne ha´ skrevet anonym, men skidt - jeg har jo gjort en god gerning, mener jeg selv.
Min lillebrors ekskæreste røg hash, mens hun var gravid. Heldigvis fejler datteren ikke noget nu, indtil videre. Da hun var blevet født, sagde moderen at hun ville stoppe med og ryge, både hash og cigaretter... Hun mente at det var i orden, når hun jo røg udenfor, problemet var bare at hun tog barnet med derud 
For et par mdr. siden flyttede hun tættere på mig - ikke at vi snakker samme overhovedet! Men vi har fælles venner og de fortalte mig at hun stadig ikke er stoppet med at ryge hverken hash eller cigaretter, og jeg ved også at hun tager piller (for at blive skæv), mens barnet er hjemme. Hendes nye kærester er heller ikke særlig interesseret i barnet, så det meste af tiden får hun lov til bare og sidde for sig selv og lege; hun er snart 2 år.
Efter alt hvad jeg har fået at vide omkring den måde, de levede på, fra vores fælles venner, som heller ikke var vilde med den måde, hun opdragede sin datter på, så kunne jeg ikke holde kæft mere. Jeg ringede til kommunen og de har taget sagen i deres hænder. Hun har været under opvågning før, pga. hendes misbrug, så der skete hurtigt noget i sagen.
Igen fra fælles bekendte ved jeg at datteren nu bor hos din mormor, som hun alligevel var ved det meste af tiden, og moderen er kommet på afvænning.
Sådan skal et barn IKKE leve, med misbrug og ligegyldighed - det kalder jeg omsorgssvigt! 
Tror bestemt ikke du bliver stemplet for den gode gerning, så det er da kun positivt, at du ikke er ano?
Det er da også SÅ synd, du har da klart gjort det rette
det lyder forfærdeligt. Især når man så har læst en søøørens masse om konsekvenserne af omsorgssvigt.
Hvor gammel er datteren? For måske kan hun være så ung/lille, at konsekvenserne af omsorgssvigt som foster ikke ses endnu?