Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Meliora

michella80 skriver:

Fuuuck det vidste jeg faktisk ikke det her: (er da pisse uhyggeligt!) 

Ja, hvis du ryger under en ultralydsundersøgelse,

kan man ligefrem

se, at fostrets åndedrætsøvelser

bliver svagere eller helt

stopper. En enkelt cigaret kan give

en svagere og mere uregelmæssig

rytme i helt op til halvanden time

efter, du har røget.

Der var en kvinde i TV2 programmet Basta sidste år, som fik lov at ryge under en scanning, for selv at se hvor meget hun skadede sit barn. Det var sgu scary:-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Barbamama

FruRafn skriver:

Der var en kvinde i TV2 programmet Basta sidste år, som fik lov at ryge under en scanning, for selv at se hvor meget hun skadede sit barn. Det var sgu scary:-(

Puha det er sgu uhyggeligt!!! Hvordan reagerede hun så???

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

Naannaa87 skriver:

Jeg synes det er lige stramt nok når hun ligger op til at en ryger er en misbruger og derfor forstår jeg godt at folk har reageret som de nu har gjort (rygerne) .. Jeg er ligeglad med skyllemiddel osv, jeg synes bare det er sjovt hun skriver at det ikke er for at folk skal blive uenige om rygning igen, men det er jo netop det hun lægger op til! i mine øjne..

Jamen hun skriver jo ikke direkte at det er misbrug hun spørg. Og der bliver da diskuteret i en pæn tone hvad misbrug er jeg kan kun se et par personer som ikke kan tåle denne debat for ellers diskutere alle andre det da pænt. Jeg kan altså ikke forstå hvad det er i bliver så sure over i læser jo ikke hvad der stå men hvad i gerne ville havde der stod. Men nu svaret du ikke mig? Hvorfor gik du ikke bare uden om tråden hvis du kan lide at folk har forskellige holdninger til dette? 

Knus

Anmeld

19. oktober 2010

Meliora

Naannaa87 skriver:

Hvorfor skriver du det til mig?? Jeg stillede damen et spørgsmål som du selv kan læse længere oppe.. Hvorfor skal du så skrive alle de ting til mig ??

Fordi du skrev at debatten var helt ude i hampen:-)

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

michella80 skriver:

Fuuuck det vidste jeg faktisk ikke det her: (er da pisse uhyggeligt!) 

Ja, hvis du ryger under en ultralydsundersøgelse,

kan man ligefrem

se, at fostrets åndedrætsøvelser

bliver svagere eller helt

stopper. En enkelt cigaret kan give

en svagere og mere uregelmæssig

rytme i helt op til halvanden time

efter, du har røget.

Yirk. Hvor er det klamt. 

Anmeld

19. oktober 2010

Meliora

michella80 skriver:

Puha det er sgu uhyggeligt!!! Hvordan reagerede hun så???

Hun blev vist overrasket, men fortsatte med at ryge, og da TV2 besøgte hende 6 mdr. Senere, der røg hun stadig, endda INDENFOR sammen med babyen. Puha for en dårlig mor syntes jeg. Faren røg også indenfor mens babyen lå på gulvet og legede...

Anmeld

19. oktober 2010

Diana...

michella80 skriver:

Vil lige sige at jeg altså ikke selv har røget, men jeg blev da noget chokeret over at barnet ikke får luft ordentligt...

Der er faktisk lavet en film hvor man kan se hvordan fosteret har det imens der bliver røget den er blevet offentlig gjort her inde for LAAANG tid siden og jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad indlægget hed. Men man må kunne finde det et sted. 

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

FruRafn skriver:

Hun blev vist overrasket, men fortsatte med at ryge, og da TV2 besøgte hende 6 mdr. Senere, der røg hun stadig, endda INDENFOR sammen med babyen. Puha for en dårlig mor syntes jeg. Faren røg også indenfor mens babyen lå på gulvet og legede...

Det er sgu da næsten endnu mere uhyggeligt!

Anmeld

19. oktober 2010

Barbamama

Diana... skriver:

Der er faktisk lavet en film hvor man kan se hvordan fosteret har det imens der bliver røget den er blevet offentlig gjort her inde for LAAANG tid siden og jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad indlægget hed. Men man må kunne finde det et sted. 

Den tror jeg faktisk heller ikke jeg har lyst til at se...

Anmeld

19. oktober 2010

Meliora

michella80 skriver:

Det er sgu da næsten endnu mere uhyggeligt!

Yep:-( i sådan nogle tilfælde synes jeg kommunen burde skride ind, for stakkels det lille barn:-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.