Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Meliora

Jeg er enig med trådstarter, for når man er gravid burde man undgå ALT der kan skade den lille bebs i maven, hvad enten det så er røg, sprut, stoffer, parabener, phalater osv.

Tror desværre bare vi må se i øjnene ikke alle kan være lige gode forældre, og der vil nok desværre altid være nogle der ikke er villige til at tænke på sit barns behov før sine egne. Synd for barnet? Ja MEGET.

Omsorgssvigt er ALDRIG ok, uanset hvad baggrunden for det måtte være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Dinna88

FruRafn skriver:

Jeg er enig med trådstarter, for når man er gravid burde man undgå ALT der kan skade den lille bebs i maven, hvad enten det så er røg, sprut, stoffer, parabener, phalater osv.

Tror desværre bare vi må se i øjnene ikke alle kan være lige gode forældre, og der vil nok desværre altid være nogle der ikke er villige til at tænke på sit barns behov før sine egne. Synd for barnet? Ja MEGET.

Omsorgssvigt er ALDRIG ok, uanset hvad baggrunden for det måtte være.

Well spoken

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

Dinna88 skriver:

Hej!
Jeg sad i psykologi her den anden dag og havde om omsorgssvigt... Og så kom jeg til at tænke på den debat med at ryge under graviditet. Og dette er IKKE for at hive op i emnet igen (Der er en grund til at det er blevet låst jo) men det viser sig faktisk, at det er omsorgssvigt, hvis moderen har et misbrug under graviditeten. Jeg har aldrig tænkt over det, men selvfølgelig giver det da mening?

Det slog mig også lige at der er så fantastisk mange der er ligeglade med skyllemiddel osv, da "de jo ikke kan beskytte" barnet mod alt. Men hey, de udsætter jo faktisk deres børn for omsorgssvigt? I DK er der ingen paragraffer for det, men andre lande (Tror bl.a. det var Norge og Sverige) der kan man tvinge moderen i behandling. Tror så nok ikke lige de smider en moder i fængsel for at bruge en mascara med parabener i, men altså....

Jeg ved ikke helt hvor meget debat der er i det her, men det er da stof til eftertanke?  

Altså undskyld mig!!

Men hvordan kan du starte sådan en debat, hvor du kalder rygere for misbrugere  og så samtidig sige at det ikke er for at starte en ny debat som igår??

Hvad havde du helt seriøst tænkt dig at folk ville sige til det?? Jeg syntes du selv er ude om at debatten er hvor den nu er..

Anmeld

19. oktober 2010

SussieThyssen

Naannaa87 skriver:

Altså undskyld mig!!

Men hvordan kan du starte sådan en debat, hvor du kalder rygere for misbrugere  og så samtidig sige at det ikke er for at starte en ny debat som igår??

Hvad havde du helt seriøst tænkt dig at folk ville sige til det?? Jeg syntes du selv er ude om at debatten er hvor den nu er..

Må indrømme at jeg kun kan give dig ret, men det er åbenbart et emne, der trænger til at blive gennemdrøftet, og så hellere lade folk få luftet ud i deres meninger...men sagligt tak!!

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

SussieThyssen skriver:

Må indrømme at jeg kun kan give dig ret, men det er åbenbart et emne, der trænger til at blive gennemdrøftet, og så hellere lade folk få luftet ud i deres meninger...men sagligt tak!!

Jeg kan ikke andet end at ryste på hovedet.. Synes det er dybt godnat at starte den igen, og så kun 1 dag efter at folk var oppe at kører over den sidste diskution der var.. Jeg forstår det ikke

Anmeld

19. oktober 2010

CamillaValby

Jeg må sige efter at have læst alle disse indlæg at jeg syntes faktisk at mange både for og i mod ikke skriver særlig pænt til modparten.

Man skal skrive til andre som man selv ville skrives/snakkes til

Min personlige mening er at jeg syntes ikke at det er ok at ryge mens man er gravid. Men hvad andre gør er ikke mit bord!

Jeg syntes det er meget hårdt at nogle kalder rygere for misbrugere, dårlig mor/forældre osv.

Jeg vil dog gerne påpege at min mor har røget (ikke mens hun har været gravid) men efterfølgende. Og jeg tror simpelhen ikke på at der findes en bedre mor. Jeg syntes i skal passe på med at sætte folk i bås og dømme på sådanne ting.

Det er bare min mening, god aften til jer alllllllllllllllllllllle

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

Naannaa87 skriver:

Altså undskyld mig!!

Hvis folk så ud over deres små tåspidser, så ville de kunne se, at der er faktisk er andre eksempler end at ryge. Hvorfor er der ingen der har kommenteret på skyllemidlet? (Udover et par stykker, tror jeg nok)
Men Hey! Denne her samtale ender her, for den skal ikke være i denne tråd. Hvis du vil yderligere, så kan du skrive til mig privat

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Hun skriver da ikke at rygere er misbrugere?? Hun SPØRGER om andre synes det..Det var heller ikke om det er fakta at rygere er misbrugere, men om holdningerne til det.

Jeg forstår ikke at du tit skriver at tonen skal holdes, men du er ikke meget bedre selv synes jeg. Du pakker det bare ind i fine ord og virker lidt bedrevidende..

Anmeld

19. oktober 2010

Na-Wi

Dinna88 skriver:

Hvis folk så ud over deres små tåspidser, så ville de kunne se, at der er faktisk er andre eksempler end at ryge. Hvorfor er der ingen der har kommenteret på skyllemidlet? (Udover et par stykker, tror jeg nok)
Men Hey! Denne her samtale ender her, for den skal ikke være i denne tråd. Hvis du vil yderligere, så kan du skrive til mig privat

Jeg gider da ikke skrive privat til dig!! Jeg stillede dig et spørgsmål da jeg synes din tråd er fuldstændig ude i hampen, og fordi jeg synes at det er dumt at lave sådan en debat igen..

Jeg synes at sådan som du stiller det op, er bare for fristende til at folk skal blive uvenner og skide sure på hinanden.. Måske du skulle have ventet 1 uges tid med den..

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

Naannaa87 skriver:

Jeg gider da ikke skrive privat til dig!! Jeg stillede dig et spørgsmål da jeg synes din tråd er fuldstændig ude i hampen, og fordi jeg synes at det er dumt at lave sådan en debat igen..

Jeg synes at sådan som du stiller det op, er bare for fristende til at folk skal blive uvenner og skide sure på hinanden.. Måske du skulle have ventet 1 uges tid med den..

Det er da kun nogle få stykker der ikke kan finde ud af at skrive pænt selvom man ikke er enige. Man kan jo ikke lade være med at lave en debat fordi enkelte ikke kan finde ud af det..Jeg synes ellers, med enkelte tilfælde, at der har været en pæn tone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.