Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Ja meget! Og også lidt ærgeligt, at det lige er rygning den er langt på!

Men det var selvfølgelig også en vinkel at bruge. Men jeg så et program i TV om en kvinde der ville stoppe med at ryge, fordi hun ikke kunne arbejde grundet rygningen. Hun var buschauffør og kunne ikke klare de lange perioder, hvor hun ikke kunne ryge. Så dér var rygning vel også livsændrende? 

Jamen der ville jeg da så nok kunne give dig ret i, at der er vi henne i et misbrug så, for der har det store omkostninger for hende. Men jeg vil så sige at jeg har ALDRIG mødt en ryger, der var så afhængige, at de ikke kunne udskyde rygningen til det var okay at ryge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Dinna88

wamse skriver:

Jamen der ville jeg da så nok kunne give dig ret i, at der er vi henne i et misbrug så, for der har det store omkostninger for hende. Men jeg vil så sige at jeg har ALDRIG mødt en ryger, der var så afhængige, at de ikke kunne udskyde rygningen til det var okay at ryge

Men på den anden side så har jeg mødt stofmisbrugere der godt kunne vente til frikvarteret med at gå ud på toilettet i skolen, for at forsyne sig på ny det er altså lidt en umuligt opgave vi har begivet os udi her, vil jeg mene.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Hvis man føler man er nødt til at forsvare sit valg overfor en masse mennesker man slet ikke kender, igen og igen, mener jeg også der må være lidt dårlig samvittighed..

Så er jeg ikke den eneste Havde frygtet at få lidt på hatten for min udtalelse...

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Så er jeg ikke den eneste Havde frygtet at få lidt på hatten for min udtalelse...

Det skal nok komme, ellers får jeg den

Anmeld

19. oktober 2010

Stumpen

Laulund87 skriver:

Hvis man føler man er nødt til at forsvare sit valg overfor en masse mennesker man slet ikke kender, igen og igen, mener jeg også der må være lidt dårlig samvittighed..

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Men på den anden side så har jeg mødt stofmisbrugere der godt kunne vente til frikvarteret med at gå ud på toilettet i skolen, for at forsyne sig på ny det er altså lidt en umuligt opgave vi har begivet os udi her, vil jeg mene.

Så tror jeg heller ikke på at de var misbrugere af stoffer, men nærmere havde et forbrug.

Fx i filmen Submarino, den viser meget godt, hvor voldsom trangen er når det er stoffer/alkohol.

Anmeld

19. oktober 2010

SussieThyssen

Så kom jeg lige med på banen....

Kære venner...Når der henvises til misbrug i diverse bøger så mener man piller, alkohol og stoffer...og IKKE rygning.
Rygning kan ikke henstilles som et misbrug, da det ikke kan give deciderede fysiske defekter eller hjerneskader hos fostre, men det kan de andre ting.
Og så længe man ikke kan påvise disse skadelige effekter hos børn og alverdens læger og andre kloge hoveder ikke kan blive enige om disse ting, så lad være med at henvise til rygning som et misbrug!!
Hold jer til fakta og lad være med at hjemmestrikke disse fakta.
Pas på med alt hvad I læser og bliv ikke "frelste".
Alle statestikker kan bøjes, vrides og drejes, og der mangler ALTID data i statestikker, som der ikke er set på.
Tag tingene med et gran salt, men brug i stedet jeres sunde fornuft.

Som jeg før har sagt, så er jeg ryger, men har aldrig røget under graviditet, men det har så været mit valg.
Men jeg ryger i mit hjem, og jeg er fløjtende ligeglad med hvad andre mener.
Når mine børnebørn skal komme, lufter jeg godt ud inden, og så ryger jeg kun i køkkenet, når de er her.
Jeg respekterer andres rygeregler, men vil være i fred med min rygning.
Det pladder med partikler, der sidder i tøjet er ikke værre end hvis I har stegt en steg i ovnen eller haft stairinlys tændt, grillet eller haft bål....og intet i sammenligning med de partikler, som gennemtrænger alt, hvis man bor tæt på en befærdet vej i en middelstor by.

Vi er mennesker, og vi lever i et industrielt samfund. Vi kan gøre vores bedste for at holde industri og videnskab i ørerne, kræve noget af dem, men lad være med at gøre andre mennesker til pariaer bare pga af en trend.
Tag nu alkohol.
Alkohol er sundt i små mængder, især når man bliver ældre. Et godt glas rødvin af god kvalitet holder endda en ung længere. En snaps på fastende hjerte om morgenen er godt for gamle mennesker. Men til dato er der intet, der har forårsaget så megen sorg, nød og elendighed, så mange dødfald som alkohol. Den smule rygning forårsager, er intet i sammenligning med de horder af mennesker der bliver psykisk og fysisk skadede pga af det dagligt over hele jorden og som har gjort det i årtusinder, så længe mennesket har indtaget det, og alligevel så er det ikke alkoholen, der bliver peget på. Utroligt!

Man farver raskt væk hår, selvom sundhedsstyrrelsen advarer imod det. Man går i solarier. Man bruger makeup. Man spiser alverdens ting. Man omgiver sig med byggematerialer, maling, kunstige fibre og produkter, alt sammen ting som uskiller tusindvis af stoffer som alle ophober sig i vores fedtlag og som vi bringer videre til vore fostre igennem mælken og via blodomløbet.
Og ikke engang hvis man spiser økoligisk, som de færreste har råd til, er man sikret.
Markerne ligger op af befærde veje, hvor bly og andre stoffer sætter sig i afgrøderne. Man snyder og bedrager med andenhåndssalg, så økoligiske varer ikke er det. Men folk hopper på den alligevel.
Måske dyrker man grønsager i villahaverne...men hvor ligger vejen med alle bilerne og hvor langt er der til den nærmeste store mark, hvor der bliver sprøjtet?
Der findes ikke så meget som en stump jord i Danmark hvor noget reelt set kan blive dyrket økologisk.

Omsorgssvigt??
Jo det er omsorgssvigt når forældrene ikke er i stand til at tage sig ordentligt af barnet/fostret i maven.
Når moderen har et tvangsmæssigt forbrug af nogle stoffer, der nu og her kan give fosterskader, i form af fysiske og hjernemæssige defekter eller psykiske skader.
Det er DET det handler om, og ikke hvis'er og måske'er.
Anklag hellere industrien, videnskaben, alverdens ministre og regeringer, og gør det bagud. For det var OGSÅ dem før vores generation, der lagde grunden til det samfund vi har i dag.
Det er dem, der har skyld i deforme kønsorganer og lav sædkvalitet, fordi jeres mødre allerede ved jeres tilblivelse var fyldt med parabener, bly og pesticider.
Se på jeres mødre og sig så at de også har været skyld i omsorgssvigt.

Så enkelt er det!
Brug jeres sunde fornuft og tag fat i de rigtige, virkeligt tungtvejende sager. Tag fat i regeringen og sørg for at der bliver taget hånd om de svageste i samfundet. Sørg for at støtte de organisationer, der kæmper for et rent miljø og naturen.
Hjælp til med at støtte undervisning og uddannelse.
Hav focus på fusk, fiduser og bedrag, og kræv af regeringer at de gør noget NU!
Det er nemlig vores børn det drejer sig om, og vores børnebørn.
Men kast ikke med sten, for så vil man nemlig opdage at man bor i et yderst svagt glashus selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. oktober 2010

ekzunz

Misbruger ifølge WHO
Ifølge WHO´s definition er »en misbruger den, der indtager et givent rusmiddel i et sådant omfang, at vedkommendes afhængighed fører til:

• mærkbare psykiske forstyrrelser
  • nedsat fysisk sundhed
  • ødelagte menneskelige relationer
  • og manglende evne til at fungere socialt og økonomisk«.

Google er jo lige ved hånden.... Personligt synes jeg ikke rygning umiddelbart falder ind under den definition.

Og så lige linket:

http://www.soberspace.dk/who.htm

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Så fandt jeg en side, som definerer det en smule:

Der står lidt om, hvad der fx skal til for at det defineres som et misbrug. Ud over det har jeg ikke nærlæst det som sådan.

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Znuzke skriver:

Misbruger ifølge WHO
Ifølge WHO´s definition er »en misbruger den, der indtager et givent rusmiddel i et sådant omfang, at vedkommendes afhængighed fører til:

• mærkbare psykiske forstyrrelser
  • nedsat fysisk sundhed
  • ødelagte menneskelige relationer
  • og manglende evne til at fungere socialt og økonomisk«.

Google er jo lige ved hånden.... Personligt synes jeg ikke rygning umiddelbart falder ind under den definition.

Og så lige linket:

Ha ha ha,jamen det var så præcis samme side jeg fandt frem til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.