Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

SoffiLine

Jbk skriver:

Jeg tror ikke jeg er bedre, jeg ved bare jeg giver mit barn bedre betingelser og større chance for et sundt liv end rygere gør. Det er ikek noget man kan diskutere, det er bare sådan det er. Men det generer dig vel ikke, for du har selv valgt at ryge og dermed taget det valg du mener er bedst.

Det genere mig ikke, for ja har taget et valg som jeg står ved

Synes bare det er lidt trist at folk ikke har andet at gå op i end om man ryger eller ikke gør. Det er op til folk selv. Vi er dumme, vi ved godt det er usundt, syns bare efterhånden alle ikke-rygerne går for meget op i rygernes liv & åbenbart finder det tilfredsstillende at "hakke" på os

Er sikker på i har meget andet at gå op i Og nej, det er ikke nedladende eller ondt ment.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

maria_wlt

Jbk skriver:

Det gør det altid med rygning, nok fordi man rammer noget som rygere helst ikke vil indse....at de skader deres børn pga deres afhængighed. Men alle har et valg også rygerne....og så må man jo være klar på at ens barn en dag spørger hvordan man kunne udsætte dem for det og evt være skyld i de ikke kan få børn....

Åh, godt jeg aldrig har røget, det må virkelig være en voldsom afhængighed....

Perfekt skrevet..

Med en god mængde af sarkasme.. 

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Min tese er også at de rygere der bliver sure over vores holdning til netop rygning selv har et stik af dårlig samvittighed, fordi de inderst inde godt ved, at det altså ikke er særlig smart at ryge under graviditeten

Hvis man føler man er nødt til at forsvare sit valg overfor en masse mennesker man slet ikke kender, igen og igen, mener jeg også der må være lidt dårlig samvittighed..

Anmeld

19. oktober 2010

maria_wlt

SoffiLine skriver:

siger tingene på en ligeså pæn og fredelig måde som alle andre

men det jo aldrig sjovt at få igen af samme skuffe vel

Nej det gør du ikke.. 

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Laulund87 skriver:

Det er nok ikke nemt at kalde rygning det ene eller det andet..I mit hoved er rygning et misbrug, selvom det lyder voldsomt

For hvis man gerne vil holde, men ikke føler man kan, må det da være et MISbrug

Jamen jeg kan klart godt følge dig, jeg tænker bare at der må være lavet en klar definition et sted om forskellen på misbrug og forbrug.

Nu har jeg selv været afhængig af stoffer og havde et misbrug i 1 års tid. Jeg har også været rygere i 17 år, så ved jo lidt om begge former for afhængighed. Rent personligt synes jeg at afhængigheden af stoffer var 10.000 gange værre end smøgerne og det at stoppe mit misbrug var 1 million gange hårdere end ved smøgerne.

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

wamse skriver:

Jamen jeg kan klart godt følge dig, jeg tænker bare at der må være lavet en klar definition et sted om forskellen på misbrug og forbrug.

Nu har jeg selv været afhængig af stoffer og havde et misbrug i 1 års tid. Jeg har også været rygere i 17 år, så ved jo lidt om begge former for afhængighed. Rent personligt synes jeg at afhængigheden af stoffer var 10.000 gange værre end smøgerne og det at stoppe mit misbrug var 1 million gange hårdere end ved smøgerne.

Men er misbruget så defineret af hvor svært det er at stoppe? For der kan situationen jo være omvendt ved andre? Der er intet negativt, jeg søger vist bare et svar ligesom dig

Men måske kunne man finde en definition ved at se på hvad de forskellige stoffer frembringer af abstinenserne/hvad konsekvenserne af misbruget/forbruget er.

For at drikke 10 liter cola om dagen vil jeg da bestemt også kalde et misbrug, og ikke blot ikke forbrug. Men det er jo ikke det samme som stoffer?

Anmeld

19. oktober 2010

Laulund87

wamse skriver:

Kan også sagtens følge dig Jeg synes slet ikke man sammenligne afhængigheden af stoffer og cigaretter, selvom der er ligheder..Derfor jeg vil kalde rygning et misbrug eller andet sted, men det lyder som sagt voldsomt.

En klar definition..Det ved jeg ikke om der er Men holdninger til det, er der masser af

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Dinna88 skriver:

Men er misbruget så defineret af hvor svært det er at stoppe? For der kan situationen jo være omvendt ved andre? Der er intet negativt, jeg søger vist bare et svar ligesom dig

Men måske kunne man finde en definition ved at se på hvad de forskellige stoffer frembringer af abstinenserne/hvad konsekvenserne af misbruget/forbruget er.

For at drikke 10 liter cola om dagen vil jeg da bestemt også kalde et misbrug, og ikke blot ikke forbrug. Men det er jo ikke det samme som stoffer?

ihh det er skisme da super svært med den definition der

Tror måske igså at man kalder det for et misbrug når det har store sociale omkostninger, hvilket det jo klart har ved et stof- og alkoholmisbrug. Det værste der vel sker ved rygning, er vel at man bliver sendt ud for at ryge, men at det ellers er socialt acceptabelt.

Anmeld

19. oktober 2010

Dinna88

wamse skriver:

ihh det er skisme da super svært med den definition der

Tror måske igså at man kalder det for et misbrug når det har store sociale omkostninger, hvilket det jo klart har ved et stof- og alkoholmisbrug. Det værste der vel sker ved rygning, er vel at man bliver sendt ud for at ryge, men at det ellers er socialt acceptabelt.

Ja meget! Og også lidt ærgeligt, at det lige er rygning den er langt på!

Men det var selvfølgelig også en vinkel at bruge. Men jeg så et program i TV om en kvinde der ville stoppe med at ryge, fordi hun ikke kunne arbejde grundet rygningen. Hun var buschauffør og kunne ikke klare de lange perioder, hvor hun ikke kunne ryge. Så dér var rygning vel også livsændrende? 

Anmeld

19. oktober 2010

twinboys

Jbk skriver:

Jeg synes man svigter ved at udsætte sit barn for bevidste skadespåvirkninger...om det så er omkring rygning, vold, alkohol eller noget helt fjerde, så synes jeg det er sørgeligt ikke at tage de få hensyn man kan gøre for at give barnet de bedste betingelser.

Omsorgssvigt vil jeg nu ikke kalde det.

Så enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.