Hjemmegående, deltid eller fuldtid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Ja det var så heldigt.

Faktisk lidt ala den enes død.... For vi havde ikke haft råd til at jeg kun havde 20 timer i længden, men den anden sekretær (der var mig og en mere dengang, nu er der kun mig) der også havde 20 timer, blev syg, så hun kom ikke tilbage igen. Så i mit job har 20+20 altså resulteret i 30 timer

Hende der er vikar for mig har fået 37 timer, for at nå det hele, og chefen snakker allerede nu om, at jeg da sagtens kan få flere timer, når jeg vender tilbage fra barsel.

Hvad laver du selv? Har du ikke mulighed for deltid??

Jeg er akademisk ansat i en kommune. Jeg synes ikke der rigtig er praksis eller tradition for at folk i den type stillinger er på deltid. Desuden har der lige pt været en fyringsrunde der også ramte min afdeling hårdt. Så når jeg kommer tilbage fra barsel vil der være et hårdt arbejdspres med mærkbart færre medarbejdere. Hvis man forestillede sig at jeg gik på deltid, så ville min chef ikke få en ansat ind, der kunne dække de timer går ned, og han ville ikke blive kompenseret på anden vis. Så skulle jeg vælge at foreslå min arbejdsplads det, så kunne jeg nok ikke vælge et værre tidspunkt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Lullaby

Deltid. Ikke om jeg gad gå derhjemme hele dagen  

Anmeld

8. oktober 2010

JulieE

Bayze skriver:

Hvor fedt! Må man spørge hvad du laver?

Ja, det er superfedt! Jeg nyder virkewlig at have tid til mine børn  jeg arbejder som IT supporter på et datingsite. Jeg er virkelig heldig med det job. Ikke nok dte med er på deltid, så har jeg også mulighed for at arbejde hjemmefra. Alle weekend vagterne klarer jeg hjemmefra, så jeg føler stadig har tid med børnene der

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Bayze skriver:

Jeg ville også elske hvis jeg kunne komme ned på omkring de 25 timer, så synes jeg faktisk det ser optimalt ud for både mig, min dreng såvels om økonomisk. Ville ikke ønske for min dreng at han skulle gå hjemme og hænge i mine skørter mens gaderne udenfor er tomme for børn fordi de allesammen er i institution. Men omvendt synes jeg de aktuelle udsigter til 37 timer plus transport og indimellem aftenmøder, konferencer osv der strækker sig udover den almindelige arbejstid er ganske ulidelige og hjertenskærende...

Det er da bestemt heller ikke sådan verden ser ud for børn der er hjemme eller i hvert fald ikke hvis man har lyst til at åbne hjemmet for at børn kan lege med andre. Her oplever jeg at børnenes venner elsker at lege herhjemme frem for at være i sfo eller børnehave, sådan har jeg altid gjort når jeg i lange perioder har haft mere eller mindre fri og så kan søskende jo heldigvis også lege. Men det kommer jo an på hvad man selv vil gøre for det.. og tror som børn der ser forældre lidt har brug for at "hænge i skørter" frem for dem der fyldes op af naturligt samvær uden krav eller forventninger om at de få timer man hars ammen skal bruges sammen...bare det at være sammen, tilstede, i nærheden..

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

maria_wt skriver:

Fuldtid... Eller det vil sige den aften stilling jeg har som er på de 28 timer om ugen.. (Det er de alle sammen) Gider ikke dagvagter (sosu)

Så er det da ikke fuldtid i timeantal, men lønnen er nok..

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

JulieE skriver:

Ja, det er superfedt! Jeg nyder virkewlig at have tid til mine børn  jeg arbejder som IT supporter på et datingsite. Jeg er virkelig heldig med det job. Ikke nok dte med er på deltid, så har jeg også mulighed for at arbejde hjemmefra. Alle weekend vagterne klarer jeg hjemmefra, så jeg føler stadig har tid med børnene der

Hvor fedt, heldige du!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

8. oktober 2010

JulieE

Bayze skriver:

Hvor fedt, heldige du!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, er også glad for det!!

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

Jbk skriver:

Det er da bestemt heller ikke sådan verden ser ud for børn der er hjemme eller i hvert fald ikke hvis man har lyst til at åbne hjemmet for at børn kan lege med andre. Her oplever jeg at børnenes venner elsker at lege herhjemme frem for at være i sfo eller børnehave, sådan har jeg altid gjort når jeg i lange perioder har haft mere eller mindre fri og så kan søskende jo heldigvis også lege. Men det kommer jo an på hvad man selv vil gøre for det.. og tror som børn der ser forældre lidt har brug for at "hænge i skørter" frem for dem der fyldes op af naturligt samvær uden krav eller forventninger om at de få timer man hars ammen skal bruges sammen...bare det at være sammen, tilstede, i nærheden..

Det der udtryk "hænge i skørter" er også slidt, fortærsket og i øvrigt misvisende, hvert fald i forhold til hvad jeg mener. Så det fortryder jeg egtnlig at jeg brugte.

Jeg er meget enig med dig i at hvis begge forældre arbejder fuld tid så kan de få timer der er til samvær med børnene let blive til sådan noget krampagtigt "kvalitetstid" hvor man med vold og magt skal hygge og relatere helt vildt. Og der er alt for lidt tid til bare at være sammen eller i nærheden som du ganske rigtigt siger...

Men jeg vil fastholde at hvis jeg havde muligheden for at gå på deltid, så ville jeg synes det var optimalt hvis mit barn var i en god institution fx halvdags. Jeg har altså svært ved at se hvordan det ellers er at mit barn skulle få socialt samvær med andre børn. Og helt at blive hjemmegående, sådan for en længere periode, det er nok alligevel heller ikke helt mig. Og jeg tror altså på den der med at det også er vigtigt at holde mor glad. Men pt er jeg sgu ikke glad for udsigterne til fuld tid og et barn i institution hele dagen, SLET ikke - jeg er grædefærdig..

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Bayze skriver:

Det der udtryk "hænge i skørter" er også slidt, fortærsket og i øvrigt misvisende, hvert fald i forhold til hvad jeg mener. Så det fortryder jeg egtnlig at jeg brugte.

Jeg er meget enig med dig i at hvis begge forældre arbejder fuld tid så kan de få timer der er til samvær med børnene let blive til sådan noget krampagtigt "kvalitetstid" hvor man med vold og magt skal hygge og relatere helt vildt. Og der er alt for lidt tid til bare at være sammen eller i nærheden som du ganske rigtigt siger...

Men jeg vil fastholde at hvis jeg havde muligheden for at gå på deltid, så ville jeg synes det var optimalt hvis mit barn var i en god institution fx halvdags. Jeg har altså svært ved at se hvordan det ellers er at mit barn skulle få socialt samvær med andre børn. Og helt at blive hjemmegående, sådan for en længere periode, det er nok alligevel heller ikke helt mig. Og jeg tror altså på den der med at det også er vigtigt at holde mor glad. Men pt er jeg sgu ikke glad for udsigterne til fuld tid og et barn i institution hele dagen, SLET ikke - jeg er grædefærdig..

Jeg ved ikke om jeg kunne gå hjemme fuldtid, eller jo, i en periode midt mellem job eller uddannelse, der kunne jeg sagtens...jeg tror ikke man går i stå hverken mere eller mindre af at gå hjemme eller af at arbejde, det handler nok mest om hvem man er.

Vil så sige at jeg med tre unger bestemt ikke keder mig og da ville nyde at kunne bruge tid til at lave det jeg kan lide også...det er jo ofte det man ubevidst vælger fra når man har børn.

Lige nu er min den lille i bh maks 4 timer og det er perfekt. I dag og i går havde han brug for at holde fri og det gjorde vi så, og det synes jeg er luksus at kunne. Min den mellemste har perioder med sfo to timer, andre med en time og andre hvor han bare vil hjem, igen er det jo fantastisk at det samvær han får med andre er noget han vælger og ikke påduttes, når han er der er det det han vil og har overskud til, når ikke. så leger han med brødrene eller hygger med mig.

Den store er jo bare hjemme efter skole, sådan er det jo når man er teenager...der er ikke et samlings socialt tilbud, omend det måske er der de virkelig har brug for og lyst til at dyrke hinanden, spejle sig og finde sig selv i gruppen af andre ligestillede.

Men igen, så er det jo simpelthen så forskelligt hvad og hvordan man ønsker at leve sit liv med og for børnene....omend den her afstemning godt nok er ret entydig i forhold til at arbejde fuld og halvtid.

Anmeld

8. oktober 2010

MariaJ

Jeg har svaret fuldtid, men det er med forbehold for at det gælder det job jeg har nu. Jeg skal godt nok på deltid nu her i starten for at få pasningskabalen til at gå op, så vores datter ikke skal passes ude, men det ville slet ikke give mening for mig at være på deltid i længden. Jeg ville simpelthen ikke kunne passe mit job på en (for mig) tilfredsstillende måde på deltid, og ville helt sikkert ende med bare at bruge flere timer hjemme uden at blive betalt for det, hvis jeg var på nedsat tid. Jeg har i forvejen masser af overskydende timer fra rejser og feltarbejde, der kan afspadseres løbende og bruges til at gøre hverdagen mere spiselig. Jeg har desuden meget fleksible arbejdstider og kan sagtens være hjemme en formiddag eller eftermiddag og i stedet gøre noget om aftenen, når barn/børn er kommet i seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.