Bayze skriver:
Hvor dejligt hvis I kan trække den så længe!!
Jeg starter op på 29½ timer, dvs jeg genoptager arbejdet delvist og afvikler fortsat orlov de reterende timer om ugen. Jeg har 10 fulde ugers orlov tilbage når jeg starter og brugt på den beskrevne måde, så rækker de faktisk til et helt år. Men det med at genoptage arbejdet delvist og afvikle noget af orloven på den måde, det er aftalebaseret. Min arbejdsplads gik kun med til i første omgang at aftale 3 måneder på den ordning og så en gendrøftelse. Og jeg har bare næsten svært ved at se hvordan min chef skule kunne gå med til at fortsætte ordningen da der lige er gennemført mærkbare fyringer og opgavepresset forventeligt vil være uændret. Og han bliver jo ikke kompenseret for de timer jeg ikke er der.... Men vi må se, på 29½ timer om ugen kan jeg enten holde en ugentlig fridag eller gå ved 14.30 tiden. Med hjemmearbejdsdage derudover, synes jeg det ser nogenlunde tåleligt ud...
Det lyder da ellers som en god løsning I har fået strikket sammen, men synd selvfølgelig hvis det kun kan hænge sammen for arbejdspladsen i tre måneder. Jeg tror heller ikke deltidsarbejde er så udbredt for akademikere, og i mange jobs er det nok også vanskeligt, fordi man jo tit sidder på en specialkompetance, som det ikke er så nemt lige at skaffe en vikar ti timer om ugen til at overtage. Jeg kan i hvert fald ikke se, hvordan mit job over tid skulle kunne være et deltidsjob, uden at jeg så bare ville være nødt til at arbejde flere timer for den halve løn, for ikke at komme bagud.
I stedet bliver det nok de benhårde prioriteringers tid, der står for døren. Hvis jeg skal nå at passe en meningsfyldt del af mit arbejde på minimum tid er det i hvert fald ud til højre med overflødig administration, ævl og kævl og ineffektive arbejdsmetoder. Jeg plejer at være superrummelig i forhold til studerende, og tage mig tid til dem når som helst, men det er der nok nødt til at komme mere struktur på, så de ikke sluger al min tid.
Anmeld