Hjemmegående, deltid eller fuldtid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Jeg har 30 timer, og mere ønsker jeg ikke med tre børn i den alder de har nu.

Når jeg starter job igen, efter barsel, vil de være 6, 4 og liiige knap1 år gamle.

Vi har lagt vores liv og økonomi efter, at jeg ikke har flere timer. Før vi fik børn, havde jeg 37 timer om ugen, plus tre timers kørsel om dagen. Det hænger ikke sammen med tre børn, så jeg fandt nyt job på 30 timer om ugen, der ligger et kvarters kørsel hjemmefra

Må jeg spørge hvad du laver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Corn

Bayze skriver:

Må jeg spørge hvad du laver?

Jeg er sekretær i et familiehus. Men jo mere der bliver lagt over til os, så er jeg efterhånden mere bogholder

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

pipsen skriver:

jeg skal prøve at forklare, ellers må du læse lovgivningen. Men flexjobbere får løn for 37 timer og skal derfor også være til rådighed for arbejdsgiveren i 37 timer. Men det er et FLEXjob, dvs. at man måske kan arbejde 10 timer en uge og næste uge 25 timer osv. Men i princippet kan arbejdsgiver kræve, at man er på arbejdspladsen i 37 timer og så arbejder effektiv i de antal timer man er vurderet til at kunne arbejde. Det kan betyde, at man kan tage mange lange pauser eller lignende for at få det til at hænge sammen...

Arh, det er muligt det er formuleret sådan i lovgivningen, men jeg har da aldrig hverken set eller hørt om det i praksis - har du det?

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Jeg er sekretær i et familiehus. Men jo mere der bliver lagt over til os, så er jeg efterhånden mere bogholder

Nå, that´s a first - hvad dælen er et familiehus?

Anmeld

8. oktober 2010

Corn

Bayze skriver:

Nå, that´s a first - hvad dælen er et familiehus?

Det er et (vi har to fysiske placeringer) sted børn/unge og deres forældre kan henvises til for at få hjælp med nogle ting. Vi har samtaler med terapeuter, psykologer, lærer, pædagoger, socialrådgivere ol.

Nogen har et helt forløb, nogen støtte i hjemmet, nogen får lidt undervisning hvis de ikke kan komme afsted i skole.

Der er alle slags problematikker, skilsmisse, misbrug af forskellig slags, overgreb, dårligt begavede - you name it

Rigtig spændende

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Det er et (vi har to fysiske placeringer) sted børn/unge og deres forældre kan henvises til for at få hjælp med nogle ting. Vi har samtaler med terapeuter, psykologer, lærer, pædagoger, socialrådgivere ol.

Nogen har et helt forløb, nogen støtte i hjemmet, nogen får lidt undervisning hvis de ikke kan komme afsted i skole.

Der er alle slags problematikker, skilsmisse, misbrug af forskellig slags, overgreb, dårligt begavede - you name it

Rigtig spændende

Vildt spændende, ja! Men hvad er din baggrund for at lave det du gør? Ja, nu må du jo bare sige fra hvis du bliver træt af det her CIA forhør

Spørgsmålene kommer sig jo af at vi også forleden her på Baby snakkede om al det der med heltid, deltid og små børn. Der skrev jeg netop at jeg ikke synes der er særlig meget tradition for at folk i stillinger som min går ned i tid. Og så blev jeg bare helt interesseret i hvad jer der er på deltid laver 

Anmeld

8. oktober 2010

maria_wlt

Fuldtid... Eller det vil sige den aften stilling jeg har som er på de 28 timer om ugen.. (Det er de alle sammen) Gider ikke dagvagter (sosu)

Anmeld

8. oktober 2010

Corn

Bayze skriver:

Vildt spændende, ja! Men hvad er din baggrund for at lave det du gør? Ja, nu må du jo bare sige fra hvis du bliver træt af det her CIA forhør

Spørgsmålene kommer sig jo af at vi også forleden her på Baby snakkede om al det der med heltid, deltid og små børn. Der skrev jeg netop at jeg ikke synes der er særlig meget tradition for at folk i stillinger som min går ned i tid. Og så blev jeg bare helt interesseret i hvad jer der er på deltid laver 

Jeg er faktisk uddannet og arbejdede efterfølgende i en én gros virksomhed, hvor jeg sad med køb i udlandet, salg i DK, kundepleje, bogføring og den slags...

Men da jeg havde fået barn nr. 1 sagde jeg op, uden nyt job i tankerne, men inden min orlov sluttede, fik jeg mail fra chefen, der ville høre om jeg ville møde en time senere, få fri en time tidligere og gå 2000 op i løn pr. mdr. Det ville jeg godt, for så fik jeg jo næsten min kørsel, 1,5 time hver vej, betalt.

Da min orlov var næsten slut med nr. 2 sagde jeg op igen, og søgte så en 20 timers stilling i Familiehuset, som jeg fik

Den blev i løbet af en måned sat op til en 30 timers og det holder jeg lidt fast i.

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Jeg er faktisk uddannet og arbejdede efterfølgende i en én gros virksomhed, hvor jeg sad med køb i udlandet, salg i DK, kundepleje, bogføring og den slags...

Men da jeg havde fået barn nr. 1 sagde jeg op, uden nyt job i tankerne, men inden min orlov sluttede, fik jeg mail fra chefen, der ville høre om jeg ville møde en time senere, få fri en time tidligere og gå 2000 op i løn pr. mdr. Det ville jeg godt, for så fik jeg jo næsten min kørsel, 1,5 time hver vej, betalt.

Da min orlov var næsten slut med nr. 2 sagde jeg op igen, og søgte så en 20 timers stilling i Familiehuset, som jeg fik

Den blev i løbet af en måned sat op til en 30 timers og det holder jeg lidt fast i.

Noget kunne tyde på at du er en god medarbejder

Det hele har da bare flasket sig het perfekt , hva´!

Anmeld

8. oktober 2010

Corn

Bayze skriver:

Noget kunne tyde på at du er en god medarbejder

Det hele har da bare flasket sig het perfekt , hva´!

Ja det var så heldigt.

Faktisk lidt ala den enes død.... For vi havde ikke haft råd til at jeg kun havde 20 timer i længden, men den anden sekretær (der var mig og en mere dengang, nu er der kun mig) der også havde 20 timer, blev syg, så hun kom ikke tilbage igen. Så i mit job har 20+20 altså resulteret i 30 timer

Hende der er vikar for mig har fået 37 timer, for at nå det hele, og chefen snakker allerede nu om, at jeg da sagtens kan få flere timer, når jeg vender tilbage fra barsel.

Hvad laver du selv? Har du ikke mulighed for deltid??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.