Hjemmegående, deltid eller fuldtid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

Malthes mor

Jeg ville gerne gå fra 37 timer og ned til 34 timer. Det er ikke meget, men det ville betyde en kæmpe forskel i vores familie. Jeg arbejde med skiftende vagter, dvs. morgen og aftenvagter. Og arbejder desuden hver anden weekend. Men tanken med at gå 3 timer ned hver uge, ville betyde at de to fredage jeg har på min 4 ugers arbejdsplan - de  to andre har jeg fri i, dem ville jeg også kunne holde fri i, så mine dejlige unger altid kunne holde fri om fredagen. Det ville specielt være skønt op til min arbejdsweekend.

Men lige nu går jeg hjemme på barsel. Og nyder min frihed. Det kan hurtigt blive arbejdstid igen. Hvilket jeg egentlig også glæder mig til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Laulund87

pipsen skriver:

et lille sidespring, men man kan ikke visiteres til fx 15 timer. Arbejdsgiver har ret til 37 timer, men 15 timers effektiv arbejdstid... Vil ikke starte en diskution, men tjek reglerne, det er noget, som mange mange misforstår

Jeg forstår ikke lige hvad du mener..I mit fleksjob betalte min arbejdsgiver for 12,5 timer og jeg var der 15 timer. 

Der var så plads til at jeg kunne tage hjem tidligere en dag eller at jeg kunne hvile mig. Han fik refunderet 2/3 dele af min løn.

Anmeld

7. oktober 2010

Nemesis

pipsen skriver:

et lille sidespring, men man kan ikke visiteres til fx 15 timer. Arbejdsgiver har ret til 37 timer, men 15 timers effektiv arbejdstid... Vil ikke starte en diskution, men tjek reglerne, det er noget, som mange mange misforstår

Du har da ret i at jeg "arbejder" 37 timer..det er så for mig = 15 timer. Det betyder jeg fysisk er der 15 timer om ugen men jeg bliver betalt for 37. 

Min arbejdsgiver får så refunderet 2/3 af lønnen samt ATP og alt muligt andet. 

Jeg er visiteret til flexjob... De 15 timer kommer jo fra arbejdsprøvning.

:-) Sisse

Anmeld

7. oktober 2010

pipsen

Laulund87 skriver:

Jeg forstår ikke lige hvad du mener..I mit fleksjob betalte min arbejdsgiver for 12,5 timer og jeg var der 15 timer. 

Der var så plads til at jeg kunne tage hjem tidligere en dag eller at jeg kunne hvile mig. Han fik refunderet 2/3 dele af min løn.

jeg skal prøve at forklare, ellers må du læse lovgivningen. Men flexjobbere får løn for 37 timer og skal derfor også være til rådighed for arbejdsgiveren i 37 timer. Men det er et FLEXjob, dvs. at man måske kan arbejde 10 timer en uge og næste uge 25 timer osv. Men i princippet kan arbejdsgiver kræve, at man er på arbejdspladsen i 37 timer og så arbejder effektiv i de antal timer man er vurderet til at kunne arbejde. Det kan betyde, at man kan tage mange lange pauser eller lignende for at få det til at hænge sammen...

Anmeld

7. oktober 2010

Laulund87

pipsen skriver:

jeg skal prøve at forklare, ellers må du læse lovgivningen. Men flexjobbere får løn for 37 timer og skal derfor også være til rådighed for arbejdsgiveren i 37 timer. Men det er et FLEXjob, dvs. at man måske kan arbejde 10 timer en uge og næste uge 25 timer osv. Men i princippet kan arbejdsgiver kræve, at man er på arbejdspladsen i 37 timer og så arbejder effektiv i de antal timer man er vurderet til at kunne arbejde. Det kan betyde, at man kan tage mange lange pauser eller lignende for at få det til at hænge sammen...

Okay det synes jeg lyder meget mærkeligt, men fint nok

Har du et link?

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Hvor er det vildt at kun 4% ønsker at arbejde fuldtid. Puha, synd der ikke er bedre muligheder for deltid, eller at mange sidder for hårdt i det til at kunne.

Anmeld

8. oktober 2010

Diana...

Jbk skriver:

Hvor er det vildt at kun 4% ønsker at arbejde fuldtid. Puha, synd der ikke er bedre muligheder for deltid, eller at mange sidder for hårdt i det til at kunne.

Ja det tænkte jeg også.

Anmeld

8. oktober 2010

Snefnug1984

Jeg er som sådan allerede deltid, da jeg kun har 30 timer, men indenfor pædagog faget er det de færreste som arbejder fuld tid. Desværre for os som egentlig gerne vil have flere timer

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

Jeg ville også elske hvis jeg kunne komme ned på omkring de 25 timer, så synes jeg faktisk det ser optimalt ud for både mig, min dreng såvels om økonomisk. Ville ikke ønske for min dreng at han skulle gå hjemme og hænge i mine skørter mens gaderne udenfor er tomme for børn fordi de allesammen er i institution. Men omvendt synes jeg de aktuelle udsigter til 37 timer plus transport og indimellem aftenmøder, konferencer osv der strækker sig udover den almindelige arbejstid er ganske ulidelige og hjertenskærende...

Anmeld

8. oktober 2010

Bayze

JulieE skriver:

Jeg arbejder 25 timer om ugen + 12 timer hver anden weekend. Det er super lækkert. Jeg har fri hver dag kl 13 og har god tid til at handle, klare praktiske ting og stadig hente ungerne tidligt

Hvor fedt! Må man spørge hvad du laver?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.