Bayze skriver:
Det der udtryk "hænge i skørter" er også slidt, fortærsket og i øvrigt misvisende, hvert fald i forhold til hvad jeg mener. Så det fortryder jeg egtnlig at jeg brugte.
Jeg er meget enig med dig i at hvis begge forældre arbejder fuld tid så kan de få timer der er til samvær med børnene let blive til sådan noget krampagtigt "kvalitetstid" hvor man med vold og magt skal hygge og relatere helt vildt. Og der er alt for lidt tid til bare at være sammen eller i nærheden som du ganske rigtigt siger...
Men jeg vil fastholde at hvis jeg havde muligheden for at gå på deltid, så ville jeg synes det var optimalt hvis mit barn var i en god institution fx halvdags. Jeg har altså svært ved at se hvordan det ellers er at mit barn skulle få socialt samvær med andre børn. Og helt at blive hjemmegående, sådan for en længere periode, det er nok alligevel heller ikke helt mig. Og jeg tror altså på den der med at det også er vigtigt at holde mor glad. Men pt er jeg sgu ikke glad for udsigterne til fuld tid og et barn i institution hele dagen, SLET ikke - jeg er grædefærdig..
Pyha, jeg kan godt forstå det slet ikke er til at bære at skulle tilbage på fuld tid, hvis du har helt almindelige "stive" arbejdstider og transport og det hele.
Familie og venner har altid syntes at vi har haft et vildt underligt arbejdsliv med mange rejser, og så ellers lange perioder med meget fleksible arbejdsvilkår, men nu skal vi virkelig høste gevinsten af de utraditionelle arbejdsforhold. Den største kamel at sluge bliver at være væk hjemmefra i længere perioder, men det er heldigvis ikke aktuelt endnu for mig, og når det kommer er jeg jo helt sikker på at Rupert vil være en tryg base for Johanna og kan have god tid til hende mens jeg er væk.
Hvornår skal du begynde på arbejde igen?
Anmeld