Det der med de "populære" herinde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Ja det her er på ingen måder et brokke brokke negativt indlæg, men tænker bare det er svært at undgå den opdeling mellem de populære/kendte herinde og de mindre kendte..... Både pga. de tråde med "hvem husker du for hvad", ja måske er det ikke hensigten at det skal udelukke nogen, men der er jo ingen tvivl om at det er dem der er herinde mest/er de mest kendte/populære der gang på gang bliver nævnt, samt "Tillykke" trådene som decideret kun siger tillykke hvis der er en enkelt "kendt" der har fødselsdag...... Men uden at nævne de 15-20 andre "almindelige" der har fødselsdag samme dag.....

Syntes bare det er lidt ærgeligt.... Især hvis det skubber de nye/mindre kendte ud.........

Så synes jeg at du skal påtage dig den opgave det er, at sætte dig ned, og oprette fødselsdagsindlæg hver eneste dag, på alle de der har fødselsdag, eller har et barn der har fødselsdag

Du går jo altså heller ikke rundt til alle mulige fremmede bare for at sige hej, i tilfælde af at ingen andre har gjort det vel... Men hvis du har en bekendt eller en veninde, og du ser vedkommende i køen foran dig i Netto, så siger du jo pænt hej til din ven/bekendte, men du stiller dig jo ikke op og sludrer løs med resten af køen vel...

jeg synes ikke i kan klandre os der husker nogen, for at gøre netop det... Hvis ikke der var nogen der huskede hinanden, eller var mere aktive end andre, så ville siden jo altså gå helt i stå og være lige så kedelig som mange andre sider....

jeg synes det er noget pis rent ud sagt, at blive sur over at nogle har en form for et venindeforhold som altså bare ikke rækker til alle....

I mit virkelige liv er jeg jo heller ikke veninder med alle jeg møder på min vej altså.

Hvis nogen føler sig glemt, må man selv sørge for at gøre opmærksom på sig, ved at deltage mere aktivt, og ikke kun sjældent eller overfladisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Så synes jeg at du skal påtage dig den opgave det er, at sætte dig ned, og oprette fødselsdagsindlæg hver eneste dag, på alle de der har fødselsdag, eller har et barn der har fødselsdag

Du går jo altså heller ikke rundt til alle mulige fremmede bare for at sige hej, i tilfælde af at ingen andre har gjort det vel... Men hvis du har en bekendt eller en veninde, og du ser vedkommende i køen foran dig i Netto, så siger du jo pænt hej til din ven/bekendte, men du stiller dig jo ikke op og sludrer løs med resten af køen vel...

jeg synes ikke i kan klandre os der husker nogen, for at gøre netop det... Hvis ikke der var nogen der huskede hinanden, eller var mere aktive end andre, så ville siden jo altså gå helt i stå og være lige så kedelig som mange andre sider....

jeg synes det er noget pis rent ud sagt, at blive sur over at nogle har en form for et venindeforhold som altså bare ikke rækker til alle....

I mit virkelige liv er jeg jo heller ikke veninder med alle jeg møder på min vej altså.

Hvis nogen føler sig glemt, må man selv sørge for at gøre opmærksom på sig, ved at deltage mere aktivt, og ikke kun sjældent eller overfladisk...

Dvs. hvis man ikke er herinde 24/7 eller skriver om ALT i ens liv, så kan man lige så godt melde sig ud, for så kommer man aldrig ind i varmen....?

Startede sådan set med at skrive at det ikke var for at skabe dårlig stemning jeg oprettede indlægget, men hvis du/i læser i starten, så er jeg jo IKKE den eneste der har det sådan! Og nu er jeg træt af at læse folk skrive stolpe op og stolpe ned om at der skal være plads til alle og til at oprette alle slags indlæg, men sjovt nok når der så bliver oprettet sådan et indlæg her, så farer folk i flint... Hvad pokker er forskellen? I kan lige så vel hoppe let og elegant uden om dette indlæg i stedet for at himle op som jeg kan hoppe uden om jeres indlæg.......... Det gælder vel begge veje! Eller er her kun plads til folk med samme holdning?

Anmeld

30. september 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Ej lad da være....

Jeg er da bestemt ikke misundelig, eller jaloux. Syntes bare det er synd at der gang på gang er folk der skriver i "hvem husker du" trådene at de aldrig bliver nævnt, samt at se folk ønske tillykke til en enkelt, fordi vedkommende er mere aktiv herinde end andre, som også har fødselsdag samme dag........

Faktisk er jeg ikke selv interesseret i opmærksomheden (og derfor også ano) Men jeg syntes det er mærkeligt/ærgeligt at nogle skal fremhæves mere end andre...  Det gør det unægteligt svært for andre at blive "set" herinde, medmindre de skal oprette 100-vis af indlæg blot for at blive set.... Og som Pia skriver, er det ikke engang sikkert det så hjælper........

Okay så se sådan her på det.... Jeg og Zafir kender hinanden IRL, skulle jeg så lade være med at oprette et tillykke indlæg til hende, blot fordi nogen andre bliver jaloux? og så er reaktionen måske i stedet at jeg har en veninde, som tror jeg har glemt hende...

Arj, jeg synes ikke folk har ret til at bestemme hvem der kan lide/huske hvem bedst, og jeg synes ærligt talt at de her tråde om hvem der er kendt og ikke er, er enormt trættende.

Fair nok at du har den mening du har, men jeg forstår ved gud ikke det er nødvendigt at oprette de her "du må ikke skrive til den og den" tråde igen og igen og igen.

Anmeld

30. september 2010

Kløver

mariamiss6 skriver:

Okay så se sådan her på det.... Jeg og Zafir kender hinanden IRL, skulle jeg så lade være med at oprette et tillykke indlæg til hende, blot fordi nogen andre bliver jaloux? og så er reaktionen måske i stedet at jeg har en veninde, som tror jeg har glemt hende...

Arj, jeg synes ikke folk har ret til at bestemme hvem der kan lide/huske hvem bedst, og jeg synes ærligt talt at de her tråde om hvem der er kendt og ikke er, er enormt trættende.

Fair nok at du har den mening du har, men jeg forstår ved gud ikke det er nødvendigt at oprette de her "du må ikke skrive til den og den" tråde igen og igen og igen.

Jeg tror ang fødselsdagsindlæg, at det måske kan være fordi at man jo har mulighed for at skrive det privat, frmefor at lave desiderede indlæg. men ja jeg bliver nu ikke jaloux fordi der bliver lavet et indlæg.

Nogle kender hinanden andre ikke, det kommer jo også an på om man feks bor tæt på hinanden, og feks er i mødregruppe sammen eller andet, eller har fået godt venskab gennem baby.dk, og det synes jeg da bestemt der skla være plads til, synes da der skal være plads til alle, hvilket jeg nu også synes her er

Anmeld

30. september 2010

camillakrath

Jeg blander mig lige - og så alligevel ikke.

Jeg er ret ny herinde, og har valgt ikke at have billede herinde før jeg er 12 uger herinde

MEN ville bare lige sige at ALLE herinde har taget rigtig godt imod mig. Men især "de gamle herinde" og de mere aktive, har været rigtig gode når jeg har haft spørgsmål herinde. Jeg har virkelig oplevet rigtig meget støtte allerede. Og en følelse af at jeg ikke er alene.

Måske bare min måde at fortælle på, at jeg synes det er skønt med nogen "gamle hoveder", der er aktive og vel derfor er "populære" (skørt ord)!!!

Knus fra Camilla

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Har jeg skrevet noget som helst om at der ikke måtte oprettes nogle tråde???

Men igen, du syntes de her tråde er trættende, og jeg syntes "rygklapper" trådene er trættende.... Hvorfor skal jeg ikke have lov at oprette den her tråd så? Der er da ingen forskel... Som du ville have sagt til mig, hop dog uden om tråden her hvis den trætter dig, ingen tvinger dig til at læse den.

Så lad os sige jeg opretter tråden for at se om jeg er den eneste der er træt af de andre tråde, og det var jeg så ikke. Slut færdig.

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Og forresten, du skal ikke bilde mig ind at alle fødselsdagsindlæggene bliver oprettet af folk der kender hinanden...... Og hvis man kender hinanden IRL så tvivler jeg på vedkommende bliver såret over en manglende fødselsdagstråd, da man jo formodentlig har andre kontakt muligheder til vedkommende end nettet......

Anmeld

30. september 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Dvs. hvis man ikke er herinde 24/7 eller skriver om ALT i ens liv, så kan man lige så godt melde sig ud, for så kommer man aldrig ind i varmen....?

Startede sådan set med at skrive at det ikke var for at skabe dårlig stemning jeg oprettede indlægget, men hvis du/i læser i starten, så er jeg jo IKKE den eneste der har det sådan! Og nu er jeg træt af at læse folk skrive stolpe op og stolpe ned om at der skal være plads til alle og til at oprette alle slags indlæg, men sjovt nok når der så bliver oprettet sådan et indlæg her, så farer folk i flint... Hvad pokker er forskellen? I kan lige så vel hoppe let og elegant uden om dette indlæg i stedet for at himle op som jeg kan hoppe uden om jeres indlæg.......... Det gælder vel begge veje! Eller er her kun plads til folk med samme holdning?

Jeg går ud fra du oprettede denne tråd med den hensigt at starte en debat, og debatterer vi ikke emnet nu?

Det handler ikke om at være enige eller være rygklappere....

Det kan godt være du ikke havde til hensigt at skabe en dårlig stemning, men denne slags indlæg skaber ALTID en dårlig stemning, for i bund og grund beskylder du/man jo visse brugere herinde for at være for vellidte... Og siden hvornår blev det en forbrydelse?

Jeg hører tit, at folk synes jeg er en af de kendte, men jeg har så hut jeg visker aldrig fået en tillykketråd. Når jeg endelig opretter en debat selv, er der oftest meget få svar i den, og faktisk ikke engang fra dem jeg snakker med privat... Så jeg synes at de her tråde er enormt deprimerende og generaliserende...

For om jeg fatter hvordan man kan påstå at en som jeg er kendt/populær herinde (hvilket af uransaglige årsager er sket ofte) når jeg samtidig ikke får ret mange svar i mine tråde.... Det er jo faktisk direkte modsigende skulle jeg mene...

Her skal være plads til alle, og jeg synes folk for det meste er rimeligt gode til at være enige om at være uenige om noget. men når det kommer til, at nogle er kendte/populære herinde, så skal alle pludselig trække nallerne til sig, for i den slags tråde er der altid kun plads til svar som dette

----> og Enig! og Hørt! og godt sagt. o.s.v. o.s.v.

Og uanset hvordan du vender og drejer det, så skælder du i virkeligheden folk ud for at være for gode mod andre, eller for at modtage for meget opmærksomhed som de IKKE selv har kaldt på (tillykke trådene for eksempel)... synes du helt ærlig det er fair?

Anmeld

30. september 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Har jeg skrevet noget som helst om at der ikke måtte oprettes nogle tråde???

Men igen, du syntes de her tråde er trættende, og jeg syntes "rygklapper" trådene er trættende.... Hvorfor skal jeg ikke have lov at oprette den her tråd så? Der er da ingen forskel... Som du ville have sagt til mig, hop dog uden om tråden her hvis den trætter dig, ingen tvinger dig til at læse den.

Så lad os sige jeg opretter tråden for at se om jeg er den eneste der er træt af de andre tråde, og det var jeg så ikke. Slut færdig.

Men hvis du kun ville høre om andre var enig med dig, er det her så ikke også en af de der rygklapper tråde, som du selv giver udtryk for at være så træt af?

Eller det er måske kun emnet folk bakker op om, det handler om?

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg kan da sagtens se det må være rigtig sjovt og hyggeligt og være "med" i den kerne der bliver nævnt for alt muligt skægt, helt sikkert og det samme med at der er nogle der opretter tillykke tråde til nogen.....

Måske er det bare i min verden hele tiden holder liv i de gamle og "kendte" (selvom jeg ikke må kalde jer for kendte men hvad pokker skal jeg så kalde jer?) i stedet for at give plads til de nye.... Jeg forstår jo godt i ikke gør det for at udelukke nye, men det er sgu da lidt svært at blive en del af de tråde når det er de samme navne igen og igen der bliver nævnt..... Så er det da klart det er dem folk husker.... Gør jeg jo selv, når jeg læser at alle andre husker den, og den, og den......

Bortset fra det, hvordan kan det skabe dårlig stemning at jeg "beskylder" nogen for at være vellidte?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.