Mumto3 skriver:
Det lyder som en mega sej omgang at komme igennem! Pyha!!!
Må jeg spørge om hvordan det var at tage beslutningen? -og hvad du bagefter tænker om scanningen. Ville du hellere have levet i uvidenhed og gået graviditeten ud eller er du glad for at du fik 'hurtigt' besked og kunne få en abort?
Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg engang har haft en meget ophedet debat om ligepræcis dette spørgsmål med en læge. Vi diskuterede på et teoretisk plan, da ingen af har har prøvet at stå i situationen selv.
Hvis du ikke har lyst til at ribbe op i det, så skal du endelig bare lade være med at svare!!!
Altså jeg var fuldstændig ØDELAGT og var manden også.. det var virkelig DRØMMEbarnet efter vi havde mistet tvillinger kort tid forinden..!!
For det første var det bare SÅ hårdt både at se baby på skærmen også høre hjertelyd, pludselig siger hende der scanner mig at der er noget galt, og at hun kom igen om lidt.. Allerede der begyndte jeg at græde..!!
Vi blev efterladt i rummet i 15min, og derefter kom der to andre. de scannede mig også og de fortalte så at barnet ikke havde udvilket hjerneskalden, sådan at hjernen voksede udenfor babys hoved..! De forklarede os så at der absolut ingen chance var for at baby ville overleve og den ville dø uanset hvad..!!
Beslutningen var derfor "let" for jeg ville simpelthen ikke kunne leve med at mærke baby i maven osv, vokse mig stor på maven, og mærke spark osv, også vide at jeg ikke fik lov at få baby med hjem..!! - efter 1½ times snakken og scanning osv, sku vi tage hjem og vi blev så vist ud til alle de skønne gravide som sad og glædede sig til deres scanning.. vi tud brølede og tror alle kunne høre at det udenfor i venterummet..!!
Jeg gik 3 dage - også fik jeg den kirugisk abort.. det var simpetlhen SÅ hårdt at vide at nu var det slut endnu engang men jeg er glad for min beslutning - for tænk sig at opleve den store kærlighed og miste under eller efter graviditeten.. vi fik så at vide at det sker meget meget sjældent og efterfølgende har vi så fået tilbudt flere scanninger både med Tino og med lillebror - for vi var total paniske og mega bange..
Vil så også lige tilføje at Randers sygehus IKKE behandlede os godt da vi fik det at vide - og efterfølgende var de bestemt hellere ikke gode ved os..!!