Har du fået foretaget en provokeret abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du fået foretaget en provokeret abort.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.517 visninger
69 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2010

Svei

altså en du selv har valgt og ikke fordi der ikke var liv mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

SussieThyssen

Jbk skriver:

altså en du selv har valgt og ikke fordi der ikke var liv mere...

Jeg har sat kryds ved mere end en.
For jeg har fået foretaget 2 kirurgiske for mange år siden.
De var et valg fra min og min læges side, fordi jeg på det tidspunkt ikke måtte få flere. Så det var til fare for mit liv, hvis jeg havde valgt at gennemtrumfe en graviditet.
Og så var der det, at faderen til dem havde gjort mig gravid ved at prikke hul i kondomerne, selvom han vidste at jeg ikke måtte blive det.
Det var forfærdeligt at skulle vælge, men jeg ved også at det var det bedste jeg kunne gøre under de omstændigheder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. september 2010

Valle81

Har svaret nej.......

Har haft en SA  - men det var jo ikke det du sprugte til:0)

Anmeld

29. september 2010

quar20

Ja jeg fik en kirugisk abort da der ved nf scanningen blev vist en baby der manglede at udvikle hjerneskalden, så vi måtte vælge mellem at fortsætte graviditeten og miste under graviditeten eller ved fødslen, eller afslutte graviditeten..!!

Anmeld

29. september 2010

Carina1977

Jeg har aldrig fået en provokeret abort, men har derimod prøvet en spontan abort i 5 uge. Kunne aldrig få mig selv til at få en abort medmindre der var noget meget alvorligt galt med barnet. men er kun imod abort for mit eget vedkommende. jeg ville aldrig dømme nogen der får en abort. dem der får foretaget abort har ofte gennemtænkt det grundigt inden de får det foretaget. Må være en meget svær beslutning

Anmeld

29. september 2010

LouiseNielsen

Nej aldrig.....

Anmeld

29. september 2010

Svei

Dem hvor barnet er sygt eller moderen i livsfare vil jeg ikke mene hører under et fravalg som er frivalligt.

Anmeld

29. september 2010

Kloster

Jeg har svaret ja - kirurgisk abort.

Det var lige efter vores den sidst søn. Jeg ammede og vi passede self på, men åbenbart ikke godt nok. For pludselig fik jeg bare kvalme. Ammede jo, så jeg anede ikke hvor langt jeg var henne.

Vi havde mange problemer i vores ægteskab og det ville ikke kunne holde til et barn mere. Så vi blev enige om en abort.

Jeg har ikke fortrudt det, men jeg har fortrudt, at vi satte os i den situation.

Siden hen har jeg været klar og ønsket et barn mere, men manden har ikke ønsket flere. Vi har 3 super frække og skønne drenge og jeg er færdig med ar få børn. Dog glemmer jeg aldrig aborten, datoen og ca tidspunket for hvornår det skulle have været.

Det var det rigtig valg for os på dette tidspunkt, men jeg gør det ikke igen....

VH Kloster

Anmeld

29. september 2010

Happiness

Jeg fik for 3,5 år siden foretaget en kirugisk abort. Blev gravid på p-piller, og det var bestemt intet ønske. Og var midt i uddannelse, og havde et dprligt forhold til ham der sku være far... Så jeg valgte at få foretaget en abort.

Ville egentilgt have en medicinsk, men da jeg var over 9 uger henne, ville lægen ikke have den skulle være medicinsk. På Hillerød den gang, var grænsen de 9 uger... Og var 9 + 2...

(fandt først ud af at jeg var gravid i 7. uge, og havde haft mens, så vi troede kun jeg var 4+1 henne da jeg var ved egen læge...)

Det var rigtig hårdt psykisk, men fortyder det ikke den dag i dag. Var meget afklaret med at få en abort, da jeg ikke ville kunne give baby det den havde behov for.

Anmeld

29. september 2010

AnneBJ

Nej aldrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.