Har du fået foretaget en provokeret abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

misslea

Jeg har svaret nej....

Da jeg "kun" har været gravid én gang, og det er vores ønskebaby, som gerne skulle komme her en af dagene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

A.

nej og kommer heller ikke til det nogensinde håber jeg

Anmeld

29. september 2010

Diana...

Nej. 

Anmeld

29. september 2010

Mumto3

quar20 skriver:

Ja jeg fik en kirugisk abort da der ved nf scanningen blev vist en baby der manglede at udvikle hjerneskalden, så vi måtte vælge mellem at fortsætte graviditeten og miste under graviditeten eller ved fødslen, eller afslutte graviditeten..!!

Det lyder som en mega sej omgang at komme igennem! Pyha!!!

Må jeg spørge om hvordan det var at tage beslutningen? -og hvad du bagefter tænker om scanningen. Ville du hellere have levet i uvidenhed og gået graviditeten ud eller er du glad for at du fik 'hurtigt' besked og kunne få en abort?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg engang har haft en meget ophedet debat om ligepræcis dette spørgsmål med en læge. Vi diskuterede på et teoretisk plan, da ingen af har har prøvet at stå i situationen selv. 

Hvis du ikke har lyst til at ribbe op i det, så skal du endelig bare lade være med at svare!!!

Anmeld

29. september 2010

klmf

Jeg har altid været frk. hys med mine p-piller (+ kondom hvis det ikke var en fast partner, hvor vi begge var blevet tjekket for diverse) og de få gange, hvor det er glippet, har jeg været så heldig at jeg ikke blev gravid. Hvis jeg var blevet gravid før jeg havde fået min uddannelse eller i hvert fald var godt i gang med den, så tror jeg faktisk jeg havde valgt abort.

Til det med p-pillerne: Hvis man fx har en opkastning eller diarré, så kan pillen være røget med ud og så er det ikke sikkkert i 7 følgende dage. Men det kan jo være man ikke har tænkt på det. Det kan i hevrt fald være en fejlkilde. 

Anmeld

29. september 2010

FrkT

Aldrig. Og kunne heller aldrig finde på det, med mindre barnet fejlede noget alvorligt. Bliver jeg gravid vil jeg være lykkelig og taknemmelig, ligegyldigt hvornår.

Anmeld

29. september 2010

Kløver

SussieThyssen skriver:

Jeg har sat kryds ved mere end en.
For jeg har fået foretaget 2 kirurgiske for mange år siden.
De var et valg fra min og min læges side, fordi jeg på det tidspunkt ikke måtte få flere. Så det var til fare for mit liv, hvis jeg havde valgt at gennemtrumfe en graviditet.
Og så var der det, at faderen til dem havde gjort mig gravid ved at prikke hul i kondomerne, selvom han vidste at jeg ikke måtte blive det.
Det var forfærdeligt at skulle vælge, men jeg ved også at det var det bedste jeg kunne gøre under de omstændigheder.

Kærligst
Sussie

nej hvor forfærdeligt og ondsindet at der blev prikket hul i kondomerne Frygteligt du så blev tvunget til det valg

Anmeld

29. september 2010

Kløver

Jeg har aldrig fået foretaget en abort, er ikke imod abort, synes det er godt der findes en mulighed, men synes dog kun det skal bruges hvis der er en god grund til det, og ikke som feks prevention.

Anmeld

29. september 2010

SussieThyssen

Maja84 skriver:

nej hvor forfærdeligt og ondsindet at der blev prikket hul i kondomerne Frygteligt du så blev tvunget til det valg

Ja, det var heller ikke rart. Han krøb jo til bekendelse omkring det da jeg lynhurtigt blev gravid igen og var splintrende tosset, for jeg kunne ikke få det til at passe.
Hvor blev jeg dog vred. Jeg plejer gerne at sige, at det er den eneste gang i mit liv hvor jeg var tæt på at ville slå et andet menneske ihjel.

Og så vil du jo nok spørge om hvorfor han gjorde det?
Fordi han var sådan en type, der VILLE holde på sine kvinder og VILLE holde på dem ved at gøre dem gravide.
Så derfor.

Det var også derfor jeg begyndte at bruge pessar, så var jeg da sikker på selv at have kontrol over tingene

Anmeld

29. september 2010

Kløver

SussieThyssen skriver:

Ja, det var heller ikke rart. Han krøb jo til bekendelse omkring det da jeg lynhurtigt blev gravid igen og var splintrende tosset, for jeg kunne ikke få det til at passe.
Hvor blev jeg dog vred. Jeg plejer gerne at sige, at det er den eneste gang i mit liv hvor jeg var tæt på at ville slå et andet menneske ihjel.

Og så vil du jo nok spørge om hvorfor han gjorde det?
Fordi han var sådan en type, der VILLE holde på sine kvinder og VILLE holde på dem ved at gøre dem gravide.
Så derfor.

Det var også derfor jeg begyndte at bruge pessar, så var jeg da sikker på selv at have kontrol over tingene

Han har da et seriøst problem, det er jo sygt, og synd det også skulle gå ud over dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.