Har du fået foretaget en provokeret abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

aarhusmor

Ja da jeg var 23 år, fik jeg lavet en. Jeg ville ikke have børn, brugte p-piller og faren havde jeg slået op med.

og så igen da jeg var 27 år, fordi jeg var tvunget til sex.

- Hvis jeg havde haft den viden om fostre jeg har i dag, ville jeg ikke have fået aborter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

wamse

Jeg har har fået foretaget 2 provokerede aborter.

Anmeld

29. september 2010

Sujan

Jeg har fået en abort for 5 år siden...

Anmeld

29. september 2010

SiLiMiMa

jeg fik fjernet tvillinger ved kirurgisk abort i uge 11.....de delte fostersæk og risikoen var for stor for dem..........glemmer aldrig den dag

heise

Anmeld

29. september 2010

Banditten´s mor

Jeg har aldrig fået en provokeret abort. Men jeg blev gravid ved et uheld; kondom sprang, fortrydelsespiller virkedede ikke og ikke nok med det blev jeg gravid uden for livmoderen. Så jeg fik fjernet æggeleder og graviditeten. Man kan så diskutere om det er en abort eller ej. Jeg vil ikke kalde det er en abort idet der ikke var noget at gøre.

Anmeld

29. september 2010

MF<3

Jeg har fået en kirugisk abort, for det første fordi det ikke var planlagt, men blev gravid trods jeg brugte nuvaring og for det andet fordi min kæreste på det tidspunkt ikke kunne overskue et barn mere (han har en datter i forvejen). Jeg kunne vælge imellem og miste ham eller ''barnet''. Så jeg valgte en abort, men det var det hårdeste nogensinde! Jeg valgte også om flere gange, og da indgrebet skulle finde sted, prøvede jeg at løbe fra hospitalet, men fordi jeg allerede havde fået nogle piller, som ville få fosteret til at ''falde ud'' så måtte jeg gennemgå det, for det var for sent at vælge det om. Hvis ikke jeg havde taget de piller, ved jeg faktisk ikke hvad min beslutning så havde været.

Men, jeg vil sige det har været det hårdeste nogensinde at gå igennem, jeg græd stadig over det mere end 1 år senere. Jeg var sur og indebrændt over at jeg skulle sættes i den situation og følte det var min skyld! Jeg var gal på mig selv, og troede aldrig jeg kunne blive gravid igen, fordi jeg sådan bare forspildte min chance. Jeg havde træng til hele tiden at skulle undskylde over for det her ''barn'' som ikke kunne leve. Men jeg tror at den dag idag, var det et rigtigt valg. Men glemmer det aldrig!

Anmeld

29. september 2010

SiLiMiMa

Jbk skriver:

Dem hvor barnet er sygt eller moderen i livsfare vil jeg ikke mene hører under et fravalg som er frivalligt.

ok så misforstod jeg.....ups

så har jeg aldrig fået foretaget en frivillig abort og kommer heller aldrig til det

heise

Anmeld

29. september 2010

L.J.L

Ja, da mig og manden havde været sammen i 1 år blev jeg gravid ved et uheld (var på pillen) Så barnet var absolut ikke ønsket, så det var intet problem for os at sige nej til det på det tidspunkt.

Anmeld

29. september 2010

Frk. Himmelblå

Hej alle

Nu er det ikke for at dømme, men jeg undrer mig altså, og bliver nødt til at spørge:

(Der er mange herinde på baby.dk, som beretter om at være blevet gravide "på p-piller). Helt ærligt: Tog I p-pillerne 100% efter forskrifterne, eller var I mon bare en anelse sjuskede med det?

Bare fordi, det statistisk slet ikke passer med den risiko, der siges at være ved korrekt brug af pillerne (ca.97 % sikkerhed mod graviditet).

Jeg synes bare, det er forkert at sige, man er blevet gravid, mens man tog p-piller, hvis man ikke har taget dem helt rigtigt. I det tilfælde  vil jeg mene, at man er blevet gravid på ganske almindelig vis .

Men jeg tager måske fejl? Er p-piller slet ikke så sikre, som jeg går og tror??! 

-hilsen 

En lidt forvirret person, som troede hun havde styr på det med præventionen... 

Anmeld

29. september 2010

blomst84

Jeg har svaret nej! Men er ikke imod abort på nogen måde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.