Har du fået foretaget en provokeret abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Pige2009

Nej, jeg har ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

SiLiMiMa

FrkT skriver:

Må indrømme at det tænker jeg faktisk slet ikke over. Nu er jeg kun 24 nu, og har bestemt problemer med at blive gravid. Så tvivler på jeg er en af dem der kan blive gravid så sent. Men kommer jeg til det en dag må jeg selvfølgelig tage den derfra. Men der er immervæk 30 år til, og det sker højst sandsynligt ikke, så gider ikke tage bekymringerne på forskud.

Det jeg mener er at ja, jeg er klart imod abort, i hvert fald for mig selv, som sagt med mindre barnet fejler noget alvorligt (eller jeg blev gravid ved en voldtægt - er blevet voldtaget en gang, og var jeg blevet gravid der havde jeg uden tvivl valgt en abort).

Jeg mener bare man skal prise sig lykkelig for de børn man kan få, uanset om det lige er planlagt her og nu eller ej, når vi nu er så mange som går rundt og ikke bare kan få de børn vi gerne vil have.

Og jeg ser ikke ned på folk som får aborter pga. at det ikke lige passer ind i planerne at få det barn nu og her, men forstår dem absolut ikke. Men det er deres valg, og det er dem der skal leve med det. Jeg ville bare ikke selv kunne.

jeg er helt enig med dig MEN man ved det selvfølgelig aldrig 100% før man selv står i situationen og er NØDT TIL at vælge frem for bare at spekulere over HVIS.......

heise

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

SeptemberBaby skriver:

Hej alle

Nu er det ikke for at dømme, men jeg undrer mig altså, og bliver nødt til at spørge:

(Der er mange herinde på baby.dk, som beretter om at være blevet gravide "på p-piller). Helt ærligt: Tog I p-pillerne 100% efter forskrifterne, eller var I mon bare en anelse sjuskede med det?

Bare fordi, det statistisk slet ikke passer med den risiko, der siges at være ved korrekt brug af pillerne (ca.97 % sikkerhed mod graviditet).

Jeg synes bare, det er forkert at sige, man er blevet gravid, mens man tog p-piller, hvis man ikke har taget dem helt rigtigt. I det tilfælde  vil jeg mene, at man er blevet gravid på ganske almindelig vis .

Men jeg tager måske fejl? Er p-piller slet ikke så sikre, som jeg går og tror??! 

-hilsen 

En lidt forvirret person, som troede hun havde styr på det med præventionen... 

Laura er lavet på P-piller, som jeg altid har taget punktligt dag efter dag og jeg var meget påpasselig netop i den situation, jeg dengang stod i, så intet sjusk her, men det endte alligevel ud i en graviditet...

Anmeld

29. september 2010

Svei

FrkT skriver:

Må indrømme at det tænker jeg faktisk slet ikke over. Nu er jeg kun 24 nu, og har bestemt problemer med at blive gravid. Så tvivler på jeg er en af dem der kan blive gravid så sent. Men kommer jeg til det en dag må jeg selvfølgelig tage den derfra. Men der er immervæk 30 år til, og det sker højst sandsynligt ikke, så gider ikke tage bekymringerne på forskud.

Det jeg mener er at ja, jeg er klart imod abort, i hvert fald for mig selv, som sagt med mindre barnet fejler noget alvorligt (eller jeg blev gravid ved en voldtægt - er blevet voldtaget en gang, og var jeg blevet gravid der havde jeg uden tvivl valgt en abort).

Jeg mener bare man skal prise sig lykkelig for de børn man kan få, uanset om det lige er planlagt her og nu eller ej, når vi nu er så mange som går rundt og ikke bare kan få de børn vi gerne vil have.

Og jeg ser ikke ned på folk som får aborter pga. at det ikke lige passer ind i planerne at få det barn nu og her, men forstår dem absolut ikke. Men det er deres valg, og det er dem der skal leve med det. Jeg ville bare ikke selv kunne.

Man skal vel også prise sig lykkelig for at børn i dagens Danmark har de bedste betingelser for at være lykkelige...at man som mor ikke behøver at få ødelagt sit liv fordi man ikke selv kan vælge om man ønsker børn..

Jeg er lykkelig for de børn jeg har fået, men helt ærligt, så ville flere børn og ikke ønskedebørn for mig bestemt ikk være lykken, men nok mre ulykken...

Anmeld

29. september 2010

FrkT

Heise skriver:

jeg er helt enig med dig MEN man ved det selvfølgelig aldrig 100% før man selv står i situationen og er NØDT TIL at vælge frem for bare at spekulere over HVIS.......

heise

Det er selvfølgelig rigtigt.

Man kan aldrig vide noget helt bestemt, før man står i situationen. Men som jeg har det nu ville jeg aldrig kunne gøre det. Og tvivler også på det ændrer sig.... men du har ret.

Anmeld

29. september 2010

SiLiMiMa

FrkT skriver:

Det er selvfølgelig rigtigt.

Man kan aldrig vide noget helt bestemt, før man står i situationen. Men som jeg har det nu ville jeg aldrig kunne gøre det. Og tvivler også på det ændrer sig.... men du har ret.

det har du også - klappe klappe ryg

Anmeld

29. september 2010

FrkT

Jbk skriver:

Man skal vel også prise sig lykkelig for at børn i dagens Danmark har de bedste betingelser for at være lykkelige...at man som mor ikke behøver at få ødelagt sit liv fordi man ikke selv kan vælge om man ønsker børn..

Jeg er lykkelig for de børn jeg har fået, men helt ærligt, så ville flere børn og ikke ønskedebørn for mig bestemt ikk være lykken, men nok mre ulykken...

Det er helt rigtigt. Der er meget forskel på at få børn her og fx i et u-land.

Kan godt se at når du har det som du har det nu, så ville det kunne ødelægge det for dig at få flere børn.

Tror altid kun man kan svare ud fra hvordan man selv har det nu og her, og det afhænger jo meget af ens situation. Og lige nu ville jeg være ovenud lykkelig for bare at få ét barn (selvom jeg inderst inde ønsker at få 5 eller 7 børn). Man lærer virkelig at sætte pris på ting, når man ikke bare kan få dem som man vil.

Anmeld

29. september 2010

FrkT

Heise skriver:

det har du også - klappe klappe ryg

Anmeld

29. september 2010

JustAnotherName

Nej - Ikke af eget valg!

Men jeg har haft en ufrivillig abort, hvor jeg med stikpiller fik fremprovokeret menstruation, så jeg selv kunne abortere ved at bløde fosteret ud.

På INGEN måder nogen behagelig oplevelse!!

Anmeld

29. september 2010

Svei

FrkT skriver:

Det er helt rigtigt. Der er meget forskel på at få børn her og fx i et u-land.

Kan godt se at når du har det som du har det nu, så ville det kunne ødelægge det for dig at få flere børn.

Tror altid kun man kan svare ud fra hvordan man selv har det nu og her, og det afhænger jo meget af ens situation. Og lige nu ville jeg være ovenud lykkelig for bare at få ét barn (selvom jeg inderst inde ønsker at få 5 eller 7 børn). Man lærer virkelig at sætte pris på ting, når man ikke bare kan få dem som man vil.

Det er jo individuelt hvornår et barn ville ødelægge mere end gavne...det hele handler om hvem man er og hvor man er...alle børn burde være ønskede og dem der ikke er burde ikke blive til børn.,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.