Indlæg nr 1000 :p

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Susanne79

Shibby skriver:

Mange tak for svar

sosu assistent-hvad laver såen en på en fødegang??

Kan ikk lige huske dit brugernavn,men du stillede spørgsmål om sosu udd vs jordemoder. Jeg fandt oplysningerne på http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.aspx

pretty butterfly,-hvor sejt

Jeg læste matematik sidste sommer netop pga mit problem! Men det hjalp ikke. Ingen af lærerne kunne hjælpe mig med at forstå noget ,og ligemeget hvad jeg prøvede på så gav det ingen mening at glo på tallene

Pia,-Når det handler om noget så vigtigt som det her,så skal jeg bare vælge rigtigt. Jeg er før startet på noget hvor jeg sagde : JEG SKAL!!! Men jeg gad ikke det erhverv og det resulterede i at jeg droppede ud. Jeg vil ikke starte på noget eeen gang til,for jeg har prøvet mega meget taget min alder i betragtning. Det skal bare være det rigtige. Udelukkelsesmetoden..Der er ikk så meget tilbage. Her i morgen kan jeg ringe til jobcenteret og be om en vejleder så jeg kan få adgang til minfremtid.dk og få bestilt tid ved en uu vejleder inden jeg brænder sammen med alt det her!

susanne: Har faktisk været på en pruduktionsskole hvor jeg afprøvede både webdesing,grafisk design. Det var heller ikke det rigtige. Lyder satme som en kamp. Hvordan kunne du fortsætte efter de nederlag? Samme spørgsmål til pretty butterfly

Mangler inspirationskilder så giv bare los

12.000 indlæg..syret...

Jeg tror bare at det handler om at være fokuseret, målrettet, vælge noget der har interesse og for mit vedkommende, vælge noget hvor der veksler mellem praktik og skole, da jeg ellers bliver hurtig skoletræt. Alt dette kryderet med rigtig meget STÆDIGHED. 

Men tror måske også at sosuass er den bedste vej frem for dig. Og ja, der er sosu ass på fødegange, der var i hvert fald en med da jeg fødte......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Shibby skriver:

Tak.. Sad og fattede lidt hat med trin2

Så man kan hoppe direkte ind på sosu skolen og tage de niveauer der skal til for at komme på jordemoderskolen eller betød trin 2 at trin et er sosu udd og at man derefter skal læse til trin2 som så er assistent??

Lost..

Trin 1 er SoSu hjælper. Trin 2 er SoSu Assistent. Du skal tage hjælperen først, og så assistenten bagefter. Så kan du søge ind på Jordemoderen via. kvote 2. Mener der er nogle fag som skal være bestået for du kan søge kvote to. Altså SoSu ass. + specifikke fag som skal være afsluttet pp. f.eks. C niveau, men mener de bliver afsluttet under SoSu Ass. uddannelsen. Så det burde ikke være et problem. 

På ug.dk står der hvilke fagkrav der er. 

Anmeld

26. september 2010

karina1980

Shibby skriver:

Mange tak for svar

sosu assistent-hvad laver såen en på en fødegang??

Kan ikk lige huske dit brugernavn,men du stillede spørgsmål om sosu udd vs jordemoder. Jeg fandt oplysningerne på http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.aspx

pretty butterfly,-hvor sejt

Jeg læste matematik sidste sommer netop pga mit problem! Men det hjalp ikke. Ingen af lærerne kunne hjælpe mig med at forstå noget ,og ligemeget hvad jeg prøvede på så gav det ingen mening at glo på tallene

Pia,-Når det handler om noget så vigtigt som det her,så skal jeg bare vælge rigtigt. Jeg er før startet på noget hvor jeg sagde : JEG SKAL!!! Men jeg gad ikke det erhverv og det resulterede i at jeg droppede ud. Jeg vil ikke starte på noget eeen gang til,for jeg har prøvet mega meget taget min alder i betragtning. Det skal bare være det rigtige. Udelukkelsesmetoden..Der er ikk så meget tilbage. Her i morgen kan jeg ringe til jobcenteret og be om en vejleder så jeg kan få adgang til minfremtid.dk og få bestilt tid ved en uu vejleder inden jeg brænder sammen med alt det her!

susanne: Har faktisk været på en pruduktionsskole hvor jeg afprøvede både webdesing,grafisk design. Det var heller ikke det rigtige. Lyder satme som en kamp. Hvordan kunne du fortsætte efter de nederlag? Samme spørgsmål til pretty butterfly

Mangler inspirationskilder så giv bare los

12.000 indlæg..syret...

en sosu ass. står for alt det praktiske på stuen og hjælper JM, så det eneste JM skal er at mærke maven og mærke indvendigt.

de sosuer jeg har haft med har vejet, målt og hygget om mig bagefter, hvor JM har stået for det "kedelige" såsom at mærke efter og binde navlestreng.

det var lidt det samme da jeg var med til min søsters fødsel JM var hende den "lede" der konstant skulle mærke eller ligge nyt drop osv og sosuen sørgede for hyggen, mad og alt det praktiske.

Anmeld

26. september 2010

Ann.

Undskyld men jeg fatter altså intet? Det er med at sige man ikke kan - den holder bare ikke!

Jeg er selv smask dårlig til matematik og dansk - jeg er selv lige startet på sygeplejefagpakken, og der har vi dansk på A niveau, det går sygt hurtigt og man skal virkelig hænge i. Vi har lige afleveret en opgave og jeg var grædefærdig, seriøst! Jeg følte mig som fiasko, stupid og overhovedet ikke klog. Men jeg kæmpe som bare fanden med den opgave og fik den afleveret og jeg synes faktisk at den var godt.

Jeg har altid troet på det med at - hvis man ikke gider noget, så lærer man det heller ikke. Måske er det det der er problemet med din matematik og alt det uddannelseshalløj?

Du bliver nød til at spænde hjelmen og så komme ud af det der brokstadie - få noget ud af dit liv! Er det som jordemoder, så gør det!

Anmeld

26. september 2010

Shibby

Hmm..Måske ville det ikke være det værste i verden..sosu assistent..  SKAL man så have forløb på plejehjem under hjælper uddannelsen eller er der andre alternativer?

Tak for svar.. Er så småt begyndt at tro at jeg bør give det en chance. Skal under alle omstændigheder tale med en uu vejleder inden jeg kaster mig ud i noget

Anmeld

26. september 2010

Shibby

TrineLærke skriver:

Undskyld men jeg fatter altså intet? Det er med at sige man ikke kan - den holder bare ikke!

Jeg er selv smask dårlig til matematik og dansk - jeg er selv lige startet på sygeplejefagpakken, og der har vi dansk på A niveau, det går sygt hurtigt og man skal virkelig hænge i. Vi har lige afleveret en opgave og jeg var grædefærdig, seriøst! Jeg følte mig som fiasko, stupid og overhovedet ikke klog. Men jeg kæmpe som bare fanden med den opgave og fik den afleveret og jeg synes faktisk at den var godt.

Jeg har altid troet på det med at - hvis man ikke gider noget, så lærer man det heller ikke. Måske er det det der er problemet med din matematik og alt det uddannelseshalløj?

Du bliver nød til at spænde hjelmen og så komme ud af det der brokstadie - få noget ud af dit liv! Er det som jordemoder, så gør det!

Hvis man er smaskdårlig,-hvilket niveau svare det så til?

Selvfølgelig. Men det kræver man er målrettet,hvilket jeg ikke er før jeg føler mig sikker nok til at tage springet i det her tilfælde

Anmeld

26. september 2010

Ann.

Shibby skriver:

Selvfølgelig. Men det kræver man er målrettet,hvilket jeg ikke er før jeg føler mig sikker nok til at tage springet i det her tilfælde

Jeg tror lige at jeg kan klarer matematik på 2-3. klasses niveau.

Ej jeg fatter ikke en bjælde af matematik.

Men synes livet er for kort til at brokke sig - og til at være for lang tid om at tage en beslutning.

Anmeld

26. september 2010

Snefnug1984

Shibby skriver:

Hvis man starter fra cero med et fag, plejer det at være på E eller D niveau alt efter hvor du læser.. Da jeg gik på HHX, startede de fleste fag på C niveau og sluttede på A niveau efter de 3 år.. På fx. HG er nogle af fagene på E og/eller D niveau

Anmeld

26. september 2010

BabyMus

Shibby skriver:

Det siger jo det meste!  

Jeg mangler noget at give mig til..!

Havde en samtale i går der fik mig til at tænke på det her uddannelsespis en gang til.

Blev spurgt om hvis jeg bare skulle sige noget ud i det blå hvor jeg tror jeg ikk køre død i mit arbejde,-hvad det så skulle være. Mit svar: Jordemoder. Vil vildt gerne. Kan ikke. Jeg er ekstrem dårlig til matematik. Ellers ville min vej være sosu,trin 2. Det vil give adgang til jordemoderskolen. Men jeg kan ikke! Hva så.. Seriøst. Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge mit liv på. Mit liv har sofare været hårdt nok i sigselv. Det er tit svært bare at leve. Hvordan fanden finder jeg så svaret- og hvor. Hvad skal jeg

Butik-udelukket. politiet-udelukket. skolelærer. udelukket. salg og service. udelukket. bygningsmaler-udelukket. pædagogmedhjælper-udelukket. jordemoder-næsten udelukket.

Hvad er der så tilbage.. Jeg hader at jeg er kørt fast og ikk ved hvilken vej jeg skal vælge! GRRR sgu pis og møg! Jeg topper sikkert 2000 indlæg ved juletid

Indlæg nr 1000

Jamen tillykke med indlæg nr. 1000

Med hensyn til uddannelse, så synes jeg da det er lidt synd, hvis du bare brænder så meget for at blive jordemoder, og det virkelig er noget du vil, at den dumme matematik skal afholde dig fra det. Som det også er blevet nævnt, kan du så ikke tage ekstra matematik timer på en eller anden måde? Eller hvad med som du selv nævnte sosu trin 2 (nu er jeg ikke lige inde i det der) men kan du så ikke gå den vej?

Jeg er selv uddannet kontorassistent med speciale i administration, da jeg bare vidste at jeg ikke kunne klare at komme på gymnasiet, så det blev en HG. Jeg er heller ikke god til matematik og det var mit hadefag igennem skolen. Men nu, har jeg arbejdet 7 år i bogholderi / økonomiafdeling, så tal tal tal tal tal, men det betyder ikke noget det med matematikken, for det er en helt anden måde det her, selvom det er med tal.

Ja, ved ikke lige om du kan bruge mit indlæg så meget, synes bare jeg ville skrive, for det er da næsten synd hvis du så brændende ønsker dig det, og så skal blive forhindret med et eneste fag. Det er da bare øv at skulle give op på forhånd, især når du er så ung. Der er jo mange der slet ikke ved hvad de vil.

Håber du finder ud af noget, jeg synes helt klart du skal gå efter at blive jordemoder, man kan høre på dig hvor meget du vil det. Lad bare den matematik komme an!

Held og lykke med det. (:

Anmeld

26. september 2010

Sabrina2014

mor-til-vanessa skriver:

bare lige lidt info. man kan ikke bruge hg til at komme ind på jordemoderskolen. 

Nej hvis du kigger længere oppe snakker jeg også om kontorassistent :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.