Shibby skriver:
Det siger jo det meste!
Jeg mangler noget at give mig til..! 
Havde en samtale i går der fik mig til at tænke på det her uddannelsespis en gang til.
Blev spurgt om hvis jeg bare skulle sige noget ud i det blå hvor jeg tror jeg ikk køre død i mit arbejde,-hvad det så skulle være. Mit svar: Jordemoder. Vil vildt gerne. Kan ikke. Jeg er ekstrem dårlig til matematik. Ellers ville min vej være sosu,trin 2. Det vil give adgang til jordemoderskolen. Men jeg kan ikke! Hva så.. Seriøst. Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge mit liv på. Mit liv har sofare været hårdt nok i sigselv. Det er tit svært bare at leve. Hvordan fanden finder jeg så svaret- og hvor. Hvad skal jeg 
Butik-udelukket. politiet-udelukket. skolelærer. udelukket. salg og service. udelukket. bygningsmaler-udelukket. pædagogmedhjælper-udelukket. jordemoder-næsten udelukket.
Hvad er der så tilbage.. Jeg hader at jeg er kørt fast og ikk ved hvilken vej jeg skal vælge! GRRR sgu pis og møg! Jeg topper sikkert 2000 indlæg ved juletid 

Indlæg nr 1000 
Jamen tillykke med indlæg nr. 1000 
Med hensyn til uddannelse, så synes jeg da det er lidt synd, hvis du bare brænder så meget for at blive jordemoder, og det virkelig er noget du vil, at den dumme matematik skal afholde dig fra det. Som det også er blevet nævnt, kan du så ikke tage ekstra matematik timer på en eller anden måde? Eller hvad med som du selv nævnte sosu trin 2 (nu er jeg ikke lige inde i det der) men kan du så ikke gå den vej?
Jeg er selv uddannet kontorassistent med speciale i administration, da jeg bare vidste at jeg ikke kunne klare at komme på gymnasiet, så det blev en HG. Jeg er heller ikke god til matematik og det var mit hadefag igennem skolen. Men nu, har jeg arbejdet 7 år i bogholderi / økonomiafdeling, så tal tal tal tal tal, men det betyder ikke noget det med matematikken, for det er en helt anden måde det her, selvom det er med tal.
Ja, ved ikke lige om du kan bruge mit indlæg så meget, synes bare jeg ville skrive, for det er da næsten synd hvis du så brændende ønsker dig det, og så skal blive forhindret med et eneste fag. Det er da bare øv at skulle give op på forhånd, især når du er så ung. Der er jo mange der slet ikke ved hvad de vil.
Håber du finder ud af noget, jeg synes helt klart du skal gå efter at blive jordemoder, man kan høre på dig hvor meget du vil det. Lad bare den matematik komme an!
Held og lykke med det. (: