Indlæg nr 1000 :p

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Mille83

Shibby skriver:

Jeg kan tale non stop om graviditet og fødsel,elsker gravide og vil hjælpe dem det jeg kan! ^^ Meeen den forbandede matematik afholder mig fra det! Jeg sucks til tal. Hvor andre er ordblind er jeg talblind. Jeg fatter ikk en bjælde af det,og der blir der så sat en stopper for den drøm

For lav til politiskolen,-talte med poltiet da jeg var 15. Efter en ubehagelig oplevelse i feb har jeg udelukket skolelærer. Resten af det nævnte har jeg prøvet

handelskolen.. Det er bare ikke mig. Men hvad er overhovedet mig. It sucks..

Tænkte på hvad med Sundhedsplejerske? - Ved ikke hvilken uddannelse det kræver, men der kan du hjælpe dem der HAR været gravide...  -- Samt se en masse søde babyer, hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

prettybutterfly

Mille83 skriver:

Tænkte på hvad med Sundhedsplejerske? - Ved ikke hvilken uddannelse det kræver, men der kan du hjælpe dem der HAR været gravide...  -- Samt se en masse søde babyer, hehe

Det kræver en sygeplejerske uddannelse og derefter kan man tage en efteruddannelse til sundhedsplejerske

Anmeld

26. september 2010

Susanne79

Shibby skriver:

Har faktisk overvejet tatovør da jeg er god til kunst og design  

har du overvejet grafiker eller multimediedesigner?? måske bogtrykker??

er selv total talspasser ( i sådan en grad at jeg blev anbefalet at tage en sproglig uddannelse da jeg skulle fra folkeskole......) men jeg har nu suppleret min sproglige studentereksamen( som jeg VIRKELIG måtte knokle for) med en handelseksamen, en butiksuddannelse samt økonomiuddannelse, så ALT kan lade sig gøre, hvis man bare virkelig VIL......

Anmeld

26. september 2010

Trolde_mor

Hm.. syntes da det virker meget lige til - du skal da bare være sosu assistent! Ingen mat. kort uddannelse og du kan arbejde på fødegang sammen med jordmødre og være med til fødsler

Anmeld

26. september 2010

Pia.

Tillykke med indlæg nummer 1000... (puha gad vide hvor mange jeg har skrevet)

Med den holdning du har der - så kan jeg godt forstå du ikke KAN de forskellige ting - og det her skal ikke læses negativt... Har du prøvet at sige til dig selv JEG SKAL ... Det er ikke et spørgsmål om du KAN, men nogen gange er man nød til at springe ud i ting man ikke troede man kunne og så give sig til at kæmpe...

Du skriver du er dårlig til matematik... Men det er jo nogle år siden du gik ud af folkeskolen - var vi ikke alle sammen lidt dårlige til et eller andet fag - jeg var super dårlig til sprog, men efter jeg er blevet voksen har jeg fundet det interesant at lære at der findes andre sprog end bare det Danske - så jeg har sagt til mig selv, muligt jeg ikke føler jeg kan, men jeg skal sgu prøve ....

Shibby - jeg syntes det er syndt for dig at du vælger at sige til dig selv du ikke kan - for måske rummer du meget mere end du selv er klar over - du skal bare turde prøve...

Held og lykke med at følge dine drømme, jeg håber du finde modet til at springe ud i det en dag og blive det du inderst inde drømmer om....

Knus fra Pia.

P.s - et lille eksempel kunne være min mor - som gik ud af folkeskolen og aldrig blev til noget for hun kunne ikke... hun arbejdede ufaglært i mange mange år som pædagogmedhjælper og hjemmehjælper - En dag tog fanden ved hende og nu ville hun blive til noget - så I en alder af 50 år gik hun i gang med at læse til Sosu hjælper - hun gik der fra som den eneste i klassen med et 12 tal og i dag er hun videre og i gang med susu ass. uddannelsen...  Hun vil som 53 årig være færdig med sin uddannelse og forhåbentlig have 10 gode år på arbejdsmarket - hun drømmer som dig om jordemoder, men har udelukket det og vil nu gerne være assistenten ved siden at jordemoderen

HELD OG LYKKE....

Anmeld

26. september 2010

Mamalou

prettybutterfly skriver:

Aj jeg bliver nødt til at fortælle dig en hemmelighed jeg ik har fortalt ret mange og faktisk er ret flov over!! Jeg har også været totalt matematik spadser MEN er bevis på den KAN lykkes. Jeg har præsteret at læse Matematik B niveau, ikke 1 gang, heller ikke 2 gange men 3!!!!!!!!!!! 3 gange¨før det lykkedes for mig at komme igennem det, og bestå! Efter 3. forsøg (hvor jeg gik helt kold til mudtligt eksamen og var ved at dø) tog jeg mat A niveau hvor jeg efter 1. gang fik 4 i skriftligt men 10 i mundligt! Og nu læser jeg til læge på KBH universitet. Og jeg er SÅÅÅÅ lykkelig for jeg KÆMPEDE FOR VANVITTIGT. Altså folk troede jo jeg var dum i hovedet da jeg forsøgte for 3. gang MEN jeg VILLE det bare så dybt i mit hjerte.

Så HVIS det er jordemoder du VIRKELIG brænder for, så skylder du altså dig selv at prøve det matematik igen og igen til det lykkes! Trust me, det ER det værd!!

En kærlig hilsen Fra Mona

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

Det er da ingenting. Du har et godt stykke op til Dorte (MoarJ) der har lavet små 12.000 indlæg

Jeg håber for dig, at du finder din drømmeuddannelse, selvom det kan være en jungle uden lige!

Anmeld

26. september 2010

Shibby

Mange tak for svar

sosu assistent-hvad laver såen en på en fødegang??

Kan ikk lige huske dit brugernavn,men du stillede spørgsmål om sosu udd vs jordemoder. Jeg fandt oplysningerne på http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.aspx

pretty butterfly,-hvor sejt

Jeg læste matematik sidste sommer netop pga mit problem! Men det hjalp ikke. Ingen af lærerne kunne hjælpe mig med at forstå noget ,og ligemeget hvad jeg prøvede på så gav det ingen mening at glo på tallene

Pia,-Når det handler om noget så vigtigt som det her,så skal jeg bare vælge rigtigt. Jeg er før startet på noget hvor jeg sagde : JEG SKAL!!! Men jeg gad ikke det erhverv og det resulterede i at jeg droppede ud. Jeg vil ikke starte på noget eeen gang til,for jeg har prøvet mega meget taget min alder i betragtning. Det skal bare være det rigtige. Udelukkelsesmetoden..Der er ikk så meget tilbage. Her i morgen kan jeg ringe til jobcenteret og be om en vejleder så jeg kan få adgang til minfremtid.dk og få bestilt tid ved en uu vejleder inden jeg brænder sammen med alt det her!

susanne: Har faktisk været på en pruduktionsskole hvor jeg afprøvede både webdesing,grafisk design. Det var heller ikke det rigtige. Lyder satme som en kamp. Hvordan kunne du fortsætte efter de nederlag? Samme spørgsmål til pretty butterfly

Mangler inspirationskilder så giv bare los

12.000 indlæg..syret...

Anmeld

26. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

CamiRon skriver:

Hej Katharina.

Hvad mener du med sosu trin 2? Jeg er uddannet sosuass. og kunne rigtig godt tænke mig at læse videre til noget f.eks. jordemoder, men hvad kræver det? Ved du noget? Skal man igennem sygeplejerskeuddannelsen først?  Alle de spørgsmål en søndag morgen om noget jeg sikkert ku finde på nettet, men du fangede jeg lige dit indlæg!

Måtte lige svare her

Trin 2 er SoSu assistenten. Du kan søge ind på Jordemoder via kvote 2 med en SoSu assistent udd. Der er nogle fag som skal være bestået på sæligt niveau, men mener du har modtaget dem på din assistent udd. 

Kig evt. på ug.dk der står nærmere om optagelseskrav på de enkelte jordemoder uddannelses steder i DK.

Anmeld

26. september 2010

Shibby

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Måtte lige svare her

Trin 2 er SoSu assistenten. Du kan søge ind på Jordemoder via kvote 2 med en SoSu assistent udd. Der er nogle fag som skal være bestået på sæligt niveau, men mener du har modtaget dem på din assistent udd. 

Kig evt. på ug.dk der står nærmere om optagelseskrav på de enkelte jordemoder uddannelses steder i DK.

Tak.. Sad og fattede lidt hat med trin2

Så man kan hoppe direkte ind på sosu skolen og tage de niveauer der skal til for at komme på jordemoderskolen eller betød trin 2 at trin et er sosu udd og at man derefter skal læse til trin2 som så er assistent??

Lost..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.