Indlæg nr 1000 :p

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Vingummien

Shibby skriver:

Det siger jo det meste!  

Jeg mangler noget at give mig til..!

Havde en samtale i går der fik mig til at tænke på det her uddannelsespis en gang til.

Blev spurgt om hvis jeg bare skulle sige noget ud i det blå hvor jeg tror jeg ikk køre død i mit arbejde,-hvad det så skulle være. Mit svar: Jordemoder. Vil vildt gerne. Kan ikke. Jeg er ekstrem dårlig til matematik. Ellers ville min vej være sosu,trin 2. Det vil give adgang til jordemoderskolen. Men jeg kan ikke! Hva så.. Seriøst. Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge mit liv på. Mit liv har sofare været hårdt nok i sigselv. Det er tit svært bare at leve. Hvordan fanden finder jeg så svaret- og hvor. Hvad skal jeg

Butik-udelukket. politiet-udelukket. skolelærer. udelukket. salg og service. udelukket. bygningsmaler-udelukket. pædagogmedhjælper-udelukket. jordemoder-næsten udelukket.

Hvad er der så tilbage.. Jeg hader at jeg er kørt fast og ikk ved hvilken vej jeg skal vælge! GRRR sgu pis og møg! Jeg topper sikkert 2000 indlæg ved juletid

Indlæg nr 1000

Det siger du :p så skal jeg vist ikke begynde at snakke om mine 7.304

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Shibby

Tulipan skriver:

Det siger du :p så skal jeg vist ikke begynde at snakke om mine 7.304

omg..haha..så visner mine 1000+ et eller andet ved siden af

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

Shibby skriver:

omg..haha..så visner mine 1000+ et eller andet ved siden af

Ha ha :p måske lidt

Men er da også en del

Anmeld

26. september 2010

karina1980

line melias mor skriver:

har aldrig hørt om en sosu på fødegangen er det ikke sygeplejersker?

nej det er sosu ass. der er på fødegangen, der er faktsik ret få sygeplejsker

Anmeld

27. september 2010

CamiRon

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Måtte lige svare her

Trin 2 er SoSu assistenten. Du kan søge ind på Jordemoder via kvote 2 med en SoSu assistent udd. Der er nogle fag som skal være bestået på sæligt niveau, men mener du har modtaget dem på din assistent udd. 

Kig evt. på ug.dk der står nærmere om optagelseskrav på de enkelte jordemoder uddannelses steder i DK.

Tusind tak!!  Så blev jeg dét klogere. Jeg vil prøve at undersøge mere på det. Anede ikke jeg kunne gå den vej "bare sådan..." Det kunne virkelig være spændende!

Anmeld

27. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

CamiRon skriver:

Tusind tak!!  Så blev jeg dét klogere. Jeg vil prøve at undersøge mere på det. Anede ikke jeg kunne gå den vej "bare sådan..." Det kunne virkelig være spændende!

Selv tak, og ja det er ikke mange som kender til den vej. Du kan også blive sygeplejerske bagefter, hvis det er. Og du kan læse nogle andre fag også, hvor du evt. skal supplere med nogle enkeltfag. Så der er mange muligheder selv med en SoSu ass. Det fede er jo, at du får elevløn på hele hovedforløbet.

Hvis du har en HG kan du få merit for grundforløbet til SoSu hjælper. Ellers får du SU på grundforløbet (ca 5 mdr. alt efter om du kan få merit i enkelte fag eller ej) og så er selve elevtiden jo med elevløn.

Anmeld

27. september 2010

Giraffen

Det siger jo det meste!  

Jeg mangler noget at give mig til..!

Havde en samtale i går der fik mig til at tænke på det her uddannelsespis en gang til.

Blev spurgt om hvis jeg bare skulle sige noget ud i det blå hvor jeg tror jeg ikk køre død i mit arbejde,-hvad det så skulle være. Mit svar: Jordemoder. Vil vildt gerne. Kan ikke. Jeg er ekstrem dårlig til matematik. Ellers ville min vej være sosu,trin 2. Det vil give adgang til jordemoderskolen. Men jeg kan ikke! Hva så.. Seriøst. Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge mit liv på. Mit liv har sofare været hårdt nok i sigselv. Det er tit svært bare at leve. Hvordan fanden finder jeg så svaret- og hvor. Hvad skal jeg

Butik-udelukket. politiet-udelukket. skolelærer. udelukket. salg og service. udelukket. bygningsmaler-udelukket. pædagogmedhjælper-udelukket. jordemoder-næsten udelukket.

Hvad er der så tilbage.. Jeg hader at jeg er kørt fast og ikk ved hvilken vej jeg skal vælge! GRRR sgu pis og møg! Jeg topper sikkert 2000 indlæg ved juletid

Indlæg nr 1000

Jeg har en veninde der har haft det rigtig svært og lige er ved at komme ovenpå efter en lang periode med depression

Nu er hun der hvor der snart skal ske noget, men hun er sååå skoletræt og har ikke de store eksamener og bruge.

Men men men hun vil være klinikassistent. Så kan man fx komme ud i en børnetandpleje og ha et hyggeligt sammenhold, se børn og få en fast løn, og tænder har folk altid brug for at få tjekket op på, så erhvervet er ret godt sikret.

Som jeg har forstået det er der også en god blanding af læsning og praktik, sådan at hvis man ikke er den store læsehest eller ikke kan overskue den energi det tager, så er der meget praktisk til at give en energi igen

Men det var bare en tanke :-) og tillykke med indlæg nr 1000 ;-)

PS her er et link til lidt om klinikassistent uddannelsen

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/tandklinikassistent.aspx

Anmeld

27. september 2010

CamiRon

Selv tak, og ja det er ikke mange som kender til den vej. Du kan også blive sygeplejerske bagefter, hvis det er. Og du kan læse nogle andre fag også, hvor du evt. skal supplere med nogle enkeltfag. Så der er mange muligheder selv med en SoSu ass. Det fede er jo, at du får elevløn på hele hovedforløbet.

Hvis du har en HG kan du få merit for grundforløbet til SoSu hjælper. Ellers får du SU på grundforløbet (ca 5 mdr. alt efter om du kan få merit i enkelte fag eller ej) og så er selve elevtiden jo med elevløn.

Er det under uddannelsen til jordemoder at man får elevløn? Mente det var su?? 

Vidste godt jeg kan gå videre som sygeplejerske og har også tænkt tanken flere gange men syntes at forskellen på vores arbejde/kompetencer er for små til at jeg "gider" gå den vej. En ssa'er må/kan jo oplæres i alt som en spl. må.

Er du selv uddannet indenfor sundhedssektoren siden du ved de her ting?

Anmeld

27. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Er det under uddannelsen til jordemoder at man får elevløn? Mente det var su?? 

Vidste godt jeg kan gå videre som sygeplejerske og har også tænkt tanken flere gange men syntes at forskellen på vores arbejde/kompetencer er for små til at jeg "gider" gå den vej. En ssa'er må/kan jo oplæres i alt som en spl. må.

Er du selv uddannet indenfor sundhedssektoren siden du ved de her ting?

Nej, det er på SoSu jeg mente. Jordemoderen, der får man SU. Men måske kan du få voksen SU, hvis du har været ude at arbejde nogle år. Kan ikke lige huske reglerne, men det er da værd at undersøge.

Nej er ikke uddannet men  jeg vil gerne selv være Jordemoder, og har undersøgt hvilke veje jeg kan gå

Anmeld

28. september 2010

CamiRon

Nej, det er på SoSu jeg mente. Jordemoderen, der får man SU. Men måske kan du få voksen SU, hvis du har været ude at arbejde nogle år. Kan ikke lige huske reglerne, men det er da værd at undersøge.

Nej er ikke uddannet men  jeg vil gerne selv være Jordemoder, og har undersøgt hvilke veje jeg kan gå

Ok ja det med voksen su havde jeg heller ik tænkt på - endnu en ting der må undersøges. Blev uddannet i 2006 så jeg har da 4 år, snart 5 på bagen.  Hvis du vælger at gå sosu-vejen, vil jeg anbefale det. Jeg syntes man får rigtig mange gode ting med da uddannelserne mest består af praktik!  Måske vi mødes på jordemoderstudiet engang! Jeg skal da lige være færdig med at være gravid og på barsel og skal af med lidt gæld inden jeg kan gå igang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.