Magter ikke mere nu :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

SoffiLine

Ranarupta skriver:

Jeg kan levende forestille mig, hvor ødelæggende det er!

Mine bedsteforældre var/er alkoholikere og de har været mine ekstra forældre, MEN de har ikke været ondskabsfulde alkoholikere, så den erfaring har jeg ikke.
Men det gør helt ondt i maven at læse om dit liv med din mor.
Det går bare ikke. Og jeg er glad for at høre, at din lillebror har dig.
Selvom han reagerer negativt på, at du går til kommunen, så hold ved. For det er helt klart det bedste at komme væk derfra, for ham.

Jeg er slet ikke sikker, men jeg har nok også lidt tøj - noget vi selv har fået brugt.
Vi har lige haft ryddet ud i nogle af bunkerne, så ved faktisk ikke, om der er mere tilbage. Men er der noget, så sender jeg også meget gerne.
Jeg ved mere efter weekenden. Hvis nu jeg glemmer det, vil du så ikke lige skrive til mig?  

ej hvor er du også bare sød!  dejligt menneske!

jeg vil meget gerne skrive til dig, virkelig gerne.

havde intet forventet af dette indlæg, blot få luft. men ej hvor er det vildt der findes så mange søde mennesker!

ser frem mod at starte på en helt frisk med min lille baby!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

SoffiLine

serinasmor skriver:

....

er helt tom for ord .. håber virkelig på en bedring i dit liv snart.... krydser alt hvad jeg kan for at du får tilbudt en lejlighed pr post imorgen ... så der er et lys for enden af tunellen .. udover den søde lille spire i maven

kæmpe herfra

tusind tak for dine ord

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Zafir skriver:

Først: Selvom det ikke føles sådan ligenu, så er det sikkert det bedste for dig, ikke at have kontakt med din mor.

Dernæst: FUck det gør ondt. det gør mega pisse nedern ondt... Jeg sidder jo selv i samme situation, blot ikke pga alkohol, men fordi min mor jo er psykisk syg (borderline). Men altså, det er jo hips som haps og fuldsætndig ligegyldigt hvorfor. Men fælles er det for begge vores mødre, at de ikke ser klart og ikke KAN have et forhold til os. For dig, vil det være en evig rutchebane, af kontinuerlige svigt resten af dine dage, hvis der ikke sker/skete noget drastisk, som der nu er sket...

Men det GØR ondt. Og det er OK at være i sorgen over, at miste... samtidig, er det sådan en diffus følelse at miste en forælder, der stadig lever og endda selv vælger dig fra. Det føles som den følelse, de venner jeg ahr haft i mit liv, der har haft en forælder der begår selvmord... mmm...

Men nu, er det efterhånden ved at være et par måneder siden for mig. Det gør stadig ondt og jeg kan stadig blive vred og ked af det. Men jeg græder ikke mere. Jeg er lettet. Lettet over at jeg ikke skal køre i rutchebanen hele tiden. Men stadig, så lurer den: Hvad hvis hun vender tilbage og jeg skal tage stilling til hende igen?!. Det føles næsten værre nu... Fordi jeg så skal op i rutchebanen igen.

Men det er umenneskeligt at stå i, at være gravid, blive svigtet af sin egen mor og skulle deale med alle de her ting.

Find alt den anden kærlighed du har omkring dig og fyld dit liv op med det. - og find dig en rigtig god psykolog. du kan sagtens få en henvisning, som pårørende til alkoholproblem, eller pårørene til psykisk syg.

stort stort kram og masser af tanker, fra en ligesindet...

Hej zafir.

tak for dit svar! "dejligt" med andre i samme situation som mig. dejligt på den måde at der er forståelse & søde ord.

har ingen ord for hvrdan jeg føler at mit liv lige nu er på vej ned af bakke. men jeg ved at jeg må stoppe kontakten til hende. det blir aldrig bedre, og jeg skal fokusere på at blive en god mor for mit lille barn der inden så længe melder sin ankomst.

I hvertfald tusind tak, mange tusind tak for dine ord.

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Noneother skriver:

Du har sgu da osse været igennem meget nu så...
Håber virkelig de kommunefolk ser alvoren, og skaffer dig en lejlighed pronto.. -Så skal baby ikke lide under det rod du har været udsat for!

Men positivt er det at nu har du i hvert fald et klart billede af hvad du ikke skal gøre som mor.
Jeg lever meget efter det, og gør ALT i min magt for at sikre min lillefyr det bedste. For han skal for alt i verden ikke ha´det ekstra bagage jeg har.

Skriv endelig hvis du har brug for opmuntring eller råd. Jeg kender møllen, og nogengange er det bare som at løbe hovedet ind i en mur!

jeg vil helt sikkert gøre brug af din hjælp, og skrive hvis det hele bare er noget rigtig møg. Tak for det i hvertfald! 

Anmeld

24. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
SoffiLine skriver:

Hej zafir.

tak for dit svar! "dejligt" med andre i samme situation som mig. dejligt på den måde at der er forståelse & søde ord.

har ingen ord for hvrdan jeg føler at mit liv lige nu er på vej ned af bakke. men jeg ved at jeg må stoppe kontakten til hende. det blir aldrig bedre, og jeg skal fokusere på at blive en god mor for mit lille barn der inden så længe melder sin ankomst.

I hvertfald tusind tak, mange tusind tak for dine ord.

Velbekomme... Hvsi du har brug for en til at lukke vand ud af ørene til, eller hvad det hedder. Så bare sig til.

og sørg nu for at få en god psykolog. Du drømmer ikke om, hvor mange mønstre og dårlige ting, de dersens mødre har puttet i os, selvom vi ikke rigtig har været opmærksom på det. Det ser man, pludselig når man serlv er blevet moar...

For mig er det i hvertfald vigtigt at falde SÅ LANGT fra stammen, som jeg kan. Både min mor og mormor er psykisk syge, så jeg har IKKE lyst til at give ting videre til mine skønne piger.

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Zafir skriver:

Velbekomme... Hvsi du har brug for en til at lukke vand ud af ørene til, eller hvad det hedder. Så bare sig til.

og sørg nu for at få en god psykolog. Du drømmer ikke om, hvor mange mønstre og dårlige ting, de dersens mødre har puttet i os, selvom vi ikke rigtig har været opmærksom på det. Det ser man, pludselig når man serlv er blevet moar...

For mig er det i hvertfald vigtigt at falde SÅ LANGT fra stammen, som jeg kan. Både min mor og mormor er psykisk syge, så jeg har IKKE lyst til at give ting videre til mine skønne piger.

Vil helt sikkert gøre brug af det! Har aldrig "kendt" nogen der har det ligesom mig og det er derfor svært at snakke med folk om det. De forstår det ikke altid som andre der har været i det gør.

Den opvækst jeg har haft, skal slet ikke vidergives til min lille baby den fortjener alt det bedste & jeg ved jeg kan være den bedste mor. 

Anmeld

24. september 2010

Moderator

SoffiLine skriver:

Vil helt sikkert gøre brug af det! Har aldrig "kendt" nogen der har det ligesom mig og det er derfor svært at snakke med folk om det. De forstår det ikke altid som andre der har været i det gør.

Den opvækst jeg har haft, skal slet ikke vidergives til min lille baby den fortjener alt det bedste & jeg ved jeg kan være den bedste mor. 

Nej det er rigtig. Mange siger bare at de ikke kan forstå min mor kan vælge mig fra. Men jeg ved godt at det ikke er min mor, men sygdommen der har valgt mig fra. Jeg er ikke mere vred på nogen, for det er ikke nogens skyld... Men det kan bare ikke lade sig gøre. mmm...

Men jeg forstår fuldstændig...

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Zafir skriver:

Nej det er rigtig. Mange siger bare at de ikke kan forstå min mor kan vælge mig fra. Men jeg ved godt at det ikke er min mor, men sygdommen der har valgt mig fra. Jeg er ikke mere vred på nogen, for det er ikke nogens skyld... Men det kan bare ikke lade sig gøre. mmm...

Men jeg forstår fuldstændig...

Lige mine ord, kunne ikke sige det bedre selv. Det er en sygdom, og jeg hader det langt væk! Bare de dog selv kan se at der er altså noget helt i vejen. Men sådan er det desværre sjældent.

Anmeld

24. september 2010

Moderator

SoffiLine skriver:

Lige mine ord, kunne ikke sige det bedre selv. Det er en sygdom, og jeg hader det langt væk! Bare de dog selv kan se at der er altså noget helt i vejen. Men sådan er det desværre sjældent.

Der er det faktisk meget ens med borderline og misbrug. Det er UMÅDELIG svært at se, at det er dem selv der har et problem og ikke resten af verden og før de erkender, er der ingen der bliver raske...

Shit fuck, men såadn er det.

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Zafir skriver:

Der er det faktisk meget ens med borderline og misbrug. Det er UMÅDELIG svært at se, at det er dem selv der har et problem og ikke resten af verden og før de erkender, er der ingen der bliver raske...

Shit fuck, men såadn er det.

Nemlig. Og hvor tit sker det lige at de selv ser der et problem med dem? Ikke særlig tit. 

Øv hvor det sucks jo!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.