jeg har det egentlig mærkeligt med at forsvare mig, når jeg ikke synes jeg har gjort noget galt, men...
jeg bruger siden på samme måde som jeg altid har gjort: mere eller mindre som dagbog. jeg forventer ikke at folk læser det jeg skriver og jeg forventer slet ikke at ALLE brugere herinde læser det jeg skriver. når jeg skriver er det for mig selv. Da jeg startede med at skrive, var det på navlestrengens forum, der begyndte jeg at skrive fordi det var så barskt at starte barnløshedsbehandling og jeg havde brug for at komme ud med en hel masse ting, som jeg alligevel heller ikke kunne sige med sagte ord uden at bryde helt sammen. og jeg vidste ærlig talt heller ikke hvem jeg skulle henvende mig til af de mennesker jeg kendte IRL. I juni sidste år rykkede navlestrengen (de NS'ere jeg kender) herind på baby.dk og jeg skrev bare videre uden at tænke særlig meget over det. Jeg skrev de ting jeg havde brug for at skrive ned uden at tænke over hvem der læste det.
Nu er det sådan, at jeg ikke kender nogen fra baby.dk IRL, jeg kender udelukkende folk ud fra deres indlæg herinde. jeg har for ganske nylig mødt 4 fra NS gruppen og det er alt.
Når jeg selv svarer i indlæg, så tjekker jeg aldrig hvem der har oprettet dem, jeg svarer hvis det er noget jeg har en mening om eller hvis jeg føler jeg sidder inde med en viden som kan gavne modtageren (fx i behandlingsgruppen). Ja, jeg bruger rigtig meget tid herinde, jeg bor temmelig langt væk fra alle vores venner og familie, og som månederne er gået på baby.dk har jeg lært mange dejlige kvinder "at kende". Udover NS gruppen er der faktisk kun eet menneske fra baby.dk jeg skriver privat med, så man kan næppe sige jeg hører til en klike.
Ofte bliver jeg selv overrasket over hvem der svarer i mine indlæg, for det er ofte slet ikke NS'erne, men kvinder jeg aldrig har skrevet privat med, men som - ligesom jeg selv - besvarer de tråde de bliver berørt af eller føler de kan bidrage til.
Hvis der er nogen der sidder og føler at de ikke bliver hørt herinde, så er det da superærgeligt! Men jeg vil også lige understrege at det ikke er normalt OVERHOVEDET at mine indlæg har 16 siders svar, som det fx var tilfældet dengang jeg kunne meddele jeg var gravid. Så hvis man ikke bryder sig om mine indlæg, er de ret nemme at komme udenom - og hvis man bare giver det en halv dag, så er de som regel slet ikke på forsiden mere 
Ja, det blev så endnu et monsterindlæg fra min hånd - hvilket vist blot understreger at jeg ikke er i stand til at fatte mig i korthed, hverken i mine egne indlæg eller i mine svarindlæg