Førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

Laulund87

bondepigen skriver:

Ja det er med at tænke positivt selv om det er hårdt,og finde andre ting som kan gøre en glad, så man ikke går ned over det.

Pøj pøj med det. Håber det lykkes ret hurtigt!!!

Det er et godt råd! Tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Plysbjørnen

Min mor har været det igennem, det tog ca ½ år...

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

BetinaTrold skriver:

Min mor har været det igennem, det tog ca ½ år...

Okay det er forholdsvis hurtigt.

Anmeld

15. september 2010

Plysbjørnen

Laulund87 skriver:

Okay det er forholdsvis hurtigt.

Ja men nu havde hun også en overlæge fra et psykriatisk hospital, og en socialrådgiver til at hjælpe sig...

Det skal så siges at min mor er så voldsomt syg at hun end ikke kan holde til psykisk at være sammen med mere end 5 personer max....

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

BetinaTrold skriver:

Ja men nu havde hun også en overlæge fra et psykriatisk hospital, og en socialrådgiver til at hjælpe sig...

Det skal så siges at min mor er så voldsomt syg at hun end ikke kan holde til psykisk at være sammen med mere end 5 personer max....

Det er ikke sjovt Jeg har agora-og socialfobi, panikangst og OCD så jeg fungerer heller ikke i sammenhænge med mennesker jeg ikke kender. Kun familie og venner, derfor jeg ikke kan klare et arbejde.

Anmeld

15. september 2010

klmf

helora skriver:

Jeg er jobkonsulent og arbejder selv med at afklare borgere ift. fleksjob og førtidspension. Min erfaring siger mig, at når du er berettiget til fleksjob, så er det fordi der er lægelig dokumentation på, at dit funktionsniveau er varigt og væsentligt nedsat. Jeg tænker umiddelbart, at en bred arbejdsprøvning ville være nok til at vise om din arbejdsevne er så nedsat, at du ikke vil kunne varetage et arbejde på nogen vilkår. Så i princippet skulle det ikke behøves at tage så lang tid.

Jeg håber for dig, at det går hurtigt

Fantastisk med lidt ekspert-bistand

Anmeld

15. september 2010

Bebsen

Jeg har haft pension i ca 5 år, fik det da jeg var 21, pga psykiske problemer.

Jeg søgte pensionen og 2 måneder senere havde jeg den, jeg var ikke i arbejdsprøvning eller noget, da det blev vurderet til at være formålsløst... Jeg havde udtalelser fra en psykiatrisk overlæge, en psykolog og egen læge der støttede op om at jeg sku have pension...

Min historie er en solstråle historie - af den grund at jeg idag er medicin - behandling - og diagnose-fri

Pensionen gav mig den ro jeg havde brug for, og jeg brugte de første år på at arbejde med mig selv, slappe af, og finde mig selv...

Idag har jeg det så godt at jeg i over 2 år har været uden medicin, støtte/behandling... Og for et års tid siden blev min diagnose "pillet" af...

Og jeg er nu klar til at starte mit nye liv, jeg vil af pensionen!! Jeg vil have en uddannelse og på arbejdsmarkedet...

for at du hurigt får pensionen som du ønsker, nogle gange går det laaangsomt, andre gange hurtigt... I mit tilfælde FOR hurtigt - jeg blev "opgivet uden kamp"....

Anmeld

15. september 2010

Plysbjørnen

Laulund87 skriver:

Det er ikke sjovt Jeg har agora-og socialfobi, panikangst og OCD så jeg fungerer heller ikke i sammenhænge med mennesker jeg ikke kender. Kun familie og venner, derfor jeg ikke kan klare et arbejde.

Ved min mor er det desværre også selvom der er familie og venner...

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

BetinaTrold skriver:

Ved min mor er det desværre også selvom der er familie og venner...

Okay

Anmeld

15. september 2010

helora

lotchen skriver:

Fantastisk med lidt ekspert-bistand

Hehe Det er kun rart, hvis man kan yde lidt bistand - specielt når man sidder i en af Danmarks mest udskældte stillinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.