Førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

JVIHJSH

For at du kan få førtidspension skal du være arbejdsprøvet og det kan altså godt tage sin tid. ALLE muligheder for dig skal være ude a billede før de vil give dig det.

Jeg er ikke selv på førtidspension men kender en masse der er på grund af psyken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Laulund87

JVIHJSH skriver:

For at du kan få førtidspension skal du være arbejdsprøvet og det kan altså godt tage sin tid. ALLE muligheder for dig skal være ude a billede før de vil give dig det.

Jeg er ikke selv på førtidspension men kender en masse der er på grund af psyken.

Ja jeg ved det, var i arbejdsprøvning 2 år for at få fleksjob. Ville mene det må tælle med så det går hurtigere

Anmeld

15. september 2010

Michael healer

Laulund87 skriver:

Ja jeg ved det, var i arbejdsprøvning 2 år for at få fleksjob. Ville mene det må tælle med så det går hurtigere

Jeg skal lige forstå det ret

Du har været i arbejdsprøvning, hvorfor fandt de så ikke ud af der, om du kunne få førtidspension ?

Ønskede du at få førtidspension, da du var i arbejdsprøvning, og blev godkendt til flexjob ?

mvh Michael

Anmeld

15. september 2010

sarahb

min svigermor er stadig i systemet, til trods for hun er midt i 50´erne og har haft blodprop i hjernen, gigt i ben og arme og fingre. ligger søvnløs, d vitamin mangel og alt muligt.. Og de trækker hendes i langdrag.. der er gået MANGE MANGE år nu .. Så lavt og synd for hende..

Anmeld

15. september 2010

quar20

Beklager at jeg lige indskyder noget andet end overskrifter og teksten lyder..!

Men min kære far er desværre ramt af kræft RIGTIG mange steder, og har RIGTIG mange smerter.. Min far har valgt ikke at få Kemo fordi han ikke tror på det.. ( Det er jo hans beslutning - selvom jeg absolut ikke er enig i den )..! Han har været i Flexjob i 10år pga. ledegigt i svær grad, og nu har han søgt førtidspension..! Hvad gør Randers Kommune så..? De sender ham da i jobprøvning 4 timer om dagen..!!

MANDEN har kræft - er syg og dårlig - Ja selv overlægerne i Århus har skrevet til hans sagsbehandler om hvordan HULEN de kan finde på at sende ham i jobprøvning..!! Jeg handler for min far da han ikke kan løfte mere en 1L mælk, Jeg gør rent hos ham 1 gang om ugen, og vasker hans tøj..!! Vi har bedt om hjælp fra kommunen fordi jeg nu står midt i en hård graviditet, og min mand arbejder rigtig hårdt også..! Og det skal ikke lyde somom jeg IKKE vil hjælpe ham for SELVFØLGELIG vil jeg bestemt det, men vi bor lige 17km fra hinanden, så der er både køreturen osv..! Og selvom jeg hjælper ham så meget som jeg gør, så ses vi alligevel rigtig meget.. =) MIN FAR SKAL FANDME IKKE SIDDE ALENE..! Tit tager min mand ham med hjem fra jobbet også spiser vi ude hos os.. Når Tino så er puttet, sidder vi lige og snakker også kører jeg ham hjem..!! Han vil helst ikke sove andre steder end hans seng.. =)

Men ville bare sige at det kan tage lang tid, men når du har styrken så skal det nok gå..!! =)
Mange gange held og lykke - og håber for dig at det snarest blir overstået og at du får en afklaring..!

Anmeld

15. september 2010

SoffiLine

Min mor søgte førtidspension, og fik den med det samme.

Men tro det er MEGET forskelligt.

Anmeld

15. september 2010

Bondepigen

Det er vist meget forskelligt fra kommune til kommune... Men jeg har været i arbejdsprøvning i 14 år, og først nu vil de til at søge pension til mig...

De er især tilbageholdende, når det er unge mennesker det drejer sig om, da de gerne vil have os i arbejde, men det hjælper jo ikke, hvis man ikke kan...! Jeg har været til både psykolog og psykiater inden for de sidste to år, for at få stillet en diagnose til kommunen. Jeg har en ængstelig personlighedsforstyrrelse, og en mild form for borderline og socialfobi...

Det er først efter disse diagnoser at kommunen har gidet gøre en indsats for at stoppe pinslerne. Psykiateren er en rigtig kompetent dame på Århus privathospital Dalgas. Hun ramte bare fuldstændig plet, og hende har de taget alvorlig. Jeg er blevet afklaret, men pensionssagen er ikke helt begyndt endnu...

Pøj pøj med det.

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

Michael healer skriver:

Jeg skal lige forstå det ret

Du har været i arbejdsprøvning, hvorfor fandt de så ikke ud af der, om du kunne få førtidspension ?

Ønskede du at få førtidspension, da du var i arbejdsprøvning, og blev godkendt til flexjob ?

mvh Michael

Jeg blev godkendt til fleksjob for 4 år siden og min situation er forværret væsentligt siden, så jeg kan nok ikke vende tilbage til fleksjob. 

Jeg kunne lige klare 15 timer om ugen og det ville jeg ikke kunne nu, så pension er den eneste mulighed.

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

sarahb skriver:

min svigermor er stadig i systemet, til trods for hun er midt i 50´erne og har haft blodprop i hjernen, gigt i ben og arme og fingre. ligger søvnløs, d vitamin mangel og alt muligt.. Og de trækker hendes i langdrag.. der er gået MANGE MANGE år nu .. Så lavt og synd for hende..

Ja det er godt nok synd og helt hen i skoven

Jeg har ingen fysiske problemer så det var mest hvis nogen havde fået pension pga det psykiske. Men tak for svar

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

sarahb skriver:

Ja det er godt nok synd og helt hen i skoven

Jeg har ingen fysiske problemer så det var mest hvis nogen havde fået pension pga det psykiske. Men tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.