Førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

helora

Bebsen skriver:

Jeg har haft pension i ca 5 år, fik det da jeg var 21, pga psykiske problemer.

Jeg søgte pensionen og 2 måneder senere havde jeg den, jeg var ikke i arbejdsprøvning eller noget, da det blev vurderet til at være formålsløst... Jeg havde udtalelser fra en psykiatrisk overlæge, en psykolog og egen læge der støttede op om at jeg sku have pension...

Min historie er en solstråle historie - af den grund at jeg idag er medicin - behandling - og diagnose-fri

Pensionen gav mig den ro jeg havde brug for, og jeg brugte de første år på at arbejde med mig selv, slappe af, og finde mig selv...

Idag har jeg det så godt at jeg i over 2 år har været uden medicin, støtte/behandling... Og for et års tid siden blev min diagnose "pillet" af...

Og jeg er nu klar til at starte mit nye liv, jeg vil af pensionen!! Jeg vil have en uddannelse og på arbejdsmarkedet...

for at du hurigt får pensionen som du ønsker, nogle gange går det laaangsomt, andre gange hurtigt... I mit tilfælde FOR hurtigt - jeg blev "opgivet uden kamp"....

Sikke en skøn historie Tillykke og held og lykke med dit nye liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

slettet_7530

Bebsen skriver:

Jeg søgte pensionen og 2 måneder senere havde jeg den, jeg var ikke i arbejdsprøvning eller noget, da det blev vurderet til at være formålsløst... Jeg havde udtalelser fra en psykiatrisk overlæge, en psykolog og egen læge der støttede op om at jeg sku have pension...

Min historie er en solstråle historie - af den grund at jeg idag er medicin - behandling - og diagnose-fri

Pensionen gav mig den ro jeg havde brug for, og jeg brugte de første år på at arbejde med mig selv, slappe af, og finde mig selv...

Idag har jeg det så godt at jeg i over 2 år har været uden medicin, støtte/behandling... Og for et års tid siden blev min diagnose "pillet" af...

Og jeg er nu klar til at starte mit nye liv, jeg vil af pensionen!! Jeg vil have en uddannelse og på arbejdsmarkedet...

for at du hurigt får pensionen som du ønsker, nogle gange går det laaangsomt, andre gange hurtigt... I mit tilfælde FOR hurtigt - jeg blev "opgivet uden kamp"....

Sikke en dejlig positiv historie, held og lykke med det hele.

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

Bebsen skriver:

Sikke en dejlig historie Jeg håber også på at det ville kunne give mig så meget ro at jeg får det meget bedre og måske endda få en uddannelse engang

Anmeld

16. september 2010

klmf

helora skriver:

Hehe Det er kun rart, hvis man kan yde lidt bistand - specielt når man sidder i en af Danmarks mest udskældte stillinger

Uha ja, I står for skud. Jeg er sygeplejerske, så er også vant til at få mærkatet 'de laver aller en ski', de drikker kaf' hele tiden - og spiser hvidt brøø'...

Anmeld

16. september 2010

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Er der nogen på førtidspension pga psykiske problemer der har lyst til at fortælle om det? Hvor lang tid det tog at få afklaret og sådan?

Jeg skal hele møllen igennem nu og jeg gruer for det

Det tog mig 2 år at få fleksjob, så hvis det tager lige så lang tid igen, ja det bliver det sgu ikke sjovt.

sikke noget, jeg tror det er en hård omgang for de fleste...

hvorfor har de sendt dig ud i et psykiatri tilbud? er det fordi de ikke mener din sag er belyst nok?

du skal bare vide at du til en hver tid kan informere din læge samt psykiater og så søge førtidspension...  det kan så være at du ikke får den tilkendt, navnligt hvis kommunen ikke mener alle muligheder er udtømte...

men jeg håber det kommer til at gå glat i dit tilfælde!

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

sikke noget, jeg tror det er en hård omgang for de fleste...

hvorfor har de sendt dig ud i et psykiatri tilbud? er det fordi de ikke mener din sag er belyst nok?

du skal bare vide at du til en hver tid kan informere din læge samt psykiater og så søge førtidspension...  det kan så være at du ikke får den tilkendt, navnligt hvis kommunen ikke mener alle muligheder er udtømte...

men jeg håber det kommer til at gå glat i dit tilfælde!

Det er fordi jeg har gået hjemme 1,5 år nu pga sygemelding og barsel. Så skal det hele tages op igen også fordi min situation er forværret og ser helt anderledes ud end da jeg var i fleksjob.

Jeg skal til læge nu her og snakke med hende. Det var hende der fik mig sygemeldt og hun er rigtig sød, så jeg er sikker på hun nok skal hjælpe mig det hun kan

Anmeld

16. september 2010

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Det er fordi jeg har gået hjemme 1,5 år nu pga sygemelding og barsel. Så skal det hele tages op igen også fordi min situation er forværret og ser helt anderledes ud end da jeg var i fleksjob.

Jeg skal til læge nu her og snakke med hende. Det var hende der fik mig sygemeldt og hun er rigtig sød, så jeg er sikker på hun nok skal hjælpe mig det hun kan

det var også mere for at gøre dig opmærksom på at du sagtens kan søge uden at gå noget igennem... du skal bare have status fra din psykiater og din læge...

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

det var også mere for at gøre dig opmærksom på at du sagtens kan søge uden at gå noget igennem... du skal bare have status fra din psykiater og din læge...

Okay det vidste jeg ikke

Anmeld

16. september 2010

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Okay det vidste jeg ikke

alle og en hver kan søge om en førtidspension:0) men det er selvfølgelig ikke alle der får den godkendt... og det er klart at det føles mere trygt at følge din sagsbehandler... det synes jeg bestemt også du bør gøre...

men det er en meget god information at have hvis man nu synes det hele begynder at trække i langdrag

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

alle og en hver kan søge om en førtidspension:0) men det er selvfølgelig ikke alle der får den godkendt... og det er klart at det føles mere trygt at følge din sagsbehandler... det synes jeg bestemt også du bør gøre...

men det er en meget god information at have hvis man nu synes det hele begynder at trække i langdrag

Ja okay, det har jeg også tænkt mig at gøre Sagen er også i gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.