Førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.968 visninger
67 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Laulund87

Er der nogen på førtidspension pga psykiske problemer der har lyst til at fortælle om det? Hvor lang tid det tog at få afklaret og sådan?

Jeg skal hele møllen igennem nu og jeg gruer for det

Det tog mig 2 år at få fleksjob, så hvis det tager lige så lang tid igen, ja det bliver det sgu ikke sjovt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

aarhusmor

kender du det forum der hedder k10.dk ?
Der kan du få mange svar

Anmeld

14. september 2010

ismo

Hejsa

Min papsøster er psykisk syg og er desværre blevet kastet igennem systemet nu i snart 5 år uden at der er faldet en beslutning om hvad der skal ske, men der er noget der tyder på at nu har de fundet ud af at hun skal have en førtids pension.

Men jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune, så jeg håber din kommune er lidt hurtigere

Anmeld

14. september 2010

Laulund87

ismo skriver:

Hejsa

Min papsøster er psykisk syg og er desværre blevet kastet igennem systemet nu i snart 5 år uden at der er faldet en beslutning om hvad der skal ske, men der er noget der tyder på at nu har de fundet ud af at hun skal have en førtids pension.

Men jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune, så jeg håber din kommune er lidt hurtigere

Shit 5 år Det håber jeg sørme også at de er Altså jeg er jo langt i min vurdering når jeg er godkendt til fleksjob, men det betyder sikkert ikke en fis

Anmeld

14. september 2010

Laulund87

aarhusmor skriver:

kender du det forum der hedder k10.dk ?
Der kan du få mange svar

Kender jeg ikke, men må lige tjekke den ud

Anmeld

14. september 2010

Mira0911

Laulund87 skriver:

Er der nogen på førtidspension pga psykiske problemer der har lyst til at fortælle om det? Hvor lang tid det tog at få afklaret og sådan?

Jeg skal hele møllen igennem nu og jeg gruer for det

Det tog mig 2 år at få fleksjob, så hvis det tager lige så lang tid igen, ja det bliver det sgu ikke sjovt.

Jeg kender en som stadig er i gang med at finde ud af om hun kan komme på førtidspension på 10 år...

Det kan tage lang tid..

Anmeld

14. september 2010

Laulund87

MoarJ skriver:

Jeg kender en som stadig er i gang med at finde ud af om hun kan komme på førtidspension på 10 år...

Det kan tage lang tid..

Øv, øv, øv ikke lige de svar man vil høre, men sådan er det jo

Skal starte på et psykiatri tilbud nu her og så starter cirkusset ellers. På jobcentret sagde de at jeg kan være "heldig" at de vurderer at jeg er så syg, at det vil skade at sende mig ud i alt muligt Hvilket jeg bare ikke mener jeg kan klare!

Anmeld

14. september 2010

helora

Laulund87 skriver:

Shit 5 år Det håber jeg sørme også at de er Altså jeg er jo langt i min vurdering når jeg er godkendt til fleksjob, men det betyder sikkert ikke en fis

Jeg er jobkonsulent og arbejder selv med at afklare borgere ift. fleksjob og førtidspension. Min erfaring siger mig, at når du er berettiget til fleksjob, så er det fordi der er lægelig dokumentation på, at dit funktionsniveau er varigt og væsentligt nedsat. Jeg tænker umiddelbart, at en bred arbejdsprøvning ville være nok til at vise om din arbejdsevne er så nedsat, at du ikke vil kunne varetage et arbejde på nogen vilkår. Så i princippet skulle det ikke behøves at tage så lang tid.

Jeg håber for dig, at det går hurtigt

Anmeld

14. september 2010

Laulund87

helora skriver:

Jeg er jobkonsulent og arbejder selv med at afklare borgere ift. fleksjob og førtidspension. Min erfaring siger mig, at når du er berettiget til fleksjob, så er det fordi der er lægelig dokumentation på, at dit funktionsniveau er varigt og væsentligt nedsat. Jeg tænker umiddelbart, at en bred arbejdsprøvning ville være nok til at vise om din arbejdsevne er så nedsat, at du ikke vil kunne varetage et arbejde på nogen vilkår. Så i princippet skulle det ikke behøves at tage så lang tid.

Jeg håber for dig, at det går hurtigt

Åhh det er også sådan jeg tænker lidt og det siger de også på jobcentret Men er sgu nervøs alligevel, jeg er så dårlig til at sige fra og gør det først når jeg ligger på langs

Anmeld

14. september 2010

helora

Laulund87 skriver:

Åhh det er også sådan jeg tænker lidt og det siger de også på jobcentret Men er sgu nervøs alligevel, jeg er så dårlig til at sige fra og gør det først når jeg ligger på langs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.