Førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

LIZO

jeg er førtidpensonist. dog ikke af samme grund. men i ballerup kommune skal alle igemmen samme system.

først var jeg 3 måneder i en genbrugs butik 2 timer om dagen. der var ikke en plads til mig på arbejds prøvning stedet

efter det gik jeg hjemme 3 måneder. så skulle jeg 12 eller 14 uger i arbejds prøvning. hvor vi lavet alt muligt forskelligt.. efter det skrev de papiere og så blv det sendt til første runde af godkendelser. for at de om jeg var syg nok til pension.  da det var godkendt måtte der maks gå 3 måneder før den skulle til den endlig godkendelse. tror der gik 1 måned så kom min sag op og blev så godkendt.

var færdig med arb. prøvning 1 feb. var så til en masse læge samtaler osv. midt april var min sag oppe første gang.

og midt maj fik jeg pension. så ca 6 måned tog det..

kan forstille  mig at du skal til en masse læger/psykologer osv.

men det er vidt meget forskelligt fra kommune til kommune.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Laulund87

terne81 skriver:

Jeg har desværre mødt en enkelt eller to, men jeg tror lige så meget det var mig, der ikke kunne forklare mig . Men ellers har jeg været rigtig glad for dem jeg har haft. Havde endda en, som spurgte om vi ikke skulle tage samtalen hjemme ved mig, så jeg kunne føle mig mere tryg. Det var første gang hun tog på "hjemmebesøg" og hun sluttede af med at sige at det ikke var sidste gang hun gjorde det, for hun synes at samtalen var mere personlig og at min tryghed gjorde, at hun bedre få et overblik over hvad jeg havde brug for. De findes heldigvis de gode og engagerede sagsbehandlere.

fingre for dig

Ja de findes heldigvis også, de gode altså

De hjemmebesøg er bare gode, jeg skal starte i et psykiatritilbud og der kommer en hjem til mig på fredag Det er til at overskue når de skal komme til en.

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

LIZO skriver:

jeg er førtidpensonist. dog ikke af samme grund. men i ballerup kommune skal alle igemmen samme system.

først var jeg 3 måneder i en genbrugs butik 2 timer om dagen. der var ikke en plads til mig på arbejds prøvning stedet

efter det gik jeg hjemme 3 måneder. så skulle jeg 12 eller 14 uger i arbejds prøvning. hvor vi lavet alt muligt forskelligt.. efter det skrev de papiere og så blv det sendt til første runde af godkendelser. for at de om jeg var syg nok til pension.  da det var godkendt måtte der maks gå 3 måneder før den skulle til den endlig godkendelse. tror der gik 1 måned så kom min sag op og blev så godkendt.

var færdig med arb. prøvning 1 feb. var så til en masse læge samtaler osv. midt april var min sag oppe første gang.

og midt maj fik jeg pension. så ca 6 måned tog det..

kan forstille  mig at du skal til en masse læger/psykologer osv.

men det er vidt meget forskelligt fra kommune til kommune.. 

Okay det var heller ikke så lang tid igen. Jeg har masser af papirer fra læger osv, men de skal jo fornyes hele tiden

Anmeld

15. september 2010

LIZO

Laulund87 skriver:

Okay det var heller ikke så lang tid igen. Jeg har masser af papirer fra læger osv, men de skal jo fornyes hele tiden

ja men de kan aldrig bruge de samme.. de skal jo være helt sikker.. de så typisk. men sådan er systemt jo desværrer.. nok fordi der er nogle der snyder..

håber du kommer nemt igemmen så det er overstået. for det er en hård kamp..

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

LIZO skriver:

ja men de kan aldrig bruge de samme.. de skal jo være helt sikker.. de så typisk. men sådan er systemt jo desværrer.. nok fordi der er nogle der snyder..

håber du kommer nemt igemmen så det er overstået. for det er en hård kamp..

Ja det er rigtigt, de er nødt til at gå grundigt til værks for at være sikker på det er det rigtige. Ville være spild at sende en på pension, som ikke har brug for det.

Tak det håber jeg også.

Anmeld

15. september 2010

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Det er lidt det samme vi fejler og har man papirer fra psykiater, psykologer, læge, sygehus osv, der alt sammen pejer på at man IKKE kan arbejde, hvorfor er det så så svært at forstå??

Ja, jeg forstår heller ikke, at det kan være så svært at forstå... Men psykolog og eller psykiater skal virkelig skære det ud i pap...for alt hvad der kan forstås positivt om én er med til at trække det ud. Min læge skrev bl.a. "tror" engang, selv om det i sammenhæng ikke kunne misforstås, så misforstod de det pga. det ene ord.

Psykiateren skar det så rigtig meget ud i pap for dem, og skrev at mens de behandler min sag, må de ikke sende mig i aktivering/arbejdsprøvning, da det forværrer min sygdom.

Udover det har jeg en meget dårlig ryg, som giver smerter i hele kroppen, men det tæller overhovedet ikke med, da lægen ikke kan finde ud af, hvad jeg fejler udover, at jeg er hypermobil...

Så en kamp er det, og man skal være utrolig stærk, for at  være svag!!!!

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

bondepigen skriver:

Ja, jeg forstår heller ikke, at det kan være så svært at forstå... Men psykolog og eller psykiater skal virkelig skære det ud i pap...for alt hvad der kan forstås positivt om én er med til at trække det ud. Min læge skrev bl.a. "tror" engang, selv om det i sammenhæng ikke kunne misforstås, så misforstod de det pga. det ene ord.

Psykiateren skar det så rigtig meget ud i pap for dem, og skrev at mens de behandler min sag, må de ikke sende mig i aktivering/arbejdsprøvning, da det forværrer min sygdom.

Udover det har jeg en meget dårlig ryg, som giver smerter i hele kroppen, men det tæller overhovedet ikke med, da lægen ikke kan finde ud af, hvad jeg fejler udover, at jeg er hypermobil...

Så en kamp er det, og man skal være utrolig stærk, for at  være svag!!!!

Ej altså, godt du har en psykiater der kunne forklare det grundigt så der ikke er noget at misforstå!!

Nemlig rigtigt, man skal være rigtig stærk og det er jo netop det man ikke er..Hmm.

Anmeld

15. september 2010

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Ej altså, godt du har en psykiater der kunne forklare det grundigt så der ikke er noget at misforstå!!

Nemlig rigtigt, man skal være rigtig stærk og det er jo netop det man ikke er..Hmm.

Jeg vil så sige, at dem der står det igennem ER stærke! Vi er bare stærke på en anden måde end der hvor vi er svage. Vi kan udholde enormt meget, som måske ville få andre til at bukke under...og vi lærer os selv og vores begrænsninger at kende.

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

bondepigen skriver:

Jeg vil så sige, at dem der står det igennem ER stærke! Vi er bare stærke på en anden måde end der hvor vi er svage. Vi kan udholde enormt meget, som måske ville få andre til at bukke under...og vi lærer os selv og vores begrænsninger at kende.

Ja det er helt rigtigt,  man er stærk på andre måder. Og man er jo nødt til at finde noget styrke frem i sådan nogle sager

Anmeld

15. september 2010

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Ja det er helt rigtigt,  man er stærk på andre måder. Og man er jo nødt til at finde noget styrke frem i sådan nogle sager

Ja det er med at tænke positivt selv om det er hårdt,og finde andre ting som kan gøre en glad, så man ikke går ned over det.

Pøj pøj med det. Håber det lykkes ret hurtigt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.